Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Ik ben net effe naar maastricht geweest en toen ik terug kwam kwam iets met een toch niet al te langzame snelheid op mij af. Motortje was flink warm en ik had al een stukje flink gegast. Dus ik duw dat gas in, en ben weg. Dat had hij gezien en hij kwam opeens heel kort bij. Dus ik terug naar de 4 en vol gas. Ik trok hem toch netjes eruit met mijn standard 5je. Maar toen ik overschakelde naar de 5(160km/h) kwam die toch weer korterbij. Toen moesten we terug naar 60 door een stoplicht dat niet greon wilde worden. En ja hoor. Groen licht. Dus ik in de 2 gas erop, maar hij kwam niet mee. Toen naar de 3 en toen kwam die weer. Dus ik het gas erop, maar ik was net te laat. Hij had al een vaartje erop. Dus ik dat gas flink in aan het duwen en hij zat al met zijn neus bij mijn deur. Er kwam een tegenligger tegemoet bij hem. Dus moest hij of sneller dan mij zijn, of afremmen. Mijn GTT-tje deed zo goed zijn best dat dat niet hoefde. Voordat die tegenliggende auto langskwam, had ik al een halve autolengte voorsprong. Maar na 170 kwam die toch wel kort bij. Hij zag er een beetje uit als een Golf. Daarna moesten we helemaal terug naar 0. Toen vanuit de 1 alle gangen volgas. Hij was echt nergens te bekennen. Ik heb toen mijn snelheid terug gebracht naar 120 en gewacht dat hij bij me was en me misschien eens wilde inhalen zodat ik eens kon zien wat het nou voor auto was. Toen hij me met een rotvaart wilde inhalen heb ik daar een stokje voor gestoken door flink met hem mee te trekken. Wat mij passeerde was een jetta. Dus mijn vraag is wat voor jetta dat is geweest, want Jetta's zijn toch geen vliegmachines. Ik moest echt alles uit de kast halen om voor te blijven. Dus wilde toch wel eens weten wat dat voor bak is geweest.

Groetjes
HotShot

Volgens mij is er ooit een 16V geweest die binnen de 8 seconden op de 100km/u zat. Verder heb ik geen idee of dat dan een 1.6 of 1.8 moet zijn geweest.
Menno

Volgens mij is de 16V inderdaad de snelste geweest. Maar die VW boys bouwen alles in, dus zou ook best een VR6 of G60 geweest kunnen zijn.
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

Kijk maar een <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.havam.nl/Index2.asp?Soort=P? ... ?Type=4942" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End --> Blijkt dat een jetta is uitgebracht met 118Kw. Met een simpel rekensommetje kom je uit op een vermogen van 160 Pk. Dat is dus het G60 Blokkie. Dan vindt ik het toch best knap voor een standard GT-Tje. Met mijn blauwe(zoals die voorheen was) had ik hem natuurlijk het hele wegdek latan zien, behalve dat voor mij. Na de restauratie van de blauwe rij ik hem denk ik we op half choke, hahahaha
HotShot

Zo had een vriend vorig weekend een Audi TT Quattro bij zich. Zo'n karretje heeft 225pk. Uiteraard moest ik even met mijn licht getunde GTT er naast gaan staan. Na 5 keer proberen was het duidelijk! De eerste meters loopt de Quattro iets weg i.v.m. zijn betere tractie (4WD) en daarna blijf ik op zijn bumper hangen tot de 180km/u. Daarna loopt hij weer iets uit. Wellicht als ik wat beter rubber heb en een betere techniek om sneller vanuit stilstand weg te komen gaat het helemaal gelijk op.
Anonymous

een jetta met 160pk.... Dat heeft dan ook wel weer wat moet ik zeggen. Volkswagen sucks, Jetta is het absolute summum van lelijkheid in autontwerp (OK, sommige fiat's daargelaten, we noemen geen namen MULTIPLA) maar zo'n extreem lelijke bak met 160pk is wel een beetje cult.
Marius

"Multipla, de auto naar het gezicht van M. Schumacher ! "
Anonymous

echt de lelijkste auto ooit....
Anonymous

Dat ze zo iets lelijks durven bouwen heh!
Kan ook niet anders dan dat ie wordt gepromoot door een duitser heh :lol: :lol:
Menno

Volgens mij zouden zo ook allemaal 't kenteken 313 moeten hebben.............
rev it like a rental
Anonymous

Das toch ook het kenteken van Donald Duck als ik me niet vergis ? :smile:
Menno

Yep, ken je klassiekers! :smile:
rev it like a rental
che

Gvvdme :sad: over Jetta's gesproken.. Reed gisteren door Rotterdam en bij 1 weg moet je ritsen... Nou iedereen kent die reclame wel, pas aan het einde ritsen.. In ieder geval dus ik kom daar aanrijden en iedereen had al veel te vroeg geritst, dus ik rijd er links langs en voeg nog snel in. Ik rits dus net voor een jetta in, (ging heel soepel, zonder duwen, er was een zat ruimte..) stopt die jetta naast me voor het stoplicht (rood), stapt er een of andere aggroesive krullebol uit die me toch een potje begint te schelden... (vergelijk het met een asociale rotterdamse Howard Stern..) Met je k*nker dit en je k*nker dat...
Wil die gast me een volle beuk geven omdat ik asociaal ritste....
Toen ie uitstapte dacht ik, voordat ie tegen mijn 5 staat te schoppen, hup gas erop en wegwezen.....
Gelukkig was dit een normale jetta (zonder g60 blok),dus was van hem wegrijden geen probleem..... maar gvvdme...:sad: die kut volkswagens, en in dit geval Jetta's!!! ze moeten ze verbieden...
Jerk

On 2001-06-22 12:33, HotShot wrote:
Zo had een vriend vorig weekend een Audi TT Quattro bij zich. Zo'n karretje heeft 225pk. Uiteraard moest ik even met mijn licht getunde GTT er naast gaan staan. Na 5 keer proberen was het duidelijk! De eerste meters loopt de Quattro iets weg i.v.m. zijn betere tractie (4WD) en daarna blijf ik op zijn bumper hangen tot de 180km/u. Daarna loopt hij weer iets uit. Wellicht als ik wat beter rubber heb en een betere techniek om sneller vanuit stilstand weg te komen gaat het helemaal gelijk op.

Jaja en vorige week bleef je zeker ook nog een Porsche Bi-Turbo voor??????
Ik geloof dus niet in sprookjes. Jij?
Michel S.
Contacteer:

Dat met die autdi geloof ik echt wel hoor. Ik heb ook eens ruzie met zo een ding gehad. 90.000 gulden aan eendevoer. Dat loopt echt niet zo hard. Met een gekietelde 5 trek je dat ding echt eruit, beleef me i know

Hoelang heb je je 5 al jerk??
Anonymous

Moest gisteren naar VW-dealer in Lisse om de auto van kennis op te halen, een Jetta VR6.
Ziet er niet uit, maar blaast aardig.
Arjen

Nu we het toch over snelle auto's hebben. Ik heb gisteren, onderweg naar V'daal, nog ff tegen een Lambo Diablo geraced. En gewonnen. Dit kwam voornamelijk door het feit dat hij stond te tanken (200 liter?) en ik eerder mijn tank vol had. Maar het was wel een mooi wagentje. (een gele met een oude knakker erin). Jammer dat de eerste de beste 19 16v al sneller is.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Mclain,

Heb jij niet gewoon een golf gezien met Jetta voorkant er op? Ze willen nogal eens de frontjes verbouwen met brede koplampen.

