Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Ben ik weer.

Zoals de meeste wel weten is mijn revisie project aardig uit de hand gelopen. Nu wil ik het nog ietsjes meer uit de hand laten lopen, rabobank, here i go again. Ik ben nog op zoek naar een aantal dingen voor mijn 5-je helemaal naar mijn wensen te maken. Dit is wat ik nog moet hebben.

Injectie, en eventueel voor LPG nog inte bouwen. Schijnt dat als je auto 750 Kilo weegt en je laat een G3 instalatie erin bouwen dat de wegenbelasting hetzelfde blijft, maar dat ter zijde) Ik heb bij de film Fast and the furious gezien dat er ook kits bestaan. Zijn stand alone injection kits. Die kun je dus inbouwen en kun je zelf met behulp van software programeren. Dit wil ik wel erin bouwen omdat ik dan het maximale eruit kan halen en ook het beste voor mijn motor kan geven. Dit wil ik ook omdat ik niet wil dat het mengsel niet precies klopt en dat die gaat roken als een ketter, want daar knap ik helemaal op af. Roken is bij mij no go.

ten tweede heb ik daar een auto gezien wat ook van die luchtveringen had. Nu wil ik dat ook graag hebben, maar wel een set waar ik dus de rijhoogte mee kan instellen. Liefst voor en achter apart. Is wel makkelijk bij verlagen en drempels. Effe omhoog met de kist en verder. Ik weet eigenlijk niet eens of zo een set te koop is. Weet wel dat je dan die spring dingen hebt, maar of die ook bedoeld zijn om de rijhoogte mee te veranderen weet ik neit.

Als iemand meer info heeft, heel graag.

groetjes
Menno

LPG kitje kan natuurlijk altijd, maar G3 gaat je nooit lukken. Daar is de auto zelf te oud en te vuil voor.

Zo'n verstelbaar verensysteem ziet er wel stoer uit, zit vaak op amerikanen. Realiseer je echter dat 't allemaal gewicht is, en alleen maar show oplevert. Als je een beetje serieus wil racen zou ik toch proberen 'm zo licht mogelijk te houden, en zorgen dat er een GOED onderstel onder zit.
rev it like a rental
Sander
Contacteer:

Die in hoogte verstelbare veering is bij die auto's hydrodies o.t.w. lekt altijd olie :lol: Moet maar eens kijken b.t.w. is niet goed koop. :evel:

Gegroet Sander :cool:
Tijn
Contacteer:

McLain,

Als je nou echt serieus wilt bezig zijn met je dempers en het geld minder belangrijk is zou ik proflex aanraden. instelbaar in hoogte, hardheid, rebound etc.

Die hydrolische spuletjes zijn geinig maar heb je meer problemen mee dan je lief is, proflex kan je echt mee jumpen, al is het dan alleen rijdend... :wink: is echt een fantastische demper.
Michel S.
Contacteer:

Ik weet eigenlijk bitter weinig over G3 instalaties. Waarom zou dit niet kunnen op de 5? Bij het testen zal die zeker aan een bepaalde uitlaat norm moeten voldoen, wat natuurlijk niet zo wil lukken denk ik. Maar zou het echt niet mogelijk zijn om er een G3 instalatie in te leggen??? Zou wel fijn zijn om ook Gas te kunnen rijden zonder die dure wegenbelasting. Maar aan de andere kant is gas denk ik niet zo goed voor mijn motor. Maar dat kunnen we later nog wel allemaal inbouwen.

Wat betreft die schokdempers ging het mij erom om de hoogte van de auto alrijdend in te stellen. Ik wil niet zo een bak waar je mee kan jumpen. Gewoon waarmee ik binnen een seconde of 4 een cm of 7 omhoog mee kan. Dan kan ik tenminste zonder angst elke drempel pakken. Ik heb momenteel Monroe sensatrac eroner, maar ik heb hier een zo goed als nieuw set Billstein dempers liggen waar ik de camber en weet ik wat nog allemaal mee kan instellen. Maar ik ga eens kijken bij limpex voor die inspuit module

als iemand nog meer info heeft, heel graag

groetjes
catrinus

Het is misschien dom wat ik nu zeg maar wil de vering van een citroen bx niet onder je gt. Is rijdend in hoogte verstelbaar.

