Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

De reden van dit topic is dat ik een beetje genoeg heb van de handrem van de R5. Die Handrem van de GTT is echt hopeloos. Ik wil als ik de handrem aantrek dat die achter genoeg remkracht heeft om de wielen te kunnen blokeren. Zelfs die GSI wat ik had(sorry voor mijn gescheld) blokeerde de achterwielen door het aantrekken van de handrem. Nu is mijn vraag wat is hier aan te doen. Is er een klauw onder een andere auto uit te schroeven wat wel iets doet als je aan de handrem komt(moet dus ook niet zo zijn dat ik de handrem naar mekka moet trekken voordat die gaat blokeren). Iemand hier iets meer over.

groetjes
snelheidsgek

wat dacht je van zo'n hydrauliche handrem
van die rally handremmen.
Michel S.
Contacteer:

was ik aan het denken, maar kan er niks van vinden. Weet je misschien een adresje waar een schema staat of misschien een kit??

groetjes
snelheidsgek

ik weet messhien wel het een en het ander maar daar kijk ik morgen wel naar want ik heb nu erg weinig tijd.
messchien is het een idee om gewoon een handrem in te bouwen van een ander merk auto ofzo want volgens mij is een andere handrem inbouwen niet zo heel erg lastig.
mazzel.
snelheidsgek

messchien contact opnemen met http://www.wilwood.com
die zijn erg goed in remmerij maar zijn niet goedkoop.
hebben wel heel erg mooi spul zoals zes zuiger remklauw onder een gt volgens mij is alles mogenlijk.
Pieter
Contacteer:

Volgens mij kun je die bij heel veel autosport zaken als Biesheuvel in Nieuwendijk kopen. In de rallysport worden ze heel veel gebruikt, dus lijkt mij geen gekke vraag om bij zo'n bedrijf te stellen.
Menno

't mag overigens niet voor de apk, maar de dat is een detail,
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

Heel makkelijk te krijgen, maar niet goedkoop.
Biesheuvel, ASP, etc...

Werkt geweldig trouwens, wij hebben het in de Clio Williams zitten... Helemaal te gek...
Tijn
Contacteer:

Jawel, het mag wel.... voor de APK dus he....

maar je moet een blokje hout ofzo in de auto hebben om hem te vergrendelen.
Menno

aha, altijd begrepen dat je een noodrem moest hebben die onafhankelijk is van je normale hydraulische circuit. Maaruh, mooi dat 't dus toch mag, weer wat geleerd
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

Ik geloof dat het ook apart is van je normale circuit... ik zal eens kijken.

Maar mogen doet het zeker , want iedere rallyauto moet APK gekeurd en correct op kenteken zijn en toegelaten op de openbare weg.
Menno

je gebruikt wel de originele hydraulische cilinders van je achterremklauwen, dus wat dat betrefd is 't niet meer onafhankelijk. De kans dat je volledig zonder remmen komt te staan is natuurlijk vrij klein.

Ennuh, d'r is natuurlijk verschil tussen apk en apk..............:lol:
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

Tuurlijk is er verschil met APK, maar het zou nooit in de annex J van de regelementen staan als toegelaten als het niet op de openbare weg mocht.
jean
Contacteer:

Hey Jongens.

Hydraulische handrem mag!
En wat mij betreft een aanrader,nooit geen gezeik meer met die ###@@@###44$handremkabels,en aan het handremmetje trekken betekend blokkeren.T`kost wat maar dan hebbie ook wat.
groeten Jean.
Michel S.
Contacteer:

ik heb al wat langer het idee om de handrem hydrolisch te maken, maar zou niet weten hoe. Want die manieren wat ik had bedacht zouden dus niet goed werken. ZO zou de druk bevoorbeeld ook terug de hoofdrem cillinder in gaan. Of zo dat als je 1 keer remd dat je remmen dan niet meer loslaten. ook niet echt goed. Dus als iemand een prijs of een idee heeft, heel graag.

groetjes
Marius

Hydraulisch mag niet, moet juist aparte kabelinrichting zijn voor apk ook.

Wel met aparte cylinder.

ach dom dom ik heb het hierboven niet goed gelezen en nu zie ik dat jullie dat natuurlijk al lang weer bedacht hebben, foutje!!
Laatst gewijzigd door Marius op wo 15 aug 2001 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

He mcLain, goed idee!! want een standaard handbrake van een GTT werkt voor geen gulden.
Mijn advies: ZEKER DOEN
Ik heb het namelijk op mijn Fiesta xr2 gebouwd omdat daar achter schijfremmen op zijn gekomen. De klauwen die ik op mijn achteras (Ford dan hè) gebruik zijn van de voorkant van een fiesta 1100. Hier zit dus geen voorziening op voor een handrem, en daarom moest (nou ja wilde eigenlijk) ik een hydraulische handrem installeren.
Ik heb het nagevraagd aan een RDW steekproefcontroleur en een hydraulische handrem mag gewoon, zolang hij natuurlijk maar genoeg vertraging heeft (natuurlijk nooit een probleem!!!!!!!!) en niet al teveel (meer als 40 procent) remverschil heeft (wat ook zelden maar dan ook zelden een probleem is met schijfremmen). Mijn fiesta is met die reminstallatie dan ook gelijk de eerste keer goedgekeurd!

Zo bouw je het erop:
Om te beginnen moet je je lastafhankelijke remdrukregelaar in de kliko gooien of verkopen. Hiervoor in de plaats koop je een Wilwood instelbare remdrukregelaar. Die zijn er met draaiknop en met hendeltje. Exact dezelfde specificaties, maar die met draaiknop is iets van 75 gulden goedkoper (die heb ik dus). Dan moet je gelijk een hydraulische handremkit kopen. Deze kit bestaat uit een cilinder met een stangetje eraan en een steun om de cilinder te bevestigen. Deze kit moet je installeren ongeveer 8 cm achter je originele handrem hendel. De cilinder word bediend dmv het stangetje wat je koppelt aan je hendel dmv een gaatje (boren in je handremhendel) en een bout of stift (bijgeleverd).
Al je handremkabels naai je ook gewoon weg.
Vervolgens moet je bijna alle leidingen (behalve de twee van je voorremmen) vervangen door zelfgemaakte koperen. Het stdrd remsysteem is diagonaal gescheiden (lv en ra op 1 aansluiting van je hoofdremcilinder en rv en la op de andere aansluiting) Dit verander je door slechts 1 leiding naar achter te trekken en het systeem te scheiden in voor - achter.
Bij de voorremmen laat je de ene leiding gewoon op je hoofdremcil. zitten en de andere draai je bij dat deelsysteem. Dit doe je door die ene leiding een beetje te verbuigen, niet knikken natuurlijk, zodat de nippel van die leiding voor de goede aansluiting van je hfdremcil. komt te zitten.

De leidingen voor het deelsysteem Achter moet je compleet allemaal zelf maken mbv een speciaal apparaat om kragen te maken op leidingen.
De Wilwood remdruk regelaar plaats je in het systeem net voor de handremcil.
Deze Wilwood plaats je ook tussen de voorstoelen zodat je de remdruk achter tijdens het rijden eventueel bij kunt regelen.
Ga eens langs Racers Hardware in Siebengewald (Limburg). Daar kunne ze ook een schema laten zien (ik heb geen scanner) en hebben ze bovenstaande spullen voor bodemprijzen, een heeeeeeeel stuk goedkoper als bij Biesheuvel, en precies dezelfde merken hoor! regelaar: 215,00
handremkit: 149,00
Maar het kan ook duurder (natuurlijk) maar niet veel beter!
Racers Hardware, Gochsedijk 9, Siebengewald
tel 0485-441354
Ga er eens langs, ze zijn echt goedkoop, ook voor verl.veren en weet ik wat nog allemaal meer (Kheb er een catalogus van)