In dat geval heb je waarschijnlijk gewoon tegen een GTI of G60 gereden....
Michel S.
Contacteer:

Nope, want ik dacht eerst dat het een golf wasw. Toen ik hem langs liet zag ik pas dat het een jetta was(was best dongker daar). Onder in het dorp ben ik hem rustig langsgereden(hij was ergens aan het draaien). Toen zag ik echt goed dat het een jetta was.

Groetjes
che

Wat is een g60 motor precies???? (domme vraag, maar heb geen idee...)
Michel S.
Contacteer:

G60 motor is normaal een 1.8 8v motor. Ook zijn ze uitgebracht in beperkte oplagen met een 1.8 16v. Een g60 is een Glader. ZO heb je ook de G-40 van de Polo b.v.
G staat dus voor G-lader en het nummer erachter is de aanduiding van de diameter van de luchtuitlaat van de g-lader.

Wat doet een G-lader. Een G-lader doet net zoals een Turbo lucht comprimeren. Het grootte verschil tussen hun is dat de turbo wordt aangedreven door uitlaat gassen en de G-lader door een tandriem. wanneer jij je auto start en danslaat de motor aan(hoop je tenminste) dan gaat alles draaien en lopen. Maar je turbo draait niet(hij draait wel, maar brengt geen vermogen). Een g-lader draait wel al op een flink toeren bij het starten. Jij rijdt weg en laat de motor tot 2000 toeren gaan, zonder dat de turbo inslaat, een G60 trekt door tot 2000 toeren en de g-lader is al als een gek aan het draaien.Bij een G-lader zit het zo. Hij verdubbeld het vermogen van een motor, maar slikt zelf ook een 30 pk dacht ik. Een G-lader heeft ook na een 60.000 km een lagere druk wat die nog levert. En na 80-90.000 km moet die geloof ik echt vervangen worden. Wat dus echt een rekening is van 3000 piek.
in andere woorden, een G-lader is een No-Go.

mzzl
Anonymous

G-lader, vet snel, maar ontzettend onderhoudsgevoeling.
Tiz wel mooie techniek, maar duur om op de weg te houden als je um flink gebruikt.
ed_pret

ik had ooit eens op de peugeot gti site gelezen over een g-lader voor een gti !

Zag er wel tof uit. Resultaten ook : standaard 130pk met g-lader kom je rond de 225pk!! En je bent echt 15000 DM kwijt exclusief montage!

Diegene die dit had gedaan vond zelf dat dit teveel pk's waren voor een kleine 205(wheelspin in z'n 4)

Maar mclain thnx ik vroeg me nog gistren af wat een g-lader precies was :smile:

Avé!!
Michel S.
Contacteer:

ik vindt een G-lader wel een leuke techniek, maar echt goed over nagedacht is er niet. Dan vindt ik de turbo een veel beter systeem. En is volgens mij ook veel meer vermogen mee uit te halen doordat die minder vermogen voor zichzelf gebruikt. Wel denk ik dat de G-lader minder last van een G-ladergat(lees turbogat).

En wat volgens mij een heel groot voordeel is, is dat een turbo motor een stuk zuiniger is dan een G-lader. Want bekijk het zo. Door een G-lader verdubbeld het vermogen. Dus je zou bij een 1.8 motor toch moeten rekenen op een 200 Pk. Maar effeectief zit het dus op een 160 PK. Dus 40 pk gaat in die G-lader zitten, maar dit vermogen wordt dus wel geleverd, maar niet op de krukas. maar omdat je 160 PK op de krukas hebt, maar je motor er in dit voorbeeld 200 heeft, moet je hem ook benzine geven voor 200 Pk, en niet voor 160. Bij een turbo zit dit volgens mij wat gunstiger.

misschien heeft iemand er nog een ideetje over. Maar voor mij is het geval duidelijk, Voor mijn lang zal zijn leven geen G-lader. Compressor mischien wel, maar niks gaat er boven een Turbo.

Groetjes
Plaats reactie