-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een dumpvalve. Ik weet waar zo'n ding moet komen maar er schijnt een slang van je ontsteking naar je carb. te gaan die onderbroken moet worden naar de dumpvalve toe. Waarom is dat??
Hoi,
Als het goed is loopt er een slangetje van je carburateur naar het drukvaatje op de ontstekingsmodule. Hiet moet je een T stukje in zetten. Dit slangetje zorgt voor de aansturing van de dumpvalve. Aan de ene kant staat druk voor de gasklep (grote slang op dumpvalve). Aan de andere kant staat de druk na de gasklep. Door dit drukverschil opent en sluit de dumpvalve.
Succes
Als het goed is loopt er een slangetje van je carburateur naar het drukvaatje op de ontstekingsmodule. Hiet moet je een T stukje in zetten. Dit slangetje zorgt voor de aansturing van de dumpvalve. Aan de ene kant staat druk voor de gasklep (grote slang op dumpvalve). Aan de andere kant staat de druk na de gasklep. Door dit drukverschil opent en sluit de dumpvalve.
Succes
Hoi,
Die dingen kun je bestellen bij Stroeve motorsport in Hardenberg. Of bij Biesheuvel Autosport, die heeft ze waarschijnlijk op voorraad en kan ze versturen per post. Kosten wel ongeveer 250 tot 350 piek. Kijk anders ff op hun site. Adres ben ik vergeten.
Je kunt ook op een sloop er eentje van een R21 turbo of Fiat Uno Turbo afhalen. Deze zijn geheel van plastic, maar werken ook wel.
Wanneer je motor niet getuned is heeft het niet veel zin, maar het klinkt wel heftig.
Succes
Die dingen kun je bestellen bij Stroeve motorsport in Hardenberg. Of bij Biesheuvel Autosport, die heeft ze waarschijnlijk op voorraad en kan ze versturen per post. Kosten wel ongeveer 250 tot 350 piek. Kijk anders ff op hun site. Adres ben ik vergeten.
Je kunt ook op een sloop er eentje van een R21 turbo of Fiat Uno Turbo afhalen. Deze zijn geheel van plastic, maar werken ook wel.
Wanneer je motor niet getuned is heeft het niet veel zin, maar het klinkt wel heftig.
Succes
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Hey Turbo Arie,
Wat bedoel je precies met getunede motor, en waarom heeft het geen zin zonder tunen?? Ben erg benieuwd, want zat er ook ver te denken een dumpklep te kopen
Bas
Wat bedoel je precies met getunede motor, en waarom heeft het geen zin zonder tunen?? Ben erg benieuwd, want zat er ook ver te denken een dumpklep te kopen

