Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
HotShot

Mijn kilometerteller begint af en toe lullig te doen. Na een hobbeltje in de weg houdt hij er mee op en na het volgende hobbeltje doet hij het weer. Ik wil vanavond even gaan kijken, maar weet niet precies waar. Het moet ergens op de versnellingsbak zijn, maar kan iemand mij exact zeggen waar ik moet kijken en wat ik het beste kan demonteren om er goed bij te kunnen (luchtfilterhuis? turboslangen?).

Bedankt!
Zj*rZ

Hoi!

Probeer het eerst eens achter het dashboard!
ik had namelijk het zelfde probleem en dacht ook dat ik het bij de versnellingsbak moest zoeken........ totdat iemand (ben de naam ff kwijt, eigenaar witt GTT uit 8:cool: mij afgelopen zondag tipte!
ALs je namelijk gewoon ff met je hand onder het dashboard induikt en wat aan die draden kloot (zo heb ik het zondag namelijk gedaan) zit het er dik in dat ie het weer doet!!!

Succes!

PS. gewoon bij dat opbergvakje links onder je stuur je hand erin douwen:smile:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Ik was van het weekend aan het blazen en mijn teller bleef op de 100 km/h staan???

Ik reed iets harder :smile: en ik kon niet geloven dat het 100 was misschien wel het dubbele zo hard ging het...

Ik kwam bij een stoplicht en stopte daaro en hij bleef op de 100 hangen, toen ik weer optrok viel hij terug naar de goede snelheid.. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Misschien vuil in de tellerbak ofzo.
Zj*rZ

On 2001-06-26 14:32, 10o wrote:
Ik was van het weekend aan het blazen en mijn teller bleef op de 100 km/h staan???

Ik reed iets harder :smile: en ik kon niet geloven dat het 100 was misschien wel het dubbele zo hard ging het...

Ik kwam bij een stoplicht en stopte daaro en hij bleef op de 100 hangen, toen ik weer optrok viel hij terug naar de goede snelheid.. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Misschien vuil in de tellerbak ofzo.
Probeer hetzelfde eens :smile:
Job-turbo
Contacteer:

On 2001-06-26 13:21, HotShot wrote:
Mijn kilometerteller begint af en toe lullig te doen. Na een hobbeltje in de weg houdt hij er mee op en na het volgende hobbeltje doet hij het weer. Ik wil vanavond even gaan kijken, maar weet niet precies waar. Het moet ergens op de versnellingsbak zijn, maar kan iemand mij exact zeggen waar ik moet kijken en wat ik het beste kan demonteren om er goed bij te kunnen (luchtfilterhuis? turboslangen?).

Bedankt!
En als je de sensor zoekt op de versnellings bak die zit onder de turbo tussen een motorsteun, ik moet dus ook bezig met die sensor je kan hem aanraken zonder de turbo te demonteren maar meer ook niet. Die van mij viel ook steeds uit, het is vast een vies contactje op de teller bak zelf, even goed schoonmaken en mijn probleem was toen ook opgelost
Heino

Ik heb het zelfde probleem gehad,bij mij was de bedrading van de pulsgever uitgehard en gebroken,een nieuwe kost bij ome renault 140 piek exclusief rijksdiefstal.
de pulsgever zit vlak boven de rechter aandrijf as op de versnellingbak en zit met een imbusje en een klemmetje vast,vlak bij de rembekrachtiger zit een stekker,van daar gaat hij naar het dashbord.
Job-turbo
Contacteer:

On 2001-06-26 22:28, Heino wrote:
Ik heb het zelfde probleem gehad,bij mij was de bedrading van de pulsgever uitgehard en gebroken,een nieuwe kost bij ome renault 140 piek exclusief rijksdiefstal.
de pulsgever zit vlak boven de rechter aandrijf as op de versnellingbak en zit met een imbusje en een klemmetje vast,vlak bij de rembekrachtiger zit een stekker,van daar gaat hij naar het dashbord.
Om bij die pulsgever te komen moet de turbo er dan uit??
HotShot

Gisteravond even gekeken. Nooit geweten dat ik zo makkelijk bij de stekker van de km-teller kan komen op het dashboard. Ik heb altijd dat hele kreng uitgebouwd.
Daar zat het probleem echter niet. Vervolgens het luchtfilterhuis uitgebouwd en een beetje gefriemeld onder de turbo. Kon echter niets vinden dat op een connector leek. Toen viel mij de stekker op van de km-teller bij het luchtfilterhuis. Deze losgehaald, schoon gemaakt en weer aangesloten. Vooralsnog gaat het allemaal goed met de teller, ik weet echter nog niet of dat kwam door het gefriemel onder de turbo of het schoonmaken van de stekker bij het luchtfilterhuis.
Anonymous

mijn teller deed het ook slecht leek namelijk meer op een toerenteller het probleem was bij mij de stekker terhoogte van de luchtfilter (grijze draad in een zwarte stekker en gaat weer verder als draad)je kunt deze stekker er gewoon tussenuit halen en dan doet hij het weer fantaschtishcjv
canonballman

Ja, het ligt waarschijnlijk aan de stekker op het linker binnenscherm, achter de l koplamp. Deze zorgen vaak voor storingen in de tellerunit. Er komt te gemakkelijk vocht in en daardoor oxideren de stekkertjes. Contactspray wil nog wel eens helpen en anders de draden buiten de multistekker om solderen of op een andere manier aan elkaar knopen.
succes
Plaats reactie