Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jeffrey E.

Waarschijnlijk liggen er bij mijn Clio16V 1 of 2 kleppen uit de 2 cilinder geeft geen compressie meer. De andere cilinders geven alle 3 ongeveer 8 tot 9 bar dit moet zijn 13 dus dat is ook veel te weinig.

Nou wil ik dus al mijn kleppen laten vervangen ja alle 16!! Maar nu had ik een vraag is het mogelijk omdat als de kleppen vervangen zijn en er weer (als het goed is) volle compressie is(13 bar), er bijvoorbeeld lagers of zuigers(zuigerveren) kapot kan gaan. Dit omdat ze (waarschijnlijk)langere tijd met een veel te lage druk hebben gewerkt.

Ik hoor het wel

Mzzl
Marius

Nee, je motor is daar in principe op gemaakt.

Maar het vervangen van de kleppen is geen garantie dat je je volledige compressie weer haalt. Ook je zuigers en cilinders spelen hierbij een rol.
Pieter
Contacteer:

Je zou eens kunnen proberen om voor het meten van de compressie een laagje olie via het gat waar de bougie in steekt te gieten.

Als je compressie verliest langs je zuigerveren, zou de oliefilm dit heel even opvangen. Je zou dan verschil moeten zien in de uitslag van je compressiemeting.

is je compressie hetzelfde als zonder dat je er olie in giet, zijn het waarschijnlijk je kleppen waar je compressie verliest. Je kunt er dan vrij zeker van zijn dat je met een koprevisie weer goede compressie hebt.

Is er wel verschil te zien, moet je hele blok waarschijnlijk worden gereviseerd...
Laatst gewijzigd door Pieter op do 16 aug 2001 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeffrey E.

Er was bijna tot geen verschil met olie. Ik loop ook erg te twijfelen want als het verschil te klein is heb ik toch liever een revisie motor. Ik weet een man die bij renault zelf werkt die wil het wel doen maar ik wil eerst weten wat het kost want als mijn kleppen zijn vervangen en er klapt weer iets anders uit door dat de kleppen zijn vervangen, vind ik weer een beetje zonde van mijn $$$$.

In ieder geval alvast bedankt.
Pieter
Contacteer:

dat er geen verschil is met of zonder olie is het dus een goed teken. Het lijkt mij niet echt noodzakelijk om je hele motor te reviseren.

Ik denk ook niet dat er veel mis kan gaan als je je kop reviseerd en de rest van je blok niet. Ik zou hem wel wegbrengen naar een revisiebedrijfje waar ze dan je hele kop kunnen nakijken op scheuren, afvlakken, de hele mikmak vervangen...etc. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gebeurd.
Jeffrey E.

En wat kost dat ongeveer??????
canonballman

Jeffrey, je hebt toch wel compressie gemeten met warme motor hè?? En ook gedurende het compressie meten je gaskleppen vol open?????
Anders kunne de waarden ook te laag zijn.

Oja en altijd de bobinekabel aan massa leggen, zodat er geen hoge piekspanningen optreden die niet weg kunnen.

En wat die kop reviseren betreft: gewoon doen. Als het onderblok ook iets is versleten kun je dat later nog altijd laten honen, of beter nog opboren naar 2 liter. Die gereviseerde cil.kop kun je dan gewoon opnieuw gebruiken. De enige extra kosten zijn dan een koppakking en de arbeid.
En een kop reviseren is heel wat goedkoper als een heel blok.

groeten canonballman
Plaats reactie