Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Marius

Even lekker mijn carb uit elkaar aan het halen, schiet het veertje van (volgens mij) de acceleratie pomp weg bij het loshalen van het kapje wat daaroverheen zitten (vanuit de bestuurderspositie gezien aan de linker kant van de carb) en die kon ik dus never nooit weer terugvinden omdat ik op het grind stond te sleutel... damm

Dus zelf maar even een veertje gemaakt om te kijken of het daar ook mee zou lukken.
Alles weer in elkaar gezet, starten: Jihaa hij doet het ....
Dus de oprit af achteruit... prrrrfff... afgelopen. Hij deed het dus niet...
Nu heb ik wel een redelijk probleem geloof ik, want waar haal ik godsnaam zo'n veertje vandaan want ik vraag me af of ze die bij de auto(speciaal)zaak/renaultdealer los leveren.

Moraal van het verhaal: Sleutel nooit aan je auto op grind :wink: !
Zj*rZ

òops.......
shit man, das balen. geen idee waar je zo'n veertje kan krijgen maar wat ik ff kwijt wilde is dat dat soort dingen niet alleen op grind gebeuren Marius..... bij mij schiet namelijk ook regelmatig iets door de schuur en dan is het ook moeilijk zoeken tussen al die troep en in die donkere hoekjes....
Marius

Ja schuren zijn dan inderdaad ook onhandig :wink: hahahaahaa
Sander
Contacteer:

Bij de Renault is bijna alles los te bestellen:lol:

:lol:nog veel sleutel plezier:lol:
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Bij de renault hebben ze die vast wel :smile:
catrinus

:lol::lol: Dat heb ik nou ook zo vaak gehad bij mij in de garage, maar ik had het geluk altijd dat ik het terug kon vinden. Geluk is bij de dommen zeggen ze :lol::lol:
There will be plenty of time to rest when your dead
Marius

Ik zal de dealer vandaag wel eens even bellen..
Als ze het hebben, dan is geluk inderdaad bij de dommen :wink:
Marius

Zo, net even bij renault de groot geweest hier in groningen. Daar zijn ze erg behulpzaam ! We hebben even zitten snuffelen in de pc daar maar kwamen er niet uit, want het systeem moet een nummer weten van mijn carburateur.
Dat zit als het goed is onder 1 van de schroeven bovenop je carb, op een plaatje gegraveerd.
Dat plaatje herinnerde ik me nog wel, dus thuisgekomen gelijk die schroef met dat plaatje eronder opgezocht en losgeschroefd, maar bij nader inspectie staat er geen nr op.... HELP... precies het stukje waar het nr denk ik gestaan heeft was eraf gebogen.

Dit is dus flink balen. Weet iemand dit nr, of zal ik nu maar aan de hand van mijn motor code ( waar staat die eigenlijks ) aan de gang moeten?
Nou ja morgen maar weer even met de Groot bellen, die zullen het wel weten.
catrinus

Ha die marius, Hebben ze bij de groot in groningen een beetje veel verstand van gt`s. Bij renault rosier in veendam weten ze er heel veel van. Er werkt daar een hele fanatieke renault rijder die een race turbo aan het maken is. Hij heeft er aardig veel verstand van. En iedereen daar is erg behulpzaam. Trouwens de foto`s zijn ook klaar. Je staat er mooi op toen ik de foto maakte de terugreis. Tumbs up Marius :lol:
Kom een keer langs zou ik zeggen dan kun je de andere gt een keer zien.

Groet van catrinus
Marius

Ja lijkt me lachen om een keer langs te komen, moet alleen mijn gtt wel weer een keer rijden, anders moet ik je met een vw bezoeken en dat kan natuurlijk niet he.

Bij de groot zaten ook in iedere geval 2 turbo kenners, dus dat was wel fijn.
catrinus

Volgens mij staat je carb.nr. boven de carb.voet verwarming. Daar lopen 2 koelwater slangen naar toe. Als je voor de auto staat zit dat allemaal aan de linker kant. Je hebt het ook over een plaatje waar het nr. ingegraveerd staat en volgens mij staat er geen nr. op. Bij mijn beide gt`s staan er geen nr`s op. Volgens mij is dat voor iets anders bedoeld. Verder succes met het zoeken van het nr.
-----------------
Eat my dust
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://autophoto.free.fr/autophoto/video/renault5.mpg" TARGET="_blank">autophoto.free.fr/autophoto/video/renault5.mpg</A><!-- BBCode End -->
Laatst gewijzigd door catrinus op di 10 jul 2001 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marius

Thanx, ik zal morgen gelijk kijken!

