Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Menno

Ik ben 't er echt niet mee eens, dat chiptunen. 't geeft echt fractioneel meer prik. Wat ze verder nog doen is de toerenbegrenzer omhoog (bij een 21 echt niet relevant), en vaak de turbodrukrestrictie in 1e versnelling verwijderen. Wat ik graag zou willen doen is 't ontstekingskenveld aanpassen voor LPG, vandaar mijn interesse in 't hele chipverhaal.

De drukmeter in een 21 is gewoon pneumatisch, 't zelfde als in een 5. Bedoel jij misschien de mapsensor?
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

Ik ga het effe nazoeken op de cd wat voor sensor.

Toeren begrenzer eraf is leuk, maar echt niet aan te raden bij een onbelananceerd blokkie.
De turbo restrictie in de 1 mag er van mij op blijven. Misschien een beetje omhoog wanneer je een quadra uitvoering hebt, maar anders hoeft het voor mij echt niet.

kun jij mij meer info geven over die kernvelden??

je hoort nog van mij
Menno

Ik heb die restrictie in 1 er ook wel eens af gehad, maar heb je verder weinig aan. Voor 't spektakel is 't leuk, maar je gaat er nix harder van, alleen maar wielspin. Bij een quadra zit die restrictie er uberhaupt niet op, daar zit ook geen wielspin op :smile:
Ik weet niet of 't blokje gelijk dood zou gaan van een hoog toerental, maar de trekkracht stort wel enorm in, (vanwege de tamme nokkenas) dus je hebt er nix aan.

Nog ff over die sensor, ik denk dat jij de map (=Manifold Absolut Pressure) sensor bedoelt. Hij zit bovenin de "relaisbox", een driepolige stekker met oranje binnenwerk, en er staat GM op. Dit is een sensor die de gemeten druk van 0 tot 2 bar (absoluut, =1 bar turbodruk) omzet in een spanning van ongeveer o tot 5 volt.
-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op vr 22 jun 2001 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Volgens mij dromen jullie iedere avond hoe je een R 5 GTT blok uit elkaar haalt en in elkaar zet :lol:
Michel S.
Contacteer:

Ligt eraan. Ik droom ook wel eens om een blok van een R21 Turbo blok uit elkaar te draaien. Maar ik heb ook wel eens nachtmerries. Dan ben ik aan een Golf GTI aan het werken. Vreselijk, hahahaha

Mzzl
Michel S.
Contacteer:

Beetje goed nieuws. Ben vandaag bij mijn vriendin en ik zie opeens een zakje met eprommetjes liggen. Waren van oude moederborden van computers. Dus ik graai een keertje in die zak, en jawel hoor. Dat zijn de erpommetjes wat we nodig hebben. Dus ik ga zeer zeker die programmer maken. Misschien dat we dan zelf een iets sneller chippie kunnen maken.

Groetjes
Anonymous

On 2001-06-22 21:21, Mclain wrote:
Maar ik heb ook wel eens nachtmerries. Dan ben ik aan een Golf GTI aan het werken. Vreselijk, hahahaha
LOL :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie