Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Dag mannen, ik ben weer trug van holiday.. 3 weken lopen genieten in duitsland en later nog op terschelling(toppertje).
Anywayz.. ik hoopte in duitsland mooie 5jes tegen te komen, maar wat schetst mijn verbazing?? na 1 week autobanen nogsteeds geen kewle 5 gezien, sterker nog, helemaal geen turbootjes daaro... wel leuke BMW alpines en stoere Cosworths gezien. (de nieuwe mondeo RS2000 is ook populair daar.
Het barst er trouwens van de golfjes, je struikeld er gewoon over.
Heeft iemand van jullie nog GTT's gezien in duitsland?
En kent iemand tuningsbedrijfjes net over de grens?? Een renaultsloop zou ook leuk zijn.

(net thuis van vakantie, en zometeen weer VLF, kicke.)
Pieter
Contacteer:

Ze hebben daar vrijwel alleen maar GTE's. GTturbo's zijn zeldzaam in Duitsland.

Ik weet alleen niet precies wat daar de reden van is...
Rudo

Heeft volgens mij te maken met de wetgeving daar. Als ik me niet vergis hebben ze het rijden in auto,s die geen katalisator hadden en die aangewezen waren op loodhoudende benzine op een gegeven moment extra zwaar belast waardoor het voor bijboorbeeld Renault niet meer rendabel was om de GTT te exporteren naar Duitsland. Om toch aan de sportieve vraag te voldoen hebben ze speciaal voor Duitsland de GTE ontwikkeld.

(volgens mij dus)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Klopt inderdaad Rudeboy.

Je hebt er wel aardig wat 5jes, zie meeting foto's van 15 juli, daar waren een hoop strakke Gt Turbo's te vinden.

Ik was laatst een aantal dagen in Parijs, en daar heb ik er maar ÉÉN gezien en dat was op de terugweg.

Het begint steeds zeldzamer te worden.....
Roy - clio16v

Ff over die sloop, ik weet niet waar je woont maar ik heb van horen zeggen dat er in Oss een grote Renault-sloop zit, ik weet ook niet of dit waar is maar misschien dat iemand dit weet.
catrinus

Gt`s in nederland waar dan. Ik zie als ik in mijn gt rij nooit een gt turbo onderweg. Ze beginnen zeker zeldzaam te worden.
There will be plenty of time to rest when your dead
Marius

Ik zag gisteren of eergisteren (tijd gaat snel) nog een blauwe hier op de a28 tussen haren en groningen, ergens in de middag....

ik was natuurlijk weer in de polo....
Als ik in mijn gtt zit dan kom ik ook geen gtturbo's tegen natuurlijk.
Pieter
Contacteer:

Maar ze worden inderdaad zeldzamer en zeldzamer.

Ik ben in Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Italie geweest en heb in een week 2 GTturbo's gezien. dat is niet echt veel.
Roy
Moderator

Ja mensen het is een uitstervend ras snik, snik. Kunnen we hem niet op de lijst voor beschermde diersoorten zetten :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Rudo

Maar dat maakt het aan de andere kant wel weer speciaal.
Een jaar of vijf geleden zag je er veel meer waardoor je vaak niet wist of tie van een liefhebber was of van een willekeurige stoplichtracer. Als je er nu een tegenkomt weet je vrijwel zeker dat ie van een liefhebber is of dat hij/zij er bewust voor gekozen heeft.

Iemand die zomaar een paar strepen wil trekken bij het stoplicht die brandt zich niet aan een GTT, die koopt dan wel een Clio of zo!

Hahahahahahahahahahahaha, geintje jongens, niet boos worden!!!
:lol:
Roy
Moderator

Nou om heel eerlijk te zijn heb ik mijn 5 daar eigenlijk wel voor gekocht. Want toen ik hem voor het eerst zag vond ik het helemaal niks. Pas na een proefrit wilde ik hem hebben maar alleen omdat hij snel was. Plus dat er gelijk andere velgen onder moesten want de standaard wielen vind ik spuuglelijk.

En toen dacht ik van Nou ik trap er ff een jaartje mee en dan koop ik weer wat anders.

En nu ben ik helemaal verslaafd. En doe hem voorlopig niet meer weg. (Mede door Chris). :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Rudo

Puur om het rijden?

Of kan het model je inmiddels ook bekoren?!

Ik ken geen andere auto die zo'n lekker kontje heeft als een GTT!!

Of draaf ik nu te veel door???!!!!:lol::lol:
Marius

Moet je zaterdag ook naar de schuur van catrinus komen, daar staat er eentje naakt!
Roy - clio16v

Rudeboy, ik vind dit bijzonder flauw dat grapje over de clio:smile: Maar dankzij een ex-5 gt turbo rijder ben ik wel op het goede spoor gebracht door een Renault te kopen. Ach ja, uiteindelijk komt iedereen erachter dat Renault toch het beste is.
Rudo

Iedereen?????

Nee, in het westen ligt een klein dorpje waar een man woont die tot het allerlaatste moment stand houdt.
Mijn pa dus, die is stronteigenwijs! :grin:

Rijdt zijn leven lang al Toyota, is twee jaar geleden overgestapt naar een Mitsubishi Spacestar (zo'n bejaardebus dus) en heeft daar spijt van als haren op z'n hoofd!

Probeer 'm al een tijdje in een Scenic te lullen, maar heb tot nu toe bot gevangen.
Moet hem maar es aan zijn haren meesleuren voor een proefrit denk ik.

Iemand nog suggesties?
Rudo

Een naakte schone in Groningen!

Tis dat ik op Hockenheim zit van 't weekend, maar anders. . . .:wink::wink:
Michel S.
Contacteer:

Ik hoor ook bij dat clubje wat in het begin niks aan een 5 vondt. Okee, hij had wel iets, maar vondt hem eigenlijk best wel lelijk. Toen ik erin gereden had vondt ik hem toch wel een stuk bruter. en toen mijn broer de velgen wit had gemaakt, de streepjes op de bumper had wit gespoten en nog een aantal dingen, toen vondt ik hem gaaf worden. Nu ben ik helemaal verslaafd eraan en ben ongeveer al mijn geld erin aan het steken, maar hij wordt het waard..

groetjes
Stefijn

On 2001-07-26 22:39, Rudeboy wrote:
Puur om het rijden?

Of kan het model je inmiddels ook bekoren?!

Ik ken geen andere auto die zo'n lekker kontje heeft als een GTT!!

Of draaf ik nu te veel door???!!!!:lol::lol:
Psies, ik kan het nooit nalaten na het parkeren nog om te kijken, na 5 meter, na 10 meter, na 25 meter etc. etc. tot ik m niet meer zie :smile: :smile: :smile:

Hij's zo megastoer en gelijk zo grappig :grin:
Goof

On 2001-07-26 20:02, turboman cat wrote:
Gt`s in nederland waar dan. Ik zie als ik in mijn gt rij nooit een gt turbo onderweg. Ze beginnen zeker zeldzaam te worden.
Dat valt toch wel, mee.
Okee, je struikelt er niet over, maar da's maar goed ook, ander heb ie het zelfde met die Golfies (pletpakket gratis).

Naast dat ie snelsnellersnelst is maakt het feit dat juist NIET zo vaak voorkomt 'm ook leuk.
En als je een andere GTT rijder tegenkomt is het toch minimaal een lichtsignaal of een hand omhoog, waarna daarna natuurlijk weer 's gezellig geluld kan worden aan de kant van de weg.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

kijk dat is de gt spirit ! , lekker ff stoppen en gewoon ff met elkaar lullen . dat heb ik golfjes of kaddetjes nog nooit zien doen ( naja de bestuurders dan )
Plaats reactie