Nou,
ik ben een een koopproces bezig, vandaag even gekeken naar een 5gt. Zag er netjes uit. Alleen....ik bemerkte bruin koelwater. Die gast zei dat dat altijd al zo geweest was. Vond het verdacht. Is dit gewoon roestwater en is dit slecht? Ik merkte op dat er uit de radiateur 2 ijzeren buisjes komen. Een ervan was verroest. Kan dit dit euvel veroorzaakt hebben.
mzzl
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Which means.......
Stront aan de knikker (of in het koelwater)
Stront aan de knikker (of in het koelwater)
Lijkt mij niet echt gezond. Roest is nooit echt goed. Was het water echt poepbruin??
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Die buisjes die op de radiatori zitten zijn olieleidingen van en naar het oliekoelkanaal wat door de radiateur loopt. Daar kan het niet aan liggen. Een hoop Renaults hebben last van bruine koelvloeistof. Koelsysteem doorspoelen en nieuwe vloeistof erin en het is voorlopig opgelost. Ik zou er in ieder geval niet zo van wakker liggen, het is meestal geen supergroot probleem.
groeten
groeten
Hoi!
waarschijnlijk te lang met gewoon leidingwater rondgereden die bak (denk ik dan) mijn koelvloeistof was ook niet echt clean as it can be maar roest erin lijkt me wel fucked upp.... was ie vet goedkoop? en heb je de olie peilstok ook ff goed bekeken? you never now.... als er witte shit op zit is het niet goed! maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel al.
Succes ermee en geef eens wat meer info over die GTT!
waarschijnlijk te lang met gewoon leidingwater rondgereden die bak (denk ik dan) mijn koelvloeistof was ook niet echt clean as it can be maar roest erin lijkt me wel fucked upp.... was ie vet goedkoop? en heb je de olie peilstok ook ff goed bekeken? you never now.... als er witte shit op zit is het niet goed! maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook wel al.
Succes ermee en geef eens wat meer info over die GTT!
Roest kan wel eens voorkomen in het systeem. Komt meestal als de eigenaar gewoon leidingwater erin heeft gemikt en daar een tijdje mee heeft gereden. Kan ook zijn dat die een tijdje heeft stil gestaan. meestal zijn het de leidingen of cillinderbussen wat een beetje gaan roesten. Wanneer het de cillinderbussen zijn heb je iets minder koeling(maar nog altijd voldoende), wanneer het de leidingen zijn dan kan het zijn dat je over een tijdje die leidingen moetvervangen omdat ze door zijn geroest ofzo.
Maar vertel eens wat meer over dat machine.
groetjes
Maar vertel eens wat meer over dat machine.
groetjes
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Op marktplaats gekeken. Die zwarte met 16'lichtmetaal OZ racing. Ben er bij nader inzien niet echt kapot van. Koppeling slipt behoorlijk dus niet echt kunnen testen. Ziet er wel ok uit. Wat roest in de dorpel, rondom wielkast achter, bij voorklep en rond portierslot. Verder nog wat kleine plekjes.
De wielen zijn echt te groot voor die auto, als je draait komen de banden tegn de wielkasten aan. Nie echt lekker. Dat 16V dashboard is gewoon lelijk en een aantal toeters en bellen doen het niet zodat het hele dashboard los moet om die weer aan te sluiten. En......ik mag hem niet effe op de brug zetten om er effe rustig naar te kijken.
Tsja....
Ga nog eens denken
mzzl
De wielen zijn echt te groot voor die auto, als je draait komen de banden tegn de wielkasten aan. Nie echt lekker. Dat 16V dashboard is gewoon lelijk en een aantal toeters en bellen doen het niet zodat het hele dashboard los moet om die weer aan te sluiten. En......ik mag hem niet effe op de brug zetten om er effe rustig naar te kijken.
Tsja....
Ga nog eens denken
mzzl
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Kortom, bud-bak....wel mooie wielen imo, maar idd veel te groot (was wel te verwachten, 16 inch, kom opOn 2001-08-13 11:51, Davy wrote:
Op marktplaats gekeken. Die zwarte met 16'lichtmetaal OZ racing. Ben er bij nader inzien niet echt kapot van. Koppeling slipt behoorlijk dus niet echt kunnen testen. Ziet er wel ok uit. Wat roest in de dorpel, rondom wielkast achter, bij voorklep en rond portierslot. Verder nog wat kleine plekjes.
De wielen zijn echt te groot voor die auto, als je draait komen de banden tegn de wielkasten aan. Nie echt lekker. Dat 16V dashboard is gewoon lelijk en een aantal toeters en bellen doen het niet zodat het hele dashboard los moet om die weer aan te sluiten. En......ik mag hem niet effe op de brug zetten om er effe rustig naar te kijken.
Tsja....
Ga nog eens denken
mzzl

Als je hem koopt en je wilt van die velgen af moet je maar ff mailen...
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 13 aug 2001 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je er al een bod op gedaan???On 2001-08-13 11:51, Davy wrote:
Op marktplaats gekeken. Die zwarte met 16'lichtmetaal OZ racing. Ben er bij nader inzien niet echt kapot van. Koppeling slipt behoorlijk dus niet echt kunnen testen. Ziet er wel ok uit. Wat roest in de dorpel, rondom wielkast achter, bij voorklep en rond portierslot. Verder nog wat kleine plekjes.
De wielen zijn echt te groot voor die auto, als je draait komen de banden tegn de wielkasten aan. Nie echt lekker. Dat 16V dashboard is gewoon lelijk en een aantal toeters en bellen doen het niet zodat het hele dashboard los moet om die weer aan te sluiten. En......ik mag hem niet effe op de brug zetten om er effe rustig naar te kijken.
Tsja....
Ga nog eens denken
mzzl
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
gewoon toch maar er van af blijven Davy, als ik jou reactie hier zo hoor! Als je nou, zo vroeg al, twijfelt aan die auto, dan wordt het misschien nooit niks meer
groeten en blijf ff zoeken joh!
groeten en blijf ff zoeken joh!