Ik was vorige vrijdag een toertje gaan doen met men 5 die net uit de garage kwam, buiten dat men turbodrukmeter niet meer werkte (is ondertussen opgelost, nogmaals bedankt). is na een 40 tal kilometers mijn hitteschild aan het verkolen geraakt. Bleek dat het schild de bovenkant vande turbo raakte. Nu is der wel een heel gat in dit schild, en de garage is niet van plan om dit te vervangen.
Is dit schild nu noodzakelijk ja of nee, ik heb hier ooit op