Hey mensen,
het volgende is gisteren gebeurd: niets ernstigd ofzo, ik was ff aan het testen hoe snel mijn auto was en in kleine stapjes met steeds meer druk rijden. Op een gegeven moent zet ik mijn bleed-valve wat verder open en shit, turbodrukmetertje doet niets meer. Ik heb nog niets kunnen ontdekken, ff vraagje voor de zekerheid:
je hebt aan de rechterkant van het bochtstuk op carb en slangetje naar een t-stuk, dan gaat een slangetje naar turbodrukmeter en ander naar drukregelkapsule brandstof, toch????
Ik ga namelijk dat slangetje ff vernieuwen van het weekend, maar ik voel duidelijk vermogenverlies dus er zal ergens dus druk ontsnappen.... For the time beeing ff slangetje dichtstoppen met een boutje.
Nu ben ik aan het denken geslagen over de bleed-valve door dit voorval. Bij een bleed-valve doe je namelijk precies hetzelfde: je laat druk ontsnappen uit je druksysteem...
Dat betekend dus dat het verschil tussen werkdruk van turbo en werkelijke druk na gasklep veel groter is als je de turbodruk met bleed-valve opvoerd dan met de actuator-rod.....
Kunnen jullie me volgen? De werkdruk is bijvoorbeeld 1.2 bar en uit de bleed-valve ontsnapt 0.1bar het verlies tot na de gasklep is bijv sowieso 0.1 bar. Dit betekend dat je met een bleed-valve 1.2bar werkdruk nodig hebt en zonder bleed-valve 1.1 om 1.0 achter de gasklep te krijgen.
Lijkt mij dus beter voor je turbo om je actuatorrod aan te passen en geen bleed-valve te monteren... of is dit drukverlies marginaal????
Dat van dat 1.2 Bar nodig hebbben om 1 Bar onder de cab. te krijgen is niet waar! Als je 1.2 B boven de cab hebt dan heb je op je bleed-valve ook 1.2 B. Op je slag naar je actuatorrod heb je 1.1 B en je laad dan 0.1 B ontsnappen, en dat is dan verloren lucht de je turbo leverd!!
Maar even een vraag over waar dat je dat boutje hebt gelaten. Je hebt toch niet al die slangen afgesloten he.
Je mag wel de slag van je turbo meter afsluiten maar niet die van je drukregelkapsule
want dan gaat het mis!!!!!! Dan bouwt hij niet genoeg benzine druk op, dat houd in als je aan het gassen bent dat hij teweinig bezine krijgt en dan hemelt je motor
:sad: En dat merk je dus, je zegt het zelf al HIJ HOUD IN.
Als je wijs bent koop je een echt turbodruk meter met Bar uitlezing en sluit je die aan onder de cab.
Oja je kunt ook een drukregelaar(compresor drukregelaar) in je turbo aan sturing maken en dan ontsnapt er geen lucht!
Dat heb ik ook:lol:
Gegroet

Als je wijs bent koop je een echt turbodruk meter met Bar uitlezing en sluit je die aan onder de cab.
Oja je kunt ook een drukregelaar(compresor drukregelaar) in je turbo aan sturing maken en dan ontsnapt er geen lucht!
Dat heb ik ook:lol:
Gegroet
Ja, dat is toch precies wat ik zeg. Je hebt op je bleed-valve 1.2 bar en op je actuator-rod 1.1 bar. dat betekend dus dat er bij de bleed-valve 0.1 bar verloren gaat die de turbo dus extra moet geven om achter de gasklep hetzelfde resultaat te verkrijgen.
Natuurlijk heb ik die slang naar de drukregelcapsule niet afgesloten. maar het is echt niet zo dat je motor eraan kapot gaat als het mengsel te arm is...
Benzine is om te verbranden en niet om te smeren.
Natuurlijk heb ik die slang naar de drukregelcapsule niet afgesloten. maar het is echt niet zo dat je motor eraan kapot gaat als het mengsel te arm is...
Benzine is om te verbranden en niet om te smeren.
Brandstof smeert niet maar koelt wel je kleppen en je motor. Te arm mengsel dan kunnen je je kleppen verbranden en zuigers te heet worden, want de tempratuur loopt op bij te arm mengsel!:lol: Maar het is niet zoveel hoor dat verlies want er het gaat er ook om hoeveel liters lucht er verloren gaat, en dat is niet veel want dat slangetje is niet zo groot van door snee neem ik aan.
Gegroet
Gegroet