Groet van catrinus
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

Neeeeeee,

geen gas inbouwen!
Op gas moet je koken...
niet rijden
Arjen

Kost benzine bij jullie soms 69 cent per liter ?
ed_pret

ik zat net nog heilige koe te kijken waar ene citroen werd getest. Zag er tof uit!!! Wat turman dernet al zei... rijdend kan je afhankelijk van je snelheid je auto hydraulisch verlagen!! Mischien intressant om dat een nader te bekijken. (zal wel duur en vrij onmogelijk zijn om onder je 5 te krijgen maar je weet maar nooit>-)

En tja gas.. gas is goedkoper dat wel maar bij hogere toeren is gas toch te luchtig??? Ik heb ook gas auto gehad..om kilometers te maken heerlijk maar om lekker mee te racen nee niet echt een aanrader.

wat zei je nou eigenlijk over die g3 installatie inbouwen en dan zou je minder wegenbelasting betalen?? kan je me daar wat meer over vertellen?? Ben wel benieuwd daarnaar.

greetingss
Menno

On 2001-07-15 18:35, Peter wrote:
Neeeeeee,

geen gas inbouwen!
Op gas moet je koken...
niet rijden

Als m'n 220 LPG pk'tjes de hersennen m'n hoofd 't uit proberen te versnellen, heb ik ook wel eens 't idee dat ik aan de coke ben.
rev it like a rental
Marius

Menno's renault, auto van het Hilton Kaliber!
Tijn
Contacteer:

Ik wil niet zo een bak waar je mee kan jumpen
jump = loskomen na een hobbel in de weg... daar doelde ik dus eigenlijk op......

Waarom zou je je auto zo laag zetten dat je er geen drempel mee over kan als het met goede dempers geen enkele bijdrage aan het weggedrag meer levert? Ik weet dat het fraai staat soms (kwestie van smaak ook wel) maar er moet toch ook in te rijden blijven? In nederland vind ik het echt geen doen meer, als je ziet wat voor obstakels er in de weg ingebouwd worden soms, durf ik mijn wagen niet meer zo ver omlaag te gooien hoor.

Maar misschien komt dat ook ook omdat ik en tik van de rally-molen heb gehad hoor, lang leve de hollandse hobbelpaadjes :smile:
Folkert
Contacteer:

Hi,

Een G3-LPG installatie in je auto betekent 750piek per jaar korting op de wegenbelasting. Nu kan een LPG installatie alleen een G3 kwalificatie krijgen als deze wordt toegepast op een auto die op benzine aan de 94/12 norm voldoet. Dat houd in de praktijk in dat auto's vanaf ongeveer 1994 a 1995 alleen in aanmerking komen voor zo'n installatie. De auto moet namelijk zelf al "schoon" zijn (met katalysator / lambdaregeling etc) voordat de LPG installatie echt schoon kan zijn.

Ik heb in mijn Peugeot 406 Turbo uit 1998 en in mijn Renault 4 Alpine Turbo dezelfde LPG installatie liggen, maar ik krijg alleen voor mijn 406 "G3" op het kenteken (en dus korting!).

Overigens heb ik mijn Renault 4 Alpine Turbo juist opgevoerd door hem op LPG te laten draaien. Dan mag er tenminste een fatsoenlijke intercooler in. Met dat vieze benzine-spul loopt anders je hele intercooler vol... (carburateur zit voor de turbo bij een Alpine Turbo). Daarnaast heeft LPG een veel hogere RON-waarde, zodattie lang niet zo snel pingelt. Dat betekent dan weer dat de turbodruk weer wat opgeschroeft mag worden.

Gegroet, Folkert.
Laatst gewijzigd door Folkert op zo 15 jul 2001 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Contacteer:

Hoe je het achter verstelbaar zou moeten maken zie ik trouwens even echt niet met die torsiestaven daar.... ... hoe werkt dat bij zo'n verstelbare kit?
deff

Als je je auto wilt verlagen (voor een drempel) kun je dat ook met een airride systeem doen. Dat werkt dus niet met olie maar op luchtdruk je hebt dan een tankje achterin je auto met lucht en een compressor.

Op http://www.kiekopedyk.nl staat een filmpje met een mazda 323f met een airride systeem. Het filmpje staat onder het kopje multimedia en dan auto van de week en dan staat de auto wel in het rijtje.
Kijk maar eens.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Kijk even naar de datum van de vorige post aub.... :wink:
Bart GTE
Contacteer:

onder het motto "beter laat dan nooit" :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ben jij vandaag niet jarig?