Een van mijn GTT's is uitsluitend voor mooi weer ritjes. Als ik met die auto ga rijden heb ik ook geen haast. Daarnaast is die GTT enigszins getuned. Alles wat niet echt nodig is wordt er daarom ook uitgesloopt. Toeters en bellen zoals de anti-percolator heb ik ook verwijderd. Carburateur voetverwarming heb ik niet nodig bij warm weer, dus die gaat er binnenkort ook vanaf.
De carb. is een behoorlikje bottleneck voor de prestaties van het geheel. Ik ben daarom ook op zoek naar mogelijkheden om de carb. een iets minder grote bottleneck te laten zijn. Zo heb ik de hoofdsproeier al vervangen.
Ik vraag me nu af of het verwijderen van de chokeklep ook iets kan opleveren. Iemand enig idee?
Ik had 't bij m'n viertje Alpine wel gedaan. Was meer uit principe, geen idee of je 't kon merken, omdat ik tegelijk ook andere dingen had gedaan.
In principe zou 't iets gunstiger moeten zijn. Tevens kan je je gasklep nog messcherp slijpen, wordt ook wel gedaan bij racemotortjes, alhoewel 't ook gel*l in de marge is.
Maar ja, je kent 't spreekwoord: alle kleine beetjes helpen, zei de kapitein, en blies in z'n zeiltje
In principe zou 't iets gunstiger moeten zijn. Tevens kan je je gasklep nog messcherp slijpen, wordt ook wel gedaan bij racemotortjes, alhoewel 't ook gel*l in de marge is.
Maar ja, je kent 't spreekwoord: alle kleine beetjes helpen, zei de kapitein, en blies in z'n zeiltje

rev it like a rental
Carburateur voetverwarming ??? volgens mij is die om je brandstof te koelen als je een tijd gereden hebt (dat de benzine niet te warm word) dat zou die wat makkelijker moeten starten
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 24 jul 2001 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verwijderen van de chokeklep geeft geen vermogen winst.
Maar als je met meer turbodruk rijd heb je kans dat de chokeklep gaat klapperen in de carb. en dat belemmerd de lucht stroom een beetje, dus daarom werden ze verwijderd in de racerij. Dus het helpt hoogstens een beetje. MAAR alle beetjes bij elkaar !!!!!
!!!!!
Gegroet Sander

Gegroet Sander
Waarom heb je dat niet meteen gedaan bij het wisselen van de hoofd sproeier ?

HA HA 
Heb geen ervaring mee!!!
Gegroet Sander 

Heb geen ervaring mee!!!

Het wordt nogal moeilijk om de twee schroefjes los te draaien waarmee de choke klep vast zit wanneer je dat met een nog gemonteerde carb doet. Ik meen mij te herinneren dat het een stuk makkelijker gaat wanneer het zaakje gedemonteerd is, maar het is ook mogelijk dat het wel te doen is.
Ik zie het zaterdag wel.
Ik zie het zaterdag wel.