Dan kan ik het veertje misschien eindelijk eens bestellen.
catrinus

En Marius is het gelukt met het veertje. Is je pakking ook lek,die van mij lekt een beetje maar zuigt geen valse lucht aan. Als je wagen klaar is kom je maar een keer langs. Ik wil geen gt turbo rijder in een vw:-* bij mij langs hebben.
Marius

Ik heb deze week helemaal geen tijd meer gehad, echt baaaalen!! Ik moet je dumpvalve echt een keer horen!
Volgende week ga ik het veertje regelen als ik tijd heb.
Wat ik trouwens nog dacht, ik wil ook nog even testen of mijn ontstekingsunit er voor zorgt dat ie zo slecht stationair loopt (althans met veertje dan) en af en toe begon in te houden. Heb jij nog 1 liggen die we misschien even kunnen proberen, dan weet ik gelijk of ik er 1 van de sloop kan gaan halen.
catrinus

Helaas heb ik geen ontsteking thuis liggen. Ik krijg nog een ontsteking van een maat van me. Binnenkort zal ik hem even bellen.
Menno

Ik heb net ff op een carburateur zitten kijken, en kwam 2 nummers tegen: ter hoogte van de venturi zit er meegegoten: 71696
en op de zijkant van de vlotterkamer staat ingeslagen 20 B7 26 11

Als je echter de type-code van je auto weet moeten ze 't ook altijd kunnen vinden. Dat nummer staat op 't ovale plaatje in je motorruim.

Succes
rev it like a rental
Marius

Ah thanx menno!

Ja dat van het autonummer klopt, maar ik heb een p1 waar een p2 blok ingekomen is, dus dat is een beetje het probleem.

Ik zal van de week als ik hopelijk wat tijd heb die carbnr's proberen te vinden.
Laatst gewijzigd door Marius op za 14 jul 2001 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

aha, maar d'r is vast wel iemand on site met een Phase 2, die 't je kan vertellen. (ik weet 't alleen van m'n eigen voertuig, een L485, =21Turbo :smile: )
rev it like a rental
Marius

Vandaag even weer naar Renault de Groot in Groningen geweest, waar ze weer enorm behulpzaam waren, net als vorige keer.

Onderdeelsetje en nr eindelijk kunnen bepalen, was het niet meer leverbaar !!!!! (aldus renault nl waar nog even speciaal naar toe gebeld werd, super! )

AAARRGGHH... dus ik nog langs de sloop en een franse autohandelaar hier, maar die konden me er ook neit aanhelpen....

Flink balen allemaal. I guess dat het nu maar experimenteren wordt met verschillende soorten veertjes, of weet iemand nog eeen goed adres voor carburateur onderdelen?
Zj*rZ

shit das balen man, maar wel relaxed die lui daar in Groningen bij de Renno garage.. ik was er al een keer geweest voodat ik m'n eigen GTT kocht, toen stond er een andere witte 5 te koop en toen ik naar binnen ging voor info over die bak stonden er nog 2 GTT in de werkplaats. Ik geloof dat er iemand werkt die ook bij renault sportives club zit.

Heb die GTT toen niet gekocht wegens gebrek aan geld :smile:

Heb je trouwens niet een bak geld over? ik ga namelijk 13 augustus naar Engeland op vakantie en dan ga ik natuurlijk ook ff langs GTTuning.... hebben ze wel leuke carburateurs liggen! groep a kost wel +/- 1700 piek :smile: maar een gewone heb je voor +/- 1200 piek. Maar misschien is zo'n veertje zoeken wel een beter id! :smile:

Suc6 ermee!!
Marius

nou nog even sparen... :wink:

Weet iemand trouwens hoe je op een relaxte manier je hitteschild eraf krijgt, want ik heb nu alles los (beide bouten en de aansluitnippel achterop de turbo) maar hij lijkt aardig klem te zitten.
Moet ik hier gewoon stug door trekken of moet de carb eraf of wat slangen eraf?
catrinus

wat voor hitteschild heb je. Zo`n phase1 schild of een phase2 schild.
Marius

p2, volgens mij, eentje die helemaal achterlangs doorloopt en ook nog aan de andere kant van je blok op een KL@&!^ manier vastzit met een onbereikbaar boutje.

