Hey jongens,
Mijn brein was weer eens aan het kraken en er kwam een hele nare gedachte in mij op. Nu komt die nare gedachte volgens mij ook nog uit. Ik heb mijn blok laten reviseren, en dat is allemaal goed gelukt. Ook heb ik de kruk-as en ale delen eraan laten uitbalanceren, maar daar zit volgens mij nu het probleem. Het revisie bedrijf doet dat uitbalanceren namelijk niet zelf, dus zei hij mij dat ze op de kruk-as en op het vliegwiel een streepje hadden gezet hoe die dus moest komen. Gisteren bade mij dat wat zorgen. Wat als z het vliegwiel niet in de juiste positie hebben gezet en dus 1 of meerdere slagen hebben verdraaid en het zo hebben uitgebalanceerd? Volgens mij is dat dus ook nog gebeurd. Je hebt op het vliegwiel naast de starter krans ook nog opname-punten(blokjes). Nu zitten er 2 afwijkende blokjes op die dus het signaal doorgeven van: "VONKEN, KRENG!!!!, hehe. Die punten zijn toch het bovenste dode punt en het onderste dode punt. Dus als 2 zuigers helemaal boven staan en 2 helemaal onder, zouden die punten dus ook boven en onder moeten staan, toch???? Bij mijn nieuw blok is dat dus niet het geval. Heeft hier iemand wat meer info over??? Ook zit er op het vliegwiel een markeer streepje, waar is dat voor. Is dat een merkpunt, en zo ja, hoe moet dat staan???
Nu zullen sommige wel zeggen van, ja had je het bij het uit elkaar halen maar moeten markeren, maar dat is ook gebeurd, alleeen is dat vliegwiel dus niet gebruikt geworden.
groetjes
Geen paniek geen paniek,
De missende tanden zitten 90 graden verdraaid ten opzichte van 't BDP.
Qua bevestiging zijn de Renault vliegwielen altijd idiot proof, de bouten zijn namelijk niet gelijkmatigverdeeld, maar zijn stuk voor stuk een stukje versprongen, zodat 't geheel maar op 1 manier past. Kan niet fout gaan dus.
't merkteken is om dynamisch je tijdstip te controleren. Op 't koppelingshuis zit een kijkgaatje met een paar graden aanduidingen. Als je daar bij draaiende motor een stroboscoop op richt, kan je je ontstekingstijdstip aflezen. (normaalgesproken moet je dit bij stationair toerental doen, zonder vacuumvervroeging aangesloten).
Zo, weer opgelucht? Wanneer ga je je speeltje er in lepelen? Moet vast erg leuk worden.
De missende tanden zitten 90 graden verdraaid ten opzichte van 't BDP.
Qua bevestiging zijn de Renault vliegwielen altijd idiot proof, de bouten zijn namelijk niet gelijkmatigverdeeld, maar zijn stuk voor stuk een stukje versprongen, zodat 't geheel maar op 1 manier past. Kan niet fout gaan dus.
't merkteken is om dynamisch je tijdstip te controleren. Op 't koppelingshuis zit een kijkgaatje met een paar graden aanduidingen. Als je daar bij draaiende motor een stroboscoop op richt, kan je je ontstekingstijdstip aflezen. (normaalgesproken moet je dit bij stationair toerental doen, zonder vacuumvervroeging aangesloten).
Zo, weer opgelucht? Wanneer ga je je speeltje er in lepelen? Moet vast erg leuk worden.
rev it like a rental
Dat lucht zeker op. Het speeltje kan ik helaas nog niet erin hijsen. eerst moet ik hem laten spuiten, en voor dat ik hem kan spuiten moet ik nog een aantal dingen hebben. Wanneer dat gedaan is, moet ik het speeltje toch weer uit elkaar halen om de uprated zuigerveren te monteren. Uiteraard maak ik het blok dan echt helemaal schoon(ik heb nog wat rotzooi gevonden aan de buitenkant!!) en geef hem dan misschien een kleurtje. Dan kan de uprated oliepomp erin en de verbeterde klepsteel rubbers erop( het idee om ze weg te laten bevalt me toch niet zo, aangezien ik 0% rook uit de uitlaat wil hebben)
Dan kan het speeltje samen met de Sper-bak erin worden gelegd en dan begint het echte werk.(eerst kijken of ik hem dan opnieuw kan laten wegen, voor wat kosten bespraing, en pas daarna alle electronica erin.) Ik denk dat ik nog wel effe zoet ben, of ik moet iemand vinden die zo gek is om mij een hoopje geld voor te schieten, dan is die denk ik binnen no time op straat.
