Mmmhh...
Misschien heeft het te maken met paranoia na mijn close call, maar heb het gevoel alsof ie in de bochten op de snelweg soms even wegtrekt, even zijn eigen weg zoekt, moet je het stuur goed vasthouden (tegensturen...heel licht..), en even corrigeren....
Nu denk ik dat het ligt aan de auto, die gewoon licht is, in combinatie met het wegdek, maar merk het de laatste tijd meer.. (Nogmaals, paranoia kan heel goed)
Maar weet iemand anders waar het aan zou kunnen liggen, heb bandenspanning gecheckt, maar da's goed....
Ik heb vandaag een rijvaardigheids training gehad en dat is zeker aan te bevelen. Dat met dat sturen had ik ook last van na het ongeluk. Ik stuurde nog al wat te snel en abrupt. Misschien moet je het proberen door rustig aan het stuur te draaien en hem met 2 handen vast te houden(kwart voor drie). Maar ik weet niet hoe jij rijd en stuurt dus kan ik er niet veel over zeggen. Maar na die training rij ik heel anders en het is nog leuk ook.(behalve als je auto vet verlaagd is of het een hele strakke auto is)
-----------------
Eat my dust
-----------------
Eat my dust
Laatst gewijzigd door catrinus op zo 19 aug 2001 1:22, 1 keer totaal gewijzigd.
uuhmm.... linkerhandje hangend aan het stuur (sportstuurtje..) 
Ja..las er toevallig vandaag over.. en met een beetje geluk kan 'Vatti' overgehaald worden tot hoofdsponsor van het geheel, want lijkt me heel leerzaam..... (zeker gezien de veiligheid van zoonlief
)

Ja..las er toevallig vandaag over.. en met een beetje geluk kan 'Vatti' overgehaald worden tot hoofdsponsor van het geheel, want lijkt me heel leerzaam..... (zeker gezien de veiligheid van zoonlief
Ik heb er tenminste heel wat opgestoken. Vooral het uitwijken bij 60km. Vol in de ankers,koppeling intrappen, rem los, snel sturen en weer remmen. En zo ben je om de hindernis heen. De eerste keer vloog ik vol (rechtuit) in de pionnen. Wel lachen. Ook leuk is het uitwijken op glad wegdek. Moet je op zo`n nat wegdek rijden, sturen nog een keer sturen, handrem aantrekken, auto dwars en weer recht zien te krijgen. De instructeur kreeg mijn wagen niet dwars
Hij trok de handrem haast uit de auto. Verders nog de juiste lijn rijden op het circuit en nog wat uitwijk proefen gehad. Wel de moeite waard in ieder geval.

There will be plenty of time to rest when your dead
Cool..... was met je eigen wagen???
Hoorde laatst dat als je 50 rijdt, en iemand steekt over en je staat net op tijd stil voor diegene.. Je in dezelfde situatie als je 70 rijdt, die persoon met 59 raakt!!
Vertelde ook dat heel gek dat mensen die bijv.. een boom raken in de polder dat doen doordat ze daar naar kijken en waar ze naar kijken daar stuur je onderbewust naartoe.. iets met altijd een uitweg zoeken.....
interessant...
Ga zeker nog even langs de ouwe man....
Hoorde laatst dat als je 50 rijdt, en iemand steekt over en je staat net op tijd stil voor diegene.. Je in dezelfde situatie als je 70 rijdt, die persoon met 59 raakt!!
Vertelde ook dat heel gek dat mensen die bijv.. een boom raken in de polder dat doen doordat ze daar naar kijken en waar ze naar kijken daar stuur je onderbewust naartoe.. iets met altijd een uitweg zoeken.....
interessant...
Ga zeker nog even langs de ouwe man....
Laatst gewijzigd door che op zo 19 aug 2001 1:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk anders eens hoe die in de stad stuurd.
Daar heb je ook wel mooie bochten.
Maak de bocht altijd zo ''recht'' mogelijk.
Stuur altijd rustig en ga niet aan het stuur lopen trekken, dan krijg je een onbalans.
Als die in de stad ook niet goed is dan weet ik het ook niet, misschien eens laten uitbalanceren???
En je mag hem wel op toeren houden in de bocht zodat je wel vermogen heb als je het vraagt.
Ook niet je gas los laten als je hard in een bocht gaat, dar remmen je voorwielen af en komt je achterkant je voorbij maar dan moet je wel aardig snel gaan anders gebreurd dat niet. Is wel leuk te oefenen als het nat is op een grote rotonde, als je het gas los heb gelaten en je voeld de achterkant komen dan moet je weer op het gas!!!
Maarja ik zit weer een beedje af te dwalen, heb nu nacht dienst.
Mzzl...
Daar heb je ook wel mooie bochten.
Maak de bocht altijd zo ''recht'' mogelijk.
Stuur altijd rustig en ga niet aan het stuur lopen trekken, dan krijg je een onbalans.
Als die in de stad ook niet goed is dan weet ik het ook niet, misschien eens laten uitbalanceren???
En je mag hem wel op toeren houden in de bocht zodat je wel vermogen heb als je het vraagt.
Ook niet je gas los laten als je hard in een bocht gaat, dar remmen je voorwielen af en komt je achterkant je voorbij maar dan moet je wel aardig snel gaan anders gebreurd dat niet. Is wel leuk te oefenen als het nat is op een grote rotonde, als je het gas los heb gelaten en je voeld de achterkant komen dan moet je weer op het gas!!!
Maarja ik zit weer een beedje af te dwalen, heb nu nacht dienst.
Mzzl...
Zeker was ik met mijn eigen wagen. De instructeur vond mijn dump-valve wel gaaf. Het viel hem wel op. Hij had zelf ook een gave wagen. een bmw 3 nog wat met vette 17 inch velgen. Dat ding kon ook hard. En verdubbeling van snelheid id verviervoudiging van de afstand. Nooit geweten.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ja... dat schrikt je wel even af... zorgt wel dat je wat rustiger gaat rijden, waar het druk is...stad enz....
Net zoals die foto van die 5 die helemaal om een paal gekruld ligt... (niet die in de horror gallery, maar 1 in een post...)
"wie houdt de horror gallery bij" nl.chat
Net zoals die foto van die 5 die helemaal om een paal gekruld ligt... (niet die in de horror gallery, maar 1 in een post...)
"wie houdt de horror gallery bij" nl.chat
Laatst gewijzigd door che op zo 19 aug 2001 1:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja daar schrik je zeker van. Maar als je de foto`s van tjabel ziet schrik je ook wel even(horror-gallery). Misschien dat ik nog een andere cursus ga volgen. eerst mijn andere gt klaar en dan kijk ik wel verder.
There will be plenty of time to rest when your dead
Heb je je auto al goed uitgemeten? misschien is je sporing achter niet helemaal 100% , dan kan hij heel raar gaan wegspringen al shij een spoortje tegenkomt ofzo....
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Heb ik nog een aanradertje voor je. Rallyecursus in belgie. 3 dagen lachen gieren brullen in peugeots gti's. Daarna kan je je auto echt eens de sporen geven. Uitbreken, 180's etc allemaal geen probleem meer. Niet zo goed voor je auto, maar ja als je een leaseauto hebt boeit dat allemaal niet zo erg meer.On 2001-08-19 01:46, turboman cat wrote:
Ja daar schrik je zeker van. Maar als je de foto`s van tjabel ziet schrik je ook wel even(horror-gallery). Misschien dat ik nog een andere cursus ga volgen. eerst mijn andere gt klaar en dan kijk ik wel verder.
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Slijten je banden ook meer op bijv. de binnenkant?
Heb gister nieuwe banden eronder gekregen. Gebalanceerd (logisch) maar ook gespoord omdat de banden aan de binnenkant nogal versleten waren. Nou, ik kan je zeggen, wat een verschil!!
Het is net of ie nu vloeiend door de bochten gaat. Ik denk dat die van jou ook een stuk fijner zal rijden als ie gespoord is
Heb gister nieuwe banden eronder gekregen. Gebalanceerd (logisch) maar ook gespoord omdat de banden aan de binnenkant nogal versleten waren. Nou, ik kan je zeggen, wat een verschil!!
Het is net of ie nu vloeiend door de bochten gaat. Ik denk dat die van jou ook een stuk fijner zal rijden als ie gespoord is