Bas
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Hallo,
Volgens mij heeft een dumpvalve door de hogere turbodruk bij een getunede motor meer effect. Wel is het zo dat een dumpvalve wel de turbo beschermt (ook bij een originele motor). Door het plotseling dichtgaan van de gasklep wordt er een enorme druk opgebouwd in de turbo. Hierdoor kunnen de schoepen beschadigd worden. De motor (turbo) pakt eerder op bij het overschakelen. Maar verwacht er niet teveel van. Probeer het anders eerst eens uit met zo'n plastic ding . Kost ongeveer 25 gulden op de sloop.
Want ik vind 300 gulden vrij veel. Kan je beter een dikker uitlaat systeem kopen. Dit heeft veel meer effect op het vermogen en de afgifte ervan. Turbo pakt eerder en sneller op.
Volgens mij heeft een dumpvalve door de hogere turbodruk bij een getunede motor meer effect. Wel is het zo dat een dumpvalve wel de turbo beschermt (ook bij een originele motor). Door het plotseling dichtgaan van de gasklep wordt er een enorme druk opgebouwd in de turbo. Hierdoor kunnen de schoepen beschadigd worden. De motor (turbo) pakt eerder op bij het overschakelen. Maar verwacht er niet teveel van. Probeer het anders eerst eens uit met zo'n plastic ding . Kost ongeveer 25 gulden op de sloop.
Want ik vind 300 gulden vrij veel. Kan je beter een dikker uitlaat systeem kopen. Dit heeft veel meer effect op het vermogen en de afgifte ervan. Turbo pakt eerder en sneller op.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Back again. Nou ik heb hem gisteren ingebouwd en hij klapte er volop uit toen heb ik hem even wat vaster gedraaid en ben toen weer gaan rijden. Het geluid is heftig lijkt net of je in een bus zit die overschakelt. Je merkt het echt wel de reactie op het gas is veel sneller en je schakelt veel vlotter door. Ik weet niet wat je met een getunede motor bedoeld, maar bij mij merk je het wel degelijk dat hij sneller is. Je winst van een dumpvalve ligt ongeveer bij de 14 a 15 pk
Hallo,
Volgens mij heeft een dumpvalve meer effect bij een motor met een verhoogde turbodruk, door de grotere drukverschillen. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
Bij mijn 11 turbo merkte je niet veel verschil. Hij is daar wel goed ingebouwd. Voor zover ik weet geeft een dumpvalve NIET meer vermogen, alleen een snellere opname van het gas bij overschakelen; de turbo komt sneller op toeren. Hoe kom je bij een vermogenswinst van 15 pk ?
Groeten
Volgens mij heeft een dumpvalve meer effect bij een motor met een verhoogde turbodruk, door de grotere drukverschillen. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk.
Bij mijn 11 turbo merkte je niet veel verschil. Hij is daar wel goed ingebouwd. Voor zover ik weet geeft een dumpvalve NIET meer vermogen, alleen een snellere opname van het gas bij overschakelen; de turbo komt sneller op toeren. Hoe kom je bij een vermogenswinst van 15 pk ?
Groeten
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Naar mijn mening is het zo dat de turbo druk vast gehouden wordt zodat er minder schade is en dat de turbo hem weer sneller oppakt.
Mijn Turbo is opgeschroef moet ik er wel bij zeggen. Het winstvermogen is mij verteld door een tuner die dat verklaarde (dus ik heb het aangenomen van hem) maar nooit zelf getest.
Mijn Turbo is opgeschroef moet ik er wel bij zeggen. Het winstvermogen is mij verteld door een tuner die dat verklaarde (dus ik heb het aangenomen van hem) maar nooit zelf getest.
Hoi,
In principe is het zo dat de dumpvalve de lucht afblaast die, bij gesloten gasklep, in de aanzuigbuis tussen de turbo en de carburateur zit. Wanneer je geen dumpvalve hebt, stroomt deze lucht richting turbo. Deze lucht remt de turbo dan af. Door de dumpvalve blijft de turbo op toeren en levert dus bij het openen van de gasklep meteen weer druk. Het afremmen van de turbo door de lucht is slecht voor de lagers en as van turbo. Ik heb het nog ff nagevraagd maar een dumpvalve levert geen vermogenswinst op alleen een andere afgifte van het al bestaande vermogen.
Later
In principe is het zo dat de dumpvalve de lucht afblaast die, bij gesloten gasklep, in de aanzuigbuis tussen de turbo en de carburateur zit. Wanneer je geen dumpvalve hebt, stroomt deze lucht richting turbo. Deze lucht remt de turbo dan af. Door de dumpvalve blijft de turbo op toeren en levert dus bij het openen van de gasklep meteen weer druk. Het afremmen van de turbo door de lucht is slecht voor de lagers en as van turbo. Ik heb het nog ff nagevraagd maar een dumpvalve levert geen vermogenswinst op alleen een andere afgifte van het al bestaande vermogen.
Later
14 tot 15 pk winst met een dumpvalve zeg me ff hoe je dat hebt gedaan want dat wil ik ook dan , met een dumpvalve win je namelijk niks in pk en dat kun je navragen ook een dumpvalve is er puur om je turbo te beschermen en een langer leven te geven ,, plus je krijgt er een cool geluidje bij maare aan pk win je niks echt niet mischien lijkt het maar zo omdat de turbo nu veel sneller reageert als eerst groetjes gt turbo freakOn 2001-02-16 14:23, 10o wrote:
Back again. Nou ik heb hem gisteren ingebouwd en hij klapte er volop uit toen heb ik hem even wat vaster gedraaid en ben toen weer gaan rijden. Het geluid is heftig lijkt net of je in een bus zit die overschakelt. Je merkt het echt wel de reactie op het gas is veel sneller en je schakelt veel vlotter door. Ik weet niet wat je met een getunede motor bedoeld, maar bij mij merk je het wel degelijk dat hij sneller is. Je winst van een dumpvalve ligt ongeveer bij de 14 a 15 pk