nog vragen, laat het weten
groeten Reinier
canonballman

He mcLain, goed idee!! want een standaard handbrake van een GTT werkt voor geen gulden.
Mijn advies: ZEKER DOEN
Ik heb het namelijk op mijn Fiesta xr2 gebouwd omdat daar achter schijfremmen op zijn gekomen. De klauwen die ik op mijn achteras (Ford dan hè) gebruik zijn van de voorkant van een fiesta 1100. Hier zit dus geen voorziening op voor een handrem, en daarom moest (nou ja wilde eigenlijk) ik een hydraulische handrem installeren.
Ik heb het nagevraagd aan een RDW steekproefcontroleur en een hydraulische handrem mag gewoon, zolang hij natuurlijk maar genoeg vertraging heeft (natuurlijk nooit een probleem!!!!!!!!) en niet al teveel (meer als 40 procent) remverschil heeft (wat ook zelden maar dan ook zelden een probleem is met schijfremmen). Mijn fiesta is met die reminstallatie dan ook gelijk de eerste keer goedgekeurd!

Zo bouw je het erop:
Om te beginnen moet je je lastafhankelijke remdrukregelaar in de kliko gooien of verkopen. Hiervoor in de plaats koop je een Wilwood instelbare remdrukregelaar. Die zijn er met draaiknop en met hendeltje. Exact dezelfde specificaties, maar die met draaiknop is iets van 75 gulden goedkoper (die heb ik dus). Dan moet je gelijk een hydraulische handremkit kopen. Deze kit bestaat uit een cilinder met een stangetje eraan en een steun om de cilinder te bevestigen. Deze kit moet je installeren ongeveer 8 cm achter je originele handrem hendel. De cilinder word bediend dmv het stangetje wat je koppelt aan je hendel dmv een gaatje (boren in je handremhendel) en een bout of stift (bijgeleverd).
Al je handremkabels naai je ook gewoon weg.
Vervolgens moet je bijna alle leidingen (behalve de twee van je voorremmen) vervangen door zelfgemaakte koperen. Het stdrd remsysteem is diagonaal gescheiden (lv en ra op 1 aansluiting van je hoofdremcilinder en rv en la op de andere aansluiting) Dit verander je door slechts 1 leiding naar achter te trekken en het systeem te scheiden in voor - achter.
Bij de voorremmen laat je de ene leiding gewoon op je hoofdremcil. zitten en de andere draai je bij dat deelsysteem. Dit doe je door die ene leiding een beetje te verbuigen, niet knikken natuurlijk, zodat de nippel van die leiding voor de goede aansluiting van je hfdremcil. komt te zitten.

De leidingen voor het deelsysteem Achter moet je compleet allemaal zelf maken mbv een speciaal apparaat om kragen te maken op leidingen.
De Wilwood remdruk regelaar plaats je in het systeem net voor de handremcil.
Deze Wilwood plaats je ook tussen de voorstoelen zodat je de remdruk achter tijdens het rijden eventueel bij kunt regelen.
Ga eens langs Racers Hardware in Siebengewald (Limburg). Daar kunne ze ook een schema laten zien (ik heb geen scanner) en hebben ze bovenstaande spullen voor bodemprijzen, een heeeeeeeel stuk goedkoper als bij Biesheuvel, en precies dezelfde merken hoor! regelaar: 215,00
handremkit: 149,00
Maar het kan ook duurder (natuurlijk) maar niet veel beter!
Racers Hardware, Gochsedijk 9, Siebengewald
tel 0485-441354
Ga er eens langs, ze zijn echt goedkoop, ook voor verl.veren en weet ik wat nog allemaal meer (Kheb er een catalogus van)

nog vragen, laat het weten
groeten Reinier
Plaats reactie