Maar ik hoef hem al niet meer los te hebben, was ook eigenlijk niet echt nodig.

Mijn GTT rijdt trouwens weer, YES !!!!
Het zelf gemakte veertje waar ik eerst al mee ge-experimenteerd had heb ik wat ingekort, en nu sloeg de motor aan .

Het vorige probleem, het schokkerig draaiien van de motor, is er echter nog steeds. Ik denk dat mijn onstekingsunit naar de mallemootjes is. Maar ik moet even een manier out figuren om dat te testen.
catrinus

Marius is on the road again.
catrinus

Het vorige probleem, het schokkerig draaiien van de motor, is er echter nog steeds. Ik denk dat mijn onstekingsunit naar de mallemootjes is. Maar ik moet even een manier out figuren om dat te testen.
Volgens mij stond er ergens in het forum hoe je dat kon uittesten of je ontsteking kapot is. ik denk dat je membraam kapot is. Je kunt ook de vacuumslangen controleren.
Marius

Ja in je membraan blazen. Mijn slangen heb ik langsgelopen maar omdat ik dat cup systeem heb valt er neit veel langs te lopen.

Ik moet even iets hebben waarmee ik de puls kan meten, een scoop ofzo.

Eeeeennyways, in dat andere topic heb je het over die Invalide meneer die nog veel renaults heeft, waar was dat, als het niet te ver is wil ik ook wel even kijken of er nog wat betaalbaars tussen staat.
Marius

Nou net bij de franse auto onderdelenhandelaar hier in de groningen ( tel 050-3183419 ) een nieuwe renix 208 gehaald, en het schokken is over !

Alleen loopt ie stationair nog niet helemaal top, maar tijdens normaal rijden is het weer normaal.

Ok, catrinus, vd weekend eens langskomen bij je?
Rudo

Wat kost dat nou, een nieuwe?

Ik heb begrepen bijna 1000 piek, of gelden daar andere prijzen???

Ik heb er zelf ook nog 1 nodig, en ik twijfel nog tussen nieuw en gebruikt, vandaar

(moet een 209 hebben, voor phase 2)
Rudo

Hoe krijg ik trouwens zo'n kl... icoontje bij mijn naam ????!!!!!!!!!!!!!!!!
Rudo

Ben helemaal niet zo handig met die computers, krijg nu weer rare /// in mijn signature!
Marius

Ik heb fl 200,- betaald.

Maar damm mijn probleem is nog steeds niet helemaal verholpen, hij loopt nog niet mooi stationair. Maar misschien komt dat wel weer door mijn eigen in elkaar geprutse veertje.

Voor een icoontje moet je even de functie die je daarvoor hebt bij het onderhouden van je persoonlijke gegevens gebruiken.
Rudo

Help, nu zijn ze weer weg???!!!

Of word ik bevangen door de hitte
Rudo

fl. 200,00 voor een nieuwe???!!!!

Waar kan ik er een bestellen?!

Iemand had mij al verteld dat het tegen de 1000 piek zou zijn en toen ik laatst Renault A'dam belde zeiden ze dat het ongeveer fl. 950,00 moest kosten!

Iemand op markplaats.nl bood er laatst eentje aan van een jaar oud voor fl. 500,00

Dus fl. 200,00 piek is niet duur!
Rudo

Sorry, moet beter lezen!

Ik dacht Renault dealer, maar het is bij de onderdelenhandelaar, dus = gereficeerd?

Dat is ook een idee!
Scheelt behoorlijk in prijs!!
Marius

Ja moet je die kerel even bellen (zie tel hierboven). Misschien heeft ie ook nog wel een 209 liggen. Wat verschilt er eigenlijk tussen een 208 en een 209? Iets andere kenveld voor de p2 ?

Het was trouwens een 2dehandse uit 1990
Laatst gewijzigd door Marius op wo 25 jul 2001 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie