Hey Jongens, ben ik weer.
Gisteren met een vriend van me naar een auto gaan kijken. Zijn oog was gevallen op een Toyota Supra uit 89. Het is een 3.0I NA, cruise control, elektrische ramen, stuurbekrachtiging, ABS, Airco, lederen bekleding gewoon alle opties. Enige probleem was dat de motor defect was. Was een drijfstang afgebroken. Dus motor liep niet. Auto moest 2500 opbrengen, maar konden hem meenemen voor 2000. Okee, dat was dan geregeld. Dus ik moest een 1560 zware supra van ridderkerken naar Maastricht trekken met mijn R5 GTT. Het begon al leuk. we kregen hem niet van het terein afgeduwd, omdat de remmen zo vast zaten als weet ik wat, maar dat kwma omdat die al 2 maanden stil stond. Okee, dus auto erbij gepakt en van het terein afgesleept. hij weigerde effe, maar na een flinke trek liet die los. Wij alles ingepakt en we gingen onderweg. de 5 had het behoorlijk zwaar, moest hem door laten gaan tot 0,6 bar turbodruk om maar op gang te blijven. In de 5 niet mogelijk zonder flink op het gas te gaan. na 2 km heb ik hem gebeld om te vragen of hij misschien de handrem erop had of de gewoon rem, niet dus, was gewoon zo zwaar volgens hem. Na 5 Km had ik het wel gezien. Had niet zo een zin om mijn motor naar de klote te helpen. gestopt op een tankstation en eens gaan kijken. Bij de supra hing een hele vreemde, toch bekende geur. Ik wist niet meer waar ik die geur van kende. Ik kom bij die voorwielen en ik voel gewoon de hitte omhoog komen. Aanlopende remmen dus. ik ga mijn kofferbak in, damn, gereedschap vergeten. Ik kijken in de koffer van de supra, gelukkig een kruissleutel. Okee, nu nog een krik. geen toyota krik, dan maar de vertrouwde renault krik. hup 1 kant omhoog en op die klauw hammeren(achterin de supra lag nog een stabilisator stang los. altijd makkelijk om mee te hameren). Na een paar flike klappen en een hoopje rotzooi onder de schijf draaide die heel soepel. Volgende kant, toch maar effe wachten, is een beetje warm. Dan maar al de banden flink oppompen. huppakee, 2.8 bar erin. dan rolt die wel lekker. De andere kant losgetimmerd en daarna effe testen. ik kon hem zonder veel inspanning vooruit trekken, dus dat zat nu wel goed. De reis vervolgd met 90 op de klok en 2 streepjes turbo(max). Dus dat ging wel lekker. Thuis aangekomen is het beest de garage in gegaan en zal dus uit elkaar worden gehaald. Maar ik moet zeggen dat ik het hele brute auto's vindt. ik heb altijd een zwakte gehad voor een supra.Ik heb 1 keer in een supra MKII gereden, de voorganger van deze dan. Was een 2.8 6 cill. Dat ding wist ook wel van blazen. Het mooiste vondt ik toch het digitale dashboard van die MKII, en dat heeft de MKIII dus niet. Maar die super lange neus van dat ding vindt ik machtig mooi. Zo'n bak staat ook nog op mijn wenslijstje.
Ik heb trouwens ook nog stil gestaan op een tankstation en daar stopte laten een witte R5 GTT fase 1. Iemand van hier? Was ongeveer 25 KM van eindhoven af als ik me niet vergis.
Groetjes
Helemaal fantastisch zo'n supra, gaat ongeloofelijk hard, ook als je er met zijn vieren in zit... Mijn neefje heet er eentje gehad, we hebben er hele goede herinneringen aan 

ik vindt een lange neus altijd te gek bij een auto, en zo'n supra heeft dat wel heel zeker. het liefst zo'n nieuwe supra. zo'n twin turbo. lijkt me wel kiks om standard 320 pk te hebben. en voor een kleine 10.000 dollar een set kopen om van 320 pk naar 800 te gaan. In engeland rijdt er zelf 1 rond met 1049 pk. Beetje erg veel van het goede dacht ik zo. Maar ik heb wel nog een leuk filmpje liggen van een supra op de rollerbank. trekt lekker over de 800 PK. Wel lachen zo een bak. Valt me net iets in. Een vriend van mij heeft de 2de generatie supra gehad en daar deed die altijd mee scheuren. en dus ook over veldwegen. ik heb een filmpje liggen waar die dus over een huppeltje springt met het ding. Zal eens kijken of ik die kan vinden en online zetten. is wel leuk voor de mensen hier.
groetjes
groetjes