groetjes
Dan kan het speeltje samen met de Sper-bak erin worden gelegd en dan begint het echte werk.(eerst kijken of ik hem dan opnieuw kan laten wegen, voor wat kosten bespraing, en pas daarna alle electronica erin.) Ik denk dat ik nog wel effe zoet ben, of ik moet iemand vinden die zo gek is om mij een hoopje geld voor te schieten, dan is die denk ik binnen no time op straat.
groetjes
huh?.(eerst kijken of ik hem dan opnieuw kan laten wegen, voor wat kosten bespraing,
Als je doelt op vermindering van wegenbelsting vrees ik toch dat dat een heel taai, zo niet onmogelijk karwei wordt.
rev it like a rental
Ik weet het niet. misschien kan ik hem opnieuw laten wegen zodat dat in de papieren wordt gewijzigd. Hij is op het papier al een stukje lichter dan de rest. 12 Kilo om precies te zijn, en dat scheelt me toch al 25 piek op de 3 maanden. Niet dat dat een vetpot is, maar als ik op het papier 750 kilo kan laten noteren, dan zou dat denk ik toch wel wat uitmaken.
Hoe zit het nou met grijs-kenteken, is dat nog mogelijk??? Aangezien ik geen achterbank meer erin ga krijgen.
ik hoor het wel
groetjes
Hoe zit het nou met grijs-kenteken, is dat nog mogelijk??? Aangezien ik geen achterbank meer erin ga krijgen.
ik hoor het wel
groetjes
650 tot 750 kilo--> per 12 maanden: Fl 280,00
851 tot 951 kilo--> per 12 maanden: Fl 492,00
scheelt toch wel weer wat dacht ik zo.
dit is dus op benzine!!
851 tot 951 kilo--> per 12 maanden: Fl 492,00
scheelt toch wel weer wat dacht ik zo.
dit is dus op benzine!!
Grijs kenteken is tegenwoordig niet zo makkelijk meer, d'r moet een kuub achterin kunnen. Dan kom je toch uit op een grote hobbel op 't dak en een heeeeeeele grote achterklep. Lijkt me niet wat je wilt. D'r moet ook nog een schot in. Maar voor zo'n lichte auto op benzine maakt 't volgens mij geen fuck uit. Wordt pas interresant als je naar een andere brandstof gaat.
Ik heb geen ervaring met wijzigen van kentekentgewicht, maar de RDW kennende is 't vrijwel onmogelijk. je gaat wel gegarandeerd een jaar eerder dood van ellende, dus of dat 't waard is?
Ik heb geen ervaring met wijzigen van kentekentgewicht, maar de RDW kennende is 't vrijwel onmogelijk. je gaat wel gegarandeerd een jaar eerder dood van ellende, dus of dat 't waard is?
rev it like a rental
Hoe komt het eigenlijk dat het "ontstekingstandje" 90 graden zit verdraaid met het bdp?? De onsteking moet toch iets van 8 graden voor het dode punt zijn of niet?? Dus snap ik de logica niet van 90 graden verschoven.
groetjes
groetjes
Die ontstekingsmodule moet alleen een vaste referentie hebben, om te weten op welk punt de motor zit. Je zult begrijpen dat ie dit ruimschoots moet weten voordat er ontstoken moet worden, vandaar die 90 graden. Vanaf dat moment bepaalt de unit aan de hand van toerental en belasting 't gewenste tijdstip. Hji kan vervolgens berekenen hoeveel tijd en tandjes na de missing tand 't werkelijk plaatst moet vinden. Beetje duidelijk?
rev it like a rental
Beetje duidelijk?? Hoezo kan het nog duidelijker dan???On 2001-08-01 16:44, Menno wrote:
Die ontstekingsmodule moet alleen een vaste referentie hebben, om te weten op welk punt de motor zit. Je zult begrijpen dat ie dit ruimschoots moet weten voordat er ontstoken moet worden, vandaar die 90 graden. Vanaf dat moment bepaalt de unit aan de hand van toerental en belasting 't gewenste tijdstip. Hji kan vervolgens berekenen hoeveel tijd en tandjes na de missing tand 't werkelijk plaatst moet vinden. Beetje duidelijk?
Thanx again Menno
groetjes