Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Een van mijn GTT's is uitsluitend voor mooi weer ritjes. Als ik met die auto ga rijden heb ik ook geen haast. Daarnaast is die GTT enigszins getuned. Alles wat niet echt nodig is wordt er daarom ook uitgesloopt. Toeters en bellen zoals de anti-percolator heb ik ook verwijderd. Carburateur voetverwarming heb ik niet nodig bij warm weer, dus die gaat er binnenkort ook vanaf.

De carb. is een behoorlikje bottleneck voor de prestaties van het geheel. Ik ben daarom ook op zoek naar mogelijkheden om de carb. een iets minder grote bottleneck te laten zijn. Zo heb ik de hoofdsproeier al vervangen.

Ik vraag me nu af of het verwijderen van de chokeklep ook iets kan opleveren. Iemand enig idee?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik had 't bij m'n viertje Alpine wel gedaan. Was meer uit principe, geen idee of je 't kon merken, omdat ik tegelijk ook andere dingen had gedaan.
In principe zou 't iets gunstiger moeten zijn. Tevens kan je je gasklep nog messcherp slijpen, wordt ook wel gedaan bij racemotortjes, alhoewel 't ook gel*l in de marge is.

Maar ja, je kent 't spreekwoord: alle kleine beetjes helpen, zei de kapitein, en blies in z'n zeiltje :smile:
rev it like a rental
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Bij die groep A carbs wordt ook de chokeklep verwijderd, dus zal het wel effect hebben.
Anonymous

Carburateur voetverwarming ??? volgens mij is die om je brandstof te koelen als je een tijd gereden hebt (dat de benzine niet te warm word) dat zou die wat makkelijker moeten starten
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 24 jul 2001 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nee, je hebt 't goed gelezen, 't is verwarming. Als 't koud is wil de benzine namelijk niet verdampen, en zou 't vloeibaar naar binnen stromen. Daarom verwarming (bah)
rev it like a rental
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Het verwijderen van de chokeklep geeft geen vermogen winst. :lol: Maar als je met meer turbodruk rijd heb je kans dat de chokeklep gaat klapperen in de carb. en dat belemmerd de lucht stroom een beetje, dus daarom werden ze verwijderd in de racerij. Dus het helpt hoogstens een beetje. MAAR alle beetjes bij elkaar !!!!! :lol: !!!!!

Gegroet Sander
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Ik weet genoeg! Komend weekend gaat ie eruit!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Waarom heb je dat niet meteen gedaan bij het wisselen van de hoofd sproeier ?

:lol:
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Voor het vervangen van de hoofdsproeier kun je de carburateur zo goed als laten zitten.

Voor het verwijderen van de choke klep lijkt het met wel noodzakelijk het geheel te demonteren.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

HA HA :lol:
Heb geen ervaring mee!!!

:lol: Gegroet Sander :lol:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Is 't niet zo dat alleen 't deksel van je carburateur af moet? Is bij de meeste carburateurs een deel, deksel van de vlotterkamer en de luchtinlaat met chokeklep erin.
rev it like a rental
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Het wordt nogal moeilijk om de twee schroefjes los te draaien waarmee de choke klep vast zit wanneer je dat met een nog gemonteerde carb doet. Ik meen mij te herinneren dat het een stuk makkelijker gaat wanneer het zaakje gedemonteerd is, maar het is ook mogelijk dat het wel te doen is.

Ik zie het zaterdag wel.
Plaats reactie