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Je krijgt GEEN ENKELE vermogenswinst met een dumpvalve.
De werking is als volgt:
Bij volgas stuwen de uitlaatgassen de turbo naar hoge toeren (120.000 per minuut), waardoor achter de turbo in het carburateurgedeelte (incl. intercooler) eveneens druk opgebouwd wordt, ongeveer 0,7 bar standaard.
Als je snel (of repeterend) gas los laat (bij schakelen, of bijv. rijden op de grens in bochten) dan valt de turbo telkens heel bruuks stil doordat de druk ACHTER de turbo gehandhaafd blijft, terwijl de aandrijving van de turbo stopt. Hij wordt letterlijk door zijn zelf opgebouwde druk gestopt.
Hierdoor moet bij opnieuw gasgeven de turbo vanuit stilstand weer helemaal opnieuw druk opbouwen voordat de motor weer presteert.
Wat de dumpvalve doet is de opgebouwde druk achter de turbo laten ontsnappen bij gas los, zodat de turbo vrij (onaangedreven dus) blijft ronddraaien. Bij gasgeven draait de turbo dus nog steeds en hoeft die niet meer van 0 naar 120k toeren, maar bijv van 80k naar 120k toeren gebracht te worden. Hier zit dus een duidelijke winst in.
Je zult het vooral merken als je bijv. 4000 toeren rijd en dan heel snel gas loslaat en weer gas geeft, gaslos laat en weer gas geeft enz.
De motor pakt dan vrijwel direkt weer op, terwijl de standaard r5 turbo dan gewoon stilvalt en elke keer weer een seconde of zo nodig heeft om op toeren te komen.
Nogmaals: er komt niet één PK bij, je hebt eerder nog vermogensverlies (maar dan in $$), want een goede dumpvalve is stervensduur.
Ik heb er 1 gehad die met een membraam werkte (300 piek), maar dat membraam ging telkens na een maand of 2 kapot. Kosten: 50 guldens!
Nu heb ik een dumpvalve gekocht die met een mechanische cilinder werkt, kosten 480,-, maar ja, deze kan niet meer kapot.
De werking is als volgt:
Bij volgas stuwen de uitlaatgassen de turbo naar hoge toeren (120.000 per minuut), waardoor achter de turbo in het carburateurgedeelte (incl. intercooler) eveneens druk opgebouwd wordt, ongeveer 0,7 bar standaard.
Als je snel (of repeterend) gas los laat (bij schakelen, of bijv. rijden op de grens in bochten) dan valt de turbo telkens heel bruuks stil doordat de druk ACHTER de turbo gehandhaafd blijft, terwijl de aandrijving van de turbo stopt. Hij wordt letterlijk door zijn zelf opgebouwde druk gestopt.
Hierdoor moet bij opnieuw gasgeven de turbo vanuit stilstand weer helemaal opnieuw druk opbouwen voordat de motor weer presteert.
Wat de dumpvalve doet is de opgebouwde druk achter de turbo laten ontsnappen bij gas los, zodat de turbo vrij (onaangedreven dus) blijft ronddraaien. Bij gasgeven draait de turbo dus nog steeds en hoeft die niet meer van 0 naar 120k toeren, maar bijv van 80k naar 120k toeren gebracht te worden. Hier zit dus een duidelijke winst in.
Je zult het vooral merken als je bijv. 4000 toeren rijd en dan heel snel gas loslaat en weer gas geeft, gaslos laat en weer gas geeft enz.
De motor pakt dan vrijwel direkt weer op, terwijl de standaard r5 turbo dan gewoon stilvalt en elke keer weer een seconde of zo nodig heeft om op toeren te komen.
Nogmaals: er komt niet één PK bij, je hebt eerder nog vermogensverlies (maar dan in $$), want een goede dumpvalve is stervensduur.
Ik heb er 1 gehad die met een membraam werkte (300 piek), maar dat membraam ging telkens na een maand of 2 kapot. Kosten: 50 guldens!
Nu heb ik een dumpvalve gekocht die met een mechanische cilinder werkt, kosten 480,-, maar ja, deze kan niet meer kapot.
He stevijn nieuw hier?? stel ja anders even voor in de daarvoor bedoelde topic!On 2001-07-03 18:42, Stefijn wrote:
Je krijgt GEEN ENKELE vermogenswinst met een dumpvalve.
De werking is als volgt:
Bij volgas stuwen de uitlaatgassen de turbo naar hoge toeren (120.000 per minuut), waardoor achter de turbo in het carburateurgedeelte (incl. intercooler) eveneens druk opgebouwd wordt, ongeveer 0,7 bar standaard.
Als je snel (of repeterend) gas los laat (bij schakelen, of bijv. rijden op de grens in bochten) dan valt de turbo telkens heel bruuks stil doordat de druk ACHTER de turbo gehandhaafd blijft, terwijl de aandrijving van de turbo stopt. Hij wordt letterlijk door zijn zelf opgebouwde druk gestopt.
Hierdoor moet bij opnieuw gasgeven de turbo vanuit stilstand weer helemaal opnieuw druk opbouwen voordat de motor weer presteert.
Wat de dumpvalve doet is de opgebouwde druk achter de turbo laten ontsnappen bij gas los, zodat de turbo vrij (onaangedreven dus) blijft ronddraaien. Bij gasgeven draait de turbo dus nog steeds en hoeft die niet meer van 0 naar 120k toeren, maar bijv van 80k naar 120k toeren gebracht te worden. Hier zit dus een duidelijke winst in.
Je zult het vooral merken als je bijv. 4000 toeren rijd en dan heel snel gas loslaat en weer gas geeft, gaslos laat en weer gas geeft enz.
De motor pakt dan vrijwel direkt weer op, terwijl de standaard r5 turbo dan gewoon stilvalt en elke keer weer een seconde of zo nodig heeft om op toeren te komen.
Nogmaals: er komt niet één PK bij, je hebt eerder nog vermogensverlies (maar dan in $$), want een goede dumpvalve is stervensduur.
Ik heb er 1 gehad die met een membraam werkte (300 piek), maar dat membraam ging telkens na een maand of 2 kapot. Kosten: 50 guldens!
Nu heb ik een dumpvalve gekocht die met een mechanische cilinder werkt, kosten 480,-, maar ja, deze kan niet meer kapot.
Gr.
Job
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Zekers nieuw, welke topic moet ik dan zijn ?On 2001-07-03 18:55, Job-turbo wrote:
He stevijn nieuw hier?? stel ja anders even voor in de daarvoor bedoelde topic!
Gr.
Job

btw. Žt SteFijn

Laatst gewijzigd door Stefijn op di 3 jul 2001 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Sorry mijn fout moet je even in het forum kijken daar is ergens een topic waar ieder zich voorsteld
Voor meer (uitgebreide) informatie over dumpvalves, kijk ff op:
http://www.r5gtturbo.nl/tuning/dumpvalve.htm
Ik heb zelf ook zo'n ding op een vrij standaard r5 gtturbo. errug kewl zo'n dumpvalve.
Er zijn verschillende types van: Standaard, Groep 1 en Groep A. Ik heb een standaard membraam dumpvalve, met het typische 'ktsshh' geluid. Nu blijkt er een nieuwe zuigertype te zijn waarbij de turbo niet (!!) meer terugvalt tijdens het schakelen..dus constante powerrrrr..prijzen liggen met T-stuk en toebehoren rond de 300 piek.
Kopen?..kijk ff op
http://www.improve-tuning.nl/R5GTT/index.htm
http://www.r5gtturbo.nl/tuning/dumpvalve.htm
Ik heb zelf ook zo'n ding op een vrij standaard r5 gtturbo. errug kewl zo'n dumpvalve.
Er zijn verschillende types van: Standaard, Groep 1 en Groep A. Ik heb een standaard membraam dumpvalve, met het typische 'ktsshh' geluid. Nu blijkt er een nieuwe zuigertype te zijn waarbij de turbo niet (!!) meer terugvalt tijdens het schakelen..dus constante powerrrrr..prijzen liggen met T-stuk en toebehoren rond de 300 piek.
Kopen?..kijk ff op
http://www.improve-tuning.nl/R5GTT/index.htm
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Hmm...ik heb een zuigertype, maar die doet gewoon hetzelfde als een membraamtype (behalve dan regelmatig kapotgaan: deze blijft gewoon heel), gewoon de turbo ontlasten bij gaslos en in principe vrij laten draaien. Alleen reageert ie wat sneller, en geeft een wat meer fluitend sissende toon.On 2001-09-01 18:49, tyberium wrote:
Voor meer (uitgebreide) informatie over dumpvalves, kijk ff op:
http://www.r5gtturbo.nl/tuning/dumpvalve.htm
Ik heb zelf ook zo'n ding op een vrij standaard r5 gtturbo. errug kewl zo'n dumpvalve.
Er zijn verschillende types van: Standaard, Groep 1 en Groep A. Ik heb een standaard membraam dumpvalve, met het typische 'ktsshh' geluid. Nu blijkt er een nieuwe zuigertype te zijn waarbij de turbo niet (!!) meer terugvalt tijdens het schakelen..dus constante powerrrrr..prijzen liggen met T-stuk en toebehoren rond de 300 piek.
Kopen?..kijk ff op
http://www.improve-tuning.nl/R5GTT/index.htm
De enige mogelijkheid die je hebt om de turbo op druk te houden - zoals jij omschrijft - is het inbouwen van een anti-lagsystem zoals ze dat gebruiken bij rallyauto's...dan wordt er bij gasloslaten brandstof in het uitlaatspruitstuk verbrandt waardoor de turbo op druk blijft.
1 probleem: de 5GTT motor zou dat ongeveer 100km kunnen volhouden voordat ie ontploft (of iig het uitlaatsysteem), dus dat is niet echt een optie...
Dump valves zijn cool, klinken gaaf, en geven een snellere reactie bij gasvol-gaslos-gasvol, maar mensen dichten ze meer toe dan er feitelijk is. Mensen: GEEN POWERWINST agv dumpvalve!
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Goede dumpvalves zijn ook online hier te bestellen :
http://www.gttuning.com/performance.htm
http://www.gttuning.com/performance.htm
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Het is wel mogelijk om de turbo op druk te houden.
GT Tuning heeft een systeem waarbij de door de dumpvalve afgeblazen lucht wordt teruggevoerd tot voor de turbo.
Hierdoor onstaant een close-loop met constante druk, je turbo lijdt dus niet, geen drukopbouw, maar hij blijft wel op druk.
Het kost alleen een paar centen
voor informatie :
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gttuning.com/performance.htm" TARGET="_blank">http://www.gttuning.com/performance.htm</A><!-- BBCode End -->
GT Tuning heeft een systeem waarbij de door de dumpvalve afgeblazen lucht wordt teruggevoerd tot voor de turbo.
Hierdoor onstaant een close-loop met constante druk, je turbo lijdt dus niet, geen drukopbouw, maar hij blijft wel op druk.
Het kost alleen een paar centen

