Tja het is een beetje offtopic maar toch moet ik het ff vragen,
M'n broertje heeft een schakelbrommer, een Aprilia AF1 met een Honda MT blok eronder.
Heeft een tijd goed gelopen en nou begint ie ongeveer in het midden van het toerenbereik in te houden, als je dan lang genoeg gas blijft geven schiet hij door en kan je overschakelen,
rara wat is dit...
Waar MT's vaak last van hebben, en wat de meest ondefinieerbare problemen kan geven, is een stervend timingsspoeltje van de ontsteking. Dit is 't kleine spoeltje wat radiaal op de grondplaat zit. (blauw geel draadje). Je kunt 'm bij mijn weten niet doormeten, maar ik heb ze meerdere malen vervangen vanwege zulke problemen. Als je nog iets hebt liggen lijkt 't me de moeite waard. Verwisselen is een koekie (wel ff lossolderen).
Succes
Succes
rev it like a rental
Ik zal er vanmiddag eens ff naar kijken,
raar spul die MT en MB blokkies.
Het kan niets zijn met de verhouding lucht/benzine. want dan ga ik daar niet aan zitten kloten.
raar spul die MT en MB blokkies.
Het kan niets zijn met de verhouding lucht/benzine. want dan ga ik daar niet aan zitten kloten.