Jaja...het is bijna zover..
APK..
Nu is het voor mij de eerste keer APK met den renault, en dus spannend..
Ben alvast alles een beetje in orde aan het maken, moet alleen nog mijn toeter fixen... (nieuwe van de sloop denk ik...) want die doet het niet..(op een beetje gesputter na..)
Heb ook geen idee met hoeveel ik rekening moet houden..(flap technisch..)
moeten misschien nieuwe remschijven op... maar wanneer precies... las dat dat moet als 30% van het remklauw oppervlak geroest is....
Maar heeft iemand nog tips voor de APK...
waar ik op moet letten etc...??
Ik zou me maar niet al te veel zorgen maken. Die claxon moet het inderdaad doen en dat geldt voor alle essentiele dingen zoals je verlichting, ruitewissers etc. (ik neem aan dat die dingen gewoon werken?
)
Maar bijvoorbeeld een lekkende waterpomp maakt geen verschil, daar wordt ie niet op afgekeurd.
Succes! Wanneer moet hij?!
Maar bijvoorbeeld een lekkende waterpomp maakt geen verschil, daar wordt ie niet op afgekeurd.
Succes! Wanneer moet hij?!
Nou, APK stelt wel degelijk iets voor, anders zouden er heel wat roestbrikken in nederland rondrijden.
Het gaat vooral om zaken die van invloed kunnen zijn op je eigen veiligheid en milieu ( verlichting, stofhoezen, uitlaat, claxon, remmerij, carrosserie, schokdempers, CO2...etc)
Ze kijken inderdaad verder niet naar de staat van je motor, al komt de olie er in een straaltje onderuit lopen(tegenstrijdigheid -> milieu) , dan kunnen ze hem daarop niet afkeuren.
Het gaat vooral om zaken die van invloed kunnen zijn op je eigen veiligheid en milieu ( verlichting, stofhoezen, uitlaat, claxon, remmerij, carrosserie, schokdempers, CO2...etc)
Ze kijken inderdaad verder niet naar de staat van je motor, al komt de olie er in een straaltje onderuit lopen(tegenstrijdigheid -> milieu) , dan kunnen ze hem daarop niet afkeuren.
-
na das nie waar. Een auto mag een beetje olie lekken maar als er gewoon een straaltje loopt dan is het gewoon afkeur.
En tot morgen Grossie!
groeten
En tot morgen Grossie!
groeten
CO....
CO2 uitstoot kan je niet zoveel aan doen, en is ook een onschadelijk gas (ach, beetje opwarming van de aarde, lekker toch?) CO daarentegen hecht zich in je bloed aan de deeltjes die normaal gesproken zuurstof opnemen. 't gaat er ook niet zomaar weer uit. Je krijgt dus steeds minder zuurstof, totdat je omflikkert, de bekende koolmonoxide vergiftiging. Alhoewel ik ook geen milieu freak ben, is 't toch niet gek dat ze er bij de APK ff naar kijken dat je niet ONNODIG fietsers en voetgangers bij 't stoplicht vergast
CO2 uitstoot kan je niet zoveel aan doen, en is ook een onschadelijk gas (ach, beetje opwarming van de aarde, lekker toch?) CO daarentegen hecht zich in je bloed aan de deeltjes die normaal gesproken zuurstof opnemen. 't gaat er ook niet zomaar weer uit. Je krijgt dus steeds minder zuurstof, totdat je omflikkert, de bekende koolmonoxide vergiftiging. Alhoewel ik ook geen milieu freak ben, is 't toch niet gek dat ze er bij de APK ff naar kijken dat je niet ONNODIG fietsers en voetgangers bij 't stoplicht vergast
rev it like a rental
-
Ach, misschien gaan die fietsers er wel beter van fietsen!
-
- Contacteer:
En ze gaan met zo'n breekijzer aan je uitlaat wrikken.... Die van mij redt het niet denk ik...... Ik weet wel zeker van niet!
Meer gungum dan uitlaat... 
Heeft iemand nog een uitlaatje liggen?

Heeft iemand nog een uitlaatje liggen?

Heb ik ook gehad. Het bleek dat een slang niet zat aangesloten. De claxon bestaat uit twee "potten". 1 ter hoogte van je koelvloeistof reservoir en 1 achter je linker koplamp. De slang die beide potten verbind was niet aangesloten.On 2001-08-20 22:36, che wrote:
Ben alvast alles een beetje in orde aan het maken, moet alleen nog mijn toeter fixen... (nieuwe van de sloop denk ik...) want die doet het niet..(op een beetje gesputter na..)
Misschien handig om daar eens naar te kijken alvorens je naar de sloop gaat!
aah..thnx..
heb net even gekeken maar kon de 2e pot niet vinden....... hoe ziet ie eruit???
Mag toch niet zo moeilijk zijn...
Zie de slang wel weggaan, van mijn pot (bij het linkerlicht) maar kan hem dan ook niet meer volgen.....
heb net even gekeken maar kon de 2e pot niet vinden....... hoe ziet ie eruit???
Mag toch niet zo moeilijk zijn...
Zie de slang wel weggaan, van mijn pot (bij het linkerlicht) maar kan hem dan ook niet meer volgen.....
Laatst gewijzigd door che op di 21 aug 2001 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nils, volgens mij heeft een phase I een andere toetert dan de phase II, deze heeft er namelijk een compressor op zitten en geeft daarom een veel beter geluid dan de phase I toetertjes, heb je dan toch een "nieuwe" toetert nodig, dan kan je hem altijd nog van die bleu sport bij prins Alex polder afslopen. Ga er morgen nog ff wat af rossen