Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hee beste mensen

Ik moet echt zeeeer nodig de versnellingsbak olie van mijn gtttje vervangen, maar de vraag is wat moet ik er in gooien???

De Vriendelijke mensen bij de renaultdealer willen graag 5 liter elf txt 75w80 ruilen voor Fl 152,-!

Nou moet je op olie natuurlijk niet gaan bezuinigen, maar dit moet toch wel goedkoper kunnen??

Ik kan Kroon 75W80 krijgen.. maar dat is 18 piek per liter, dus mischien is dat kwalitatief weer een stuk minder..

Als iemand weet wat ik moet hebben, en waar ik het kan halen zou mijn bak hem (of haar) zeer dankbaar zijn:smile:
Anonymous

Doe ff en search in het forum, het is al een paar keer besproken.
Anonymous

Had ik al gedaan.. maar het enige dat ik gevonden heb is elf trx 80w140 , en die zooi verkopen ze nergens, en volgens de dealer mag dat er niet in!! vaaag
Goof

Check gtturbo.org ff;
http://www.gtturbo.org/articles/article.asp?id=18

Gaat over het ververzen van versnellngsbakolie, zij praten over Castrol Syntrax 75W90.
Heb zelf trouwens wel een voorkeur voor Elf oliën
Laatst gewijzigd door Goof op vr 29 jun 2001 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
illuminator

devlin.
80w140 is differentieel
olie. En lijkt mij niet echt fijn voor de versnellingsbak. ik heb zelf ook voorkeur voor olie van elf. Heb zelf een clio 16V
en daar gaat maar 3,5 liter ongeveer in de versnellingsbak. aangezien de versnellingsbak toch geen olie verbruikt is 5 liter best wel veel denk ik.
Maar kan zijn dat in een renault 5 meer gaat.
Michel S.
Contacteer:

Ik denk niet dat er in een versnellingsbak van een 5 meer gaat dan in die van een clio. die bakken zijn namelijk onderling met elkaar te wisselen, dus lijkt mij dat het huis van de bak hetzelfde blijft.

Waarom is de olie van een differentieel anders dan die van een gewone??

mzzl
Arjen

In de vraagbaak en ook het duitse boek dat ik heb over de 19 16v (in principe zelfde bak als GT) geven ze tranself TRX80 op. Ik heb nog een oud flesje kunnen vinden (TRX80w140) en hier staat op dat het olie is voor zwaarbelaste versnellingsbakken. Deze olie is wel extreem duur. Exacte prijs weet ik niet meer precies, maar ik dacht iets van 15 piek per halve liter.
Anonymous

Mijn 19 heeft deze maand nog een grote beurt gehad, en heb ook de olie is de wisselbak laten verversen.

Ik zij, het maakt niet uit wat het kost en en moet het beste zijn. Het was nog geen 60 piek geloof ik.

Suc6...:wink:
Plaats reactie