Weet iemand hoe ik bij mijn 5 de achter remmen goed aan het remmen krijg , ik heb het idee dat de rem drukverdeler(gaan deze kapot?) niet goed werkt ik heb deze al versteld werdt beter maar niet 100%,terwijl handrem wel goed werkt.
Het is normaal dat je voorwielen het grootste gedeelte van de vertraging op zich nemen tijdens het remmen. Volgens mij is de verhouding 70/30, dus 70% van het remvermogen door de voorwielen en 30% door de achterwielen, maar weet dat niet 100% zeker.
Iemand??!!
Iemand??!!
Ja dat zou best wel eens kunnen die verhoudingen tijdens het remmen,maar als ik mijn achterwielen vrij til,remmen de wielen wel maar kan je ze toch met de hand doordraaien,wel met een bepaalde weerstand uiteraard,ik zal morgen eens kijken of ik het een en ander gedemonteerd krijg (smeerput is het toch lekker koel,zou 30 graden worden)
Groeten Ger
Groeten Ger
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Na das nie goe! De remdrukbegrenzers gaan wel eens vast zitten (controlepunt bij apk) maar kunnen bij een turbootje heel erg ver (ooit tot maximale druk achter) gesteld worden zonder dat je achterkant je voorbij komt. Als je hem vervangt, dan het liefste nieuw. Kost een paar centen, maar dan blijft ie ook heel, een paar jaar! Tweedehands: niet meer als 50 piek betalen en allen van een gtt, niet van een ander model met trommels achter, want anders komt je achterkant je wel voorbij, heel snel zelfs.
En ik spreek uit ervaring.............
groeten
En ik spreek uit ervaring.............
groeten
dit is wel op een rem bank.
die waarde weet je niet los van de grond ,maar ff naar je blokken kijken kan geen kwaad .
als ze slecht zijn evt vervangen scheelt ook voor je voor remmen
laten afstellen op een testbank !grijs/geel kenteken
rem druk achter evt laten afstellen ,zou er niet zomaar aan gaan stellen
groetjes mario
die waarde weet je niet los van de grond ,maar ff naar je blokken kijken kan geen kwaad .
als ze slecht zijn evt vervangen scheelt ook voor je voor remmen
laten afstellen op een testbank !grijs/geel kenteken
rem druk achter evt laten afstellen ,zou er niet zomaar aan gaan stellen
groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
ja.... klopt...heb trouwens de lamp weer aan de praat gekregen, maar geeft er nog vaak de geest aan.. Moet toch gewoon dat stekkertje goed schoon maken???
ok....toeter en massa, dit wordt leuk... (waar zit de toeter en hoe doe ik het.....
)
mmh..en niet geperforeerde??
ok....toeter en massa, dit wordt leuk... (waar zit de toeter en hoe doe ik het.....

mmh..en niet geperforeerde??
Laatst gewijzigd door che op wo 15 aug 2001 1:00, 1 keer totaal gewijzigd.
elec toeter..???
ik heb zo'n toeter dan druk je op een knopje en normaal komt er dan een geluidje uit, was altijd al een beetje het geluid van een kikker in puberteit, maar nu niets meer..
Heel soms een klein boertje....
dus hoe doet ie het weer, hard door het knopje blazen??
ik heb zo'n toeter dan druk je op een knopje en normaal komt er dan een geluidje uit, was altijd al een beetje het geluid van een kikker in puberteit, maar nu niets meer..
Heel soms een klein boertje....
dus hoe doet ie het weer, hard door het knopje blazen??
Laatst gewijzigd door che op wo 15 aug 2001 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Che, hoe heb je dit gerepareerd ? (die van mij moet ook gefixt voor de APK)On 2001-08-15 00:59, che wrote:
ok....toeter en massa, dit wordt leuk... (waar zit de toeter en hoe doe ik het.....)
meestal nieuwe blokken en de remklauw effe schoonmaken kom je een heel eind en alles weer effe invetten
heel makkelijk compressor effe open schroeven druppeltje automatenolie erin dichtschroeven en klaar maar dan moet wel alles goed aangesloten zijn
Dat heb ik gedaan (allen dan met cowboy grease).
Nu komt er een goede stoot lucht uit alleen geen geluid. Waar die toeter zit weet ik niet maar ik denk ergens onder de koplamp.
Nu komt er een goede stoot lucht uit alleen geen geluid. Waar die toeter zit weet ik niet maar ik denk ergens onder de koplamp.