ik heb net een mailtje binnen gekregen voor een NOS SYstem voor de mijn turbotje,kosten F2250,dus binnenkort ga ik wel erg hard,ik hou jullie op de hoogte
waar kan je dat krijgen? en krijg je geen problemen met de RDW????
Ik heb een boek waar het in staat voor F1705.05 maar het boek is ongeveer 2 jaar oud. Maar anders moet jemaar eens bellen 0113-503555 Het is in Nederland en ze versruuren het gewoon. Het systeem is met 4 injectoren en een 10 liter fles pus de rest natuurlijk!
Je kijkt maar wat je doet
Je kijkt maar wat je doet

Bij NOS wordt er naast de gewone benzine ook nog een mengsel van Nitro en zuurstof de kamer ingespoten. Het feit dat dit gebeurt met -145 graden helpt natuurlijk ook enorm. Maar dit mengsel brand feller en heviger dan normale benzine met zuurstof. Je krijgt dus opeens een hoop vermogen erbij. Maar na 10 seconde moet je toch echt stoppen anders smelt je de hele boel, want het mag dan wel extra gekoeld zijn met -145 graden, maar de extra warmte wat vrij komt gaat toch de overhand nemen. Maar je kunt dus kortstondig een extra boost krijgen van een 100PK gemiddeld. je kunt ook nog meer krijgen, of minder, maar dat licht puur aan wat je wilt. Er zijn NOS kits daar kun je zelfs 500PK erbij krijgen!!!!. Maar dat trekt dat blokje denk ik niet.
groetjes
groetjes
Heb zelf al gebeld en het systeem kost nu F1928.30 mischien toch intrssant?

Ik ken 't principe van NOS wel, en voor een atmosferische motor lijkt 't me ook een leuk grapje. Maar voor een GT is de turbodruk verhogen toch veel safer, efficienter en goedkoper, of zie ik nou echt iets over 't hoofd?
rev it like a rental
En weet je al waar je die fles kunt hervullenen wat dat kost, want die is rap leeg hoor! (=/- 20 keer 10 sec) 

wanneer je het puur met turbodruk moest doen, dan zou je een joekel van een turbo moeten monteren om extra 100 PK eruit te krijgen. terwijl je die 100 pk maar even gebruikt. BIj zo'n grote turbo zit natuurlijk een turbo-lag waar je niet goed van wordt. Dus het wordt dan een twinturbo of NOS. Bij Nos gaat je turbo niet veel harder werken en toch krijg je 100 PK erbij. twinturbo is een beetje moeilijker te maken. Dus ik zou eerder voor NOS gaan dan voor z'n joekel van een turbo. Want je wilt natuurlijk toch een vlot karretje met flink wat vermogen in de NIET Pursuit Mode. In de Pursuit mode wil je een nog vlugger karretje, maar dat wil je dus niet constant gebruiken, anders gaat je blokje zo naar de kut.
groetjes
groetjes
ging iets fout denk ik, zag 2 keer mijn post.
mzzl
mzzl
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 30 jul 2001 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
lijkt me wel lachen om m'n gte. Niet te veel pk tjes erbij, maar 75 lijkt me meer als voldoende.
Ah, dus volgend jaar zien we jou ook op de sprint blazen Bas? even die 205-jes klop geven?
Je standaard betrouwbaarheid blijft redelijk hetzelfde bij NOS....
Je standaard betrouwbaarheid blijft redelijk hetzelfde bij NOS....
Betrouwbaarheid blijft inderdaad ongeveer hetzelfde, mits je het natuurlijk goed doet. Niet dat je 1 minuut lang je nos bent aan het gebruiken, dan denk ik dat die ook binnen 1 minuut gaar is.
Maar ik ga me ook NOS erin leggen, maar wel maximaal 5 seconde ofzo.
groetjes
Maar ik ga me ook NOS erin leggen, maar wel maximaal 5 seconde ofzo.
groetjes
tijn, enig idee of het veel werk is om NOS in te bouwen. Het lijkt me wel super gaaf. Het mooiste zou dan een sprint zijn over een lang stuk zonder bochten.
Eigenlijk geen flauw idee....
Misschien dat McLain het weet?
Misschien dat McLain het weet?
Volgens mij valt het echt reuze mee. Je moet ten eerste de fles monteren met beugel. Daarna moet je de toevoer slang gaan leggen met de benodigde kleppen en filters erbij/erin. Dan moet je de injectoren plaatsen in je toevoer systeem. Boven bij dat elleboogje lijkt mij. Dan moet je nog draaden en schakelaars trekken/plaatsen. En dan is het dat volgens mij wel. Effe fles open en kijken op lekkages en dan gaan met de banaan lijkt mij.
groetjes
groetjes
Het is niet veel werk!
Het meeste werk is 4 gaten in je spruitstuk (bij iedere gang naar je klep zeg maar) boren en draad in tappen onder een bepaalde hoek natuurlijk. Dit moet je wel in gedemonteerde toestand doen ander valt het boorsel zo in de motor natuurlijk! 
suc6

suc6
Ik heb weleens een beschrijving gezien van een NOS inbouw in een 21T, maar daar hadden ze 't gewoon monopoint gedaan. 't invoerventiel zat zelfs nog voor de gasklep, in de "elleboog". Is 't noodzakelijk, om 't per cilinder in te voeren?
rev it like a rental
Heb je een beter resultaat. Multipoint geeft meer vermogen. Je hebt zelfs voor Amerikanen cilinderkoppen waar NOS direct in de verbrandings kamer word gespoten. Ik heb het dan over dat setje dat ik in Nederland te koop weet. Zie voorgaande tekst van mij. 

Direct in de verbrandingskamers?? hoe wil je dat dan doen?? Dan moet erin geboord worden en een extra kanaal worden gemaakt. Maar is dat wel zo efficient? Want het wordt denk ik dan niet zo geregeld als injectie, dat die injecteerd wanneer het nodig is, maar gewoon door blijft gaan met het voeren van NO. Als dat het geval is, is het alles behalve efficient.
groetjes
groetjes
NEE, ik zeg voor Amerikaanse autos zijn er speciale cilinder koppen te koop van NOS.
En die injecteert direct in de verbrandings kamer, en dat zal wel met een computer gaan, maar dat weet ik niet. Ik heb wel eens zo auto gezien. Maar waar ik het over heb is een NOS-systeem met 4 injecteurs, en die kun je op je R5 GTT zo monteren allen moet je dan wel 4 gaten boren en tappen in je inlaatspruitstuk onder een bepaalde hoek. En dit setje verkopen ze gewoon in Nederland (tel.0113-503255) voor FL 1928.30 Dus niet in Engeland bestellen want dat is veel duurder!!!
Gegroet Sander 
En die injecteert direct in de verbrandings kamer, en dat zal wel met een computer gaan, maar dat weet ik niet. Ik heb wel eens zo auto gezien. Maar waar ik het over heb is een NOS-systeem met 4 injecteurs, en die kun je op je R5 GTT zo monteren allen moet je dan wel 4 gaten boren en tappen in je inlaatspruitstuk onder een bepaalde hoek. En dit setje verkopen ze gewoon in Nederland (tel.0113-503255) voor FL 1928.30 Dus niet in Engeland bestellen want dat is veel duurder!!!