Goeiedag,
ik heb wat probleempjes met me boegies
wat voor bougies gebruiken jullie en wat is de beste elektroden afstand?
Volgens mij is 0.6 een goede electrode afstand. Qua bougies kan ik maar een tip geven:
Koop een "normaal" merk, dwz. NGK, Bosch, Champion of origineel oid.
Vooral GEEN Shitfire of allerlei toverbougies. Die mensen nemen 't niet zo nauw met de juiste warmtegraad, wat tot serieuse motorschade kan lijden.
Ik heb zelf geen GT, dus kan je geen typenr. met goede ervaring geven.
Koop een "normaal" merk, dwz. NGK, Bosch, Champion of origineel oid.
Vooral GEEN Shitfire of allerlei toverbougies. Die mensen nemen 't niet zo nauw met de juiste warmtegraad, wat tot serieuse motorschade kan lijden.
Ik heb zelf geen GT, dus kan je geen typenr. met goede ervaring geven.
rev it like a rental
Of je gaat voor de B9 nogiets. Die krijg je bij improve. Die zijn nog een stukje beter. Vooral als je met hogere druk rijdt.
groetjes
groetjes
Menno...
Als ik me niet vergis is de B9 een bougie voor ''warm'' weer dus niet voor koud weer.
En als je vaak rustig rijd kun je ook beter een B8 nemen.
Als ik het verkeerd heb moet je het zeggen.
Mzzl...
Als ik me niet vergis is de B9 een bougie voor ''warm'' weer dus niet voor koud weer.
En als je vaak rustig rijd kun je ook beter een B8 nemen.
Als ik het verkeerd heb moet je het zeggen.
Mzzl...
Ik weet niet precies hoe het zit met die aanduidingen. Ik weet dat het bij de brommer zo was, hoe meer opgefokt hoe hoger die waarde. Ik reed dus eigenlijk constant met een B9 
Improve tuning heeft mij die aangeraden omdat ik nogal wat vermogen ga trekken uit het blokje. En ik ben zelf ook van mening dat Standard bougies niet meer geschikt zijn voor mijn motor.
groetjes

Improve tuning heeft mij die aangeraden omdat ik nogal wat vermogen ga trekken uit het blokje. En ik ben zelf ook van mening dat Standard bougies niet meer geschikt zijn voor mijn motor.
groetjes
Okai, ik heb dus ook even 4 nieuwe bougies gehaald. Die NGK BR8 EV Gold palladium (wie verzint in hemelsnaam die term)
Die dingen kosten potjandoosje 17,- per stuk !!, Alle jesuus (Fl. 37,-).
Ben ik even blij dat ik geen alfa V6 quartostagioni rij !
Nu alleen die afstand..euu 0,6 was ok?
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-03-28 16:34 ]
Die dingen kosten potjandoosje 17,- per stuk !!, Alle jesuus (Fl. 37,-).
Ben ik even blij dat ik geen alfa V6 quartostagioni rij !
Nu alleen die afstand..euu 0,6 was ok?
[ This message was edited by: Martijn T. on 2002-03-28 16:34 ]
Welke bougies zullen het beste zijn voor een Clio 16v blauw blokkie getuned door Achterberg?
Hoi hoger het cijfer in de bougie aanduiding, hoe lager de warmte graad.
( dit heeft niets met het weer te maken )
Dus de bpr6es heeft een hogere warmte graad dan de bcpr8es ( beiden NGK bougies. )
En wat is duur voor jullie....???????
Wij adviseren de BR 8 EV voor een 5GTT
( dit heeft niets met het weer te maken )
Dus de bpr6es heeft een hogere warmte graad dan de bcpr8es ( beiden NGK bougies. )
En wat is duur voor jullie....???????
Wij adviseren de BR 8 EV voor een 5GTT