Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Menno

ff een leuk bericht:
Van de week heb ik een motorblok voor m'n Clio 16V opgehaald. Dit omdat 't blok wat er in zat versleten krukaslagers had(met een beetje gevolgschade).

Voor 't leuke speeltje staat nu te wachten in de schuur: een door Achterberg volgens Clio-cup opgebouwd motorretje. Ik heb begrepen dat dit inhoudt: verlichte en gebalanceerde krukas, uitgewogen zuigers en drijfstangen. Geflowde en gepoorte kop. Ik heb nog niet echt een idee hoeveel vermogenswinst dit op zou moeten leveren. Wel weet ik dat Achterberg z'n blokjes standaard blauw verft, en dat dat er erg geil uit ziet.

Heeft er iemand wat meer info/specs van de Clio Cup? (wel te verstaan, de oude 1800cc clio I )

Ik heb dat blok trouwens opgehaald in een dorpje vlak bij Tino in de buurt, nogal een uithoek. Ik heb wel erg medelijden met die jongen, want ongelovelijk wat staan daar veel Flitspalen. Volgens mij heb ik er nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op za 7 jul 2001 9:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Koen
Contacteer:

Hey Menno,
Ik heb een orginele workshop manual voor de renault clio cup uit 94 ergens liggen bij m'n ouders thuis. Zo gauw ik het gevonden heb zal ik t je wel laten weten. Ik was vroeger helemaal gek van de renault clio cup ben toen, voor een presentatie die ik moest houden voor school, bij bleekenmolen in Moordrecht geweest. (dit is wel 7 jaar geleden. We hebben toen met die mechaniciens gepraat, en heb toen die workshop manual gehad. Het ombouwen van je versnellingsbak, d.m.v. rechte vertanding en daarbij ook ceramieke koppelingsplaten, geeft ook wel wat vermogenswinst. Verder is het hele blok aangepast, en Bleekenmolen had toen een geheime aanpassing die ze niet wilde vertellen. Maar ik had toen wel een hele leuke dag. Helaas mocht ik er niet ff een rondje in rijden. :sad:( Okay succes met overbouwen.
Michel S.
Contacteer:

Zitten die cup-blokjes niet op 190 pK???

Ik geloof dat ik dat ooit eens heb gelezen ergens, maar zeker weet ik het niet.

Mzzl en succes met het ombouwen
Menno

Gaaf, heel leuk als je die info hebt, ik ben benieuwd.

Die kerel waar ik 'm van gekocht heb, had 't over 175pk. Dit leek mij al errug veel, ik zou 't gezien de aanpassingen iets lager inschatten, maar wie weet. Blok heeft namelijk wel gewoon 't originele inlaatspruitstuk en nokkenassen. Verder is 't natuurlijk wel allemaal toppie
rev it like a rental
Tijn
Contacteer:

On 2001-07-07 11:04, Mclain wrote:
Zitten die cup-blokjes niet op 190 pK???

Ik geloof dat ik dat ooit eens heb gelezen ergens, maar zeker weet ik het niet.

Mzzl en succes met het ombouwen
Dat zijn de 2 liter williams blokken van achterberg.
Daar zit onze rally-clio met achterberg motor ook op.
Laatst gewijzigd door Tijn op za 7 jul 2001 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

aha, dan zou 170 pk voor een 1.8 nog niet eens echt irreeel klinken
rev it like a rental
dennis16v

ja. stoer ook met zo,n blok rond. alleen dan niet van achterberg. maar door renault sport geproduceert.

de mijne heeft standaard 168 pk,s dus die van achterberg zal er weinig vanafhangen
dennis16v

ja klopt. kan een nieuw blok kopen van de 2.0 ook van achterberg. is me ff wat teduur maar die zat ook op een goede 190pk
Arjen

Kliko, op je site stonden vermogensgrafieken. Zijn die van jouw Clio ?
Het lijkt me namelijk erg veel, of scheelt zo'n spruitstuk enorm? Meestal hoor je dat ze met een andere chip, uitlaat en luchtfilter in de buurt van de 150 pk komen.
dennis16v

nee die is van de clio 2.0 16v.
172 dat ding
Menno

ook leverbaar op LPG, :smile:
rev it like a rental
Plaats reactie