Die cursus wou ik dus gaan doen. Lijkt mij wel gaaf als rally liefhebber om dat zelf ook te kunnen. Eerst mijn andere gt klaar maken en dan kijk ik wel even verder. Schijnt wel duur te wezen een rally cursus. Of ben ik in de war met iets anders.On 2001-08-19 12:46, Davy wrote:
Heb ik nog een aanradertje voor je. Rallyecursus in belgie. 3 dagen lachen gieren brullen in peugeots gti's. Daarna kan je je auto echt eens de sporen geven. Uitbreken, 180's etc allemaal geen probleem meer. Niet zo goed voor je auto, maar ja als je een leaseauto hebt boeit dat allemaal niet zo erg meer.
There will be plenty of time to rest when your dead
<a href="http://www.333events.nl" target="_blank" >333EVENTS</a>rallycursus
Laatst gewijzigd door Tijn op zo 19 aug 2001 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Nee niet die van 333events. Is ook leuk.On 2001-08-19 15:59, turboman cat wrote:Die cursus wou ik dus gaan doen. Lijkt mij wel gaaf als rally liefhebber om dat zelf ook te kunnen. Eerst mijn andere gt klaar maken en dan kijk ik wel even verder. Schijnt wel duur te wezen een rally cursus. Of ben ik in de war met iets anders.On 2001-08-19 12:46, Davy wrote:
Heb ik nog een aanradertje voor je. Rallyecursus in belgie. 3 dagen lachen gieren brullen in peugeots gti's. Daarna kan je je auto echt eens de sporen geven. Uitbreken, 180's etc allemaal geen probleem meer. Niet zo goed voor je auto, maar ja als je een leaseauto hebt boeit dat allemaal niet zo erg meer.
Deze cursus is van de Ecole peugeot automobile. De cursus heet stage hoge prestaties. Daar leer je, naast uitwijk+remmaneuvres, aansturen driften, 18-'s en als laatst een soort rallyeproef in verschillende wagens vam 106 to 406. 306 GTI is een erg lekkere kar om dat in te doen. Laat me effe weten of je meer info wil hebben. Stuur ik het je effe op.
mzzl
Nee, ik weet dat 333EVENTS niet in belgie zit. Meer dat daar ook rallycursussen gegeven worden en die zijn dichterbij dan belgie (hoewel niet veel)
Als je info hebt graag.Nee niet die van 333events. Is ook leuk.
Deze cursus is van de Ecole peugeot automobile. De cursus heet stage hoge prestaties. Daar leer je, naast uitwijk+remmaneuvres, aansturen driften, 18-'s en als laatst een soort rallyeproef in verschillende wagens vam 106 to 406. 306 GTI is een erg lekkere kar om dat in te doen. Laat me effe weten of je meer info wil hebben. Stuur ik het je effe op.
mzzl
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Als je banden zo / \ staan, worden ze zo | | gezet 
dan is dit het bovenaanzicht, niet het vooraanzicht.
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Als je info hebt graag.
[/quote]
Hee turboman Cat, je hebt meel
mzzl
[/quote]
Hee turboman Cat, je hebt meel
mzzl