voor informatie :
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gttuning.com/performance.htm" TARGET="_blank">http://www.gttuning.com/performance.htm</A><!-- BBCode End -->
Laatst gewijzigd door Hans (-=Sleepie=-) op di 11 sep 2001 1:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De motor pakt dan vrijwel direkt weer op, terwijl de standaard r5 turbo dan gewoon stilvalt en elke keer weer een seconde of zo nodig heeft om op toeren te komen.
= TURBOLAG DUS?????? ja toch?? zoja dan begin ik het allemaal al een beetje te snappen.. zo niet?? uhmmmm oooops
= TURBOLAG DUS?????? ja toch?? zoja dan begin ik het allemaal al een beetje te snappen.. zo niet?? uhmmmm oooops
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
precies. Goed opgelet 

-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Een dumpalve geeft dus geen extra pk's, maar je trekt dus wel sneller op. Hoeveel scheelt dit ongeveer?
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Verwacht hier geen schokkende super-prestaties van. Het is meer een combinatie van het geheel, zoals uitlaat, luchtfilter, turbodruk, etc.
Met alleen een dumpvalve kun je het verschil niet eens merken, je zou een 0-100 sprint moeten kunnen meten om het verschil te zien.
Maar de sound van de valve is wel super-cool
Met alleen een dumpvalve kun je het verschil niet eens merken, je zou een 0-100 sprint moeten kunnen meten om het verschil te zien.
Maar de sound van de valve is wel super-cool

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Paar tienden van een seconde hooguit (paar = niet 5On 2001-09-11 08:37, Mr. TX wrote:
Een dumpalve geeft dus geen extra pk's, maar je trekt dus wel sneller op. Hoeveel scheelt dit ongeveer?
PS> Hans, Closed-loop dumpvalves doen dat idd

Maarre, lui, ALLEEN VOOR HET GELUID MOET JE DR AL 1 nemen!

Laatst gewijzigd door Stefijn op di 11 sep 2001 9:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Is GT tuning nou de enige die zo'n closed loop dumpvalve maakt ? ( bijna jarig .. hint hint ...)
Kijk, dat zijn berichten....
maken ze hem bij bollen ook ofzo?
Heb jij een prijsje van zo'n apparaat bij improve?
maken ze hem bij bollen ook ofzo?
Heb jij een prijsje van zo'n apparaat bij improve?
Hotshot > wat een ontzettend goed site zeg ! Tis echt zeer duidelijk allemaal, die tuning beschrijvingen
Ik ben bijna klaar met het verhuizen, dus binnenkort weer tijd om aan de site te besteden! Ik ben blij met dergelijke reakties!!!On 2001-09-11 11:51, ploegah wrote:
Hotshot > wat een ontzettend goed site zeg ! Tis echt zeer duidelijk allemaal, die tuning beschrijvingen
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Yep, ATAF in St Niklaas, of zoek even bdr op, op de members list, en e-mail hem.... 

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'