Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Gotver me auto krijgt vandaag een beurt...
Belt die dealer net op zegt ie dat me koppeling vervangen moet worden..kost 5 a 600 gulden en dan zijn ze er nog eens 8 uur mee bezig!!
Weten jullie een adres waar ik dit goedkoper kan laten doen?
En moet je weer dezelfde bak eronder zetten of kan je er ook andere inzetten? Wat is het effect van een andere koppeling? En welke koppeling soorten zijn er eigenlijk?

Klote zooi moet nu al voor Fl.1100,- aan gerepareerd worden en dan nog eens die koppeling..:sad:
Heeft ie ook nog eens niet alels op voorraad, dus moet ik were een afspraak maken..
Komt APK zo niet door...;(
Stefijn

On 2001-08-14 12:45, Sven wrote:
Gotver me auto krijgt vandaag een beurt...
Belt die dealer net op zegt ie dat me koppeling vervangen moet worden..kost 5 a 600 gulden en dan zijn ze er nog eens 8 uur mee bezig!!
Weten jullie een adres waar ik dit goedkoper kan laten doen?
En moet je weer dezelfde bak eronder zetten of kan je er ook andere inzetten? Wat is het effect van een andere koppeling? En welke koppeling soorten zijn er eigenlijk?

Klote zooi moet nu al voor Fl.1100,- aan gerepareerd worden en dan nog eens die koppeling..:sad:
Heeft ie ook nog eens niet alels op voorraad, dus moet ik were een afspraak maken..
Komt APK zo niet door...;(
500-600 piek voor een 5 GTT neem ik aan? Dan ben je volgens mij spotgoedkoop uit. Daar betaal je normaal toch zeker 1000 piek voor.
Laatst gewijzigd door Stefijn op di 14 aug 2001 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Zoek even door het forum voor info over koppelingen en drukgroepen, er zijn al heel veel topics over dit probleem geschreven, met handige informatie.

O en ik heb het pasgeleden zelf gedaan met hulp van monteur. Ik heb gekozen voor een ruil koppeling+drukgroep en lagers. Kostte me 240 pieken( orgineel renault, volgens mij Sachs), dan moest ik de oude platen weer inleveren, moet wel zeggen dat ik garagekorting had.

En 600,- is een koopie en 8 uur is erg snel, gaat dan het blok eruit?

De standaard koppeling gaat tot 150PK ongeveer, deze is gewoon goed, totdat je vet gaat tunen.

Als je de koppeling vervangt ook de drukgroep en lagers vervangen, anders sta je mischien over een half jaar weer bij de garage.
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 14 aug 2001 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Sorry, het is voor een Clio 16V.
Ik ben wat dat betreft net zo handig als drie die het niet zijn hoor..:smile:
Bij de renault dealer zei ie 5 a 600 gulden en dan nog 8 uur erin zetten...

Oke dan kijk ik wel even rond of de forums...

Thnx..
Heino

we zijn net bezig geweest met mijn broertje zijn 19 16v ,ruilkoppelingsplaat met druk lager kost bij meneer renault 319 piek,we hebben het zelf gedaan,daarvoor is het makkelijk om de motor er uit te halen.
zijn koppeling was helemaal naar z'n grootje,een groot stuk uit de plaat.
is het trouwens echt nodig?want je zegt niet waarom.
Marius

de dealer zegt het ..... tja dan weet je het niet altijd zeker natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Marius op wo 15 aug 2001 0:09, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

Dag Sven, kijk even in de topic "Koppeling vervangen", een paar topics verder.

Mijn opmerkingen gelden natuurlijk ook voor jou

groeten
reinier26@hotmail.com
Anonymous

De dealer zegt dat hij eraan zit te komen en dat ie versleten is...
Dus ik laat het nog wel even zitten zo hoor...
Als ik weer geld heb dan vervang ik hem wel..tenminste dat laat ik doen..haha
Heino

ik zal je vertellen dat ik het helemaal heb gehad met garages,overal doen ze wel eens wat verkeerd,zoals vijlen in de carburateur van mijn GTX toen het gas wel eens bleef hangen wat naderhand bleek onder de mat,of een wiellager erop rammen met een hamer,of een wiel naaf te ver afdraaien zodat het lager niet goed klemt,of een thermostaat er verkeerd inzetten,of na vier keer plakken een voorruit nog niet dicht hebben,of "we hebben nog wel een uitlaatje liggen die lassen we er wel aan vast",of onderdelen kwijt zijn en dan maar vergeten,of "die UGR klep is toch niet echt nodig"enzzzzzzzzzz.tegenwoordig doe ik alles maar zelf dan kan ik trouwens niemand anders de schuld geven als er wat verkeerd gaat.
Heino

trouwens als je koppeling niet fris meer is hoor je dat op een ggv moment wel of hij gaat slippen ofzo
Plaats reactie