Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Menno

Zulk technisch weer, dan moet je wel wat gaan schroeven. Daarom gisteravond maar 't achterberg torretje in m'n clio gehangen. Ik blijf verbaasd over hoe weinig ruimte er is, maar uiteindelijk zit ie er weer in, en 't staat leuk, zo'n blauw blok.

Vanavond ben ik bezig alle touwen en frutsels weer aan te sluiten. Volgens mij wordt 't prachtig, maar ik heb nog ff 1 vraagtekentje. Aan de minpool van de accu zitten 2 kabels. 1tje gaat de kabelboom in, en de andere hoort ergens aan de carroserie. Wie kan me vertellen wat Tante Renault daar de offieciele plaats voor vindt? Is er een 16V rijder hier met dit als basiskennis, of kan er iemand ff kijken bij z'n voiture? :smile:Alvast bedankt
rev it like a rental
dennis16v

zal ff een motorkap opentrekken
dennis16v

heb hem.
gaat naar boven de linker lamp. daar zit een gat waar de schoef doorheen moet.
dus boven het lampekappie zegmaar
Menno

Thanx,
ff kijken of ik 'm kan vinden
rev it like a rental
Menno

en gevonden, dat zit weer. De clio begint weer op een clio te lijken :smile::smile:
rev it like a rental
dennis16v

no thax
Menno

En vanavond scheen wederom de zon, dus heb ik 'm afgemaakt. Godswonderplus startte ze ook nog, dus ben zo blij wie ein kleines kind. 't klinkt allemaal goed, 't enige wat nog een beetje eng is, is de oliedruk. Koud stationair geeft ie net 1,5 bar aan. Lijkt me weinig. Is 't een bekende kwaal dat de sensor of meter weleens lopen te muiten bij een Clio 16V?

Overigens vanmiddag ook nog nieuwe Europlaten gehaald, morgen ff kenteken en verzekering fiksen, en dan kan 't ware genieten gebeuren.
rev it like a rental
dennis16v

ja das nie lekker nee. ding hoort stationair op 3 te zitten. en bij koude motor bij 4000 toeren ongeveer bij 5.5

maar inderdaad sensor en display zijn niet echt lekker nee
Menno

heb je nog verdere tips? Weet je bijvoorbeeld wanneer 't lampje aan gaat?

Die gebruikt toch een andere sensor?

Als bv bij een goede motor bij afwurgen/moeizaam weg rijden, en toerental onder de 500 't lampje voorzichtig begint, en mijne doet 'tzelfde, weet ik dat 't de meter/sensor is, en niet de motor
rev it like a rental
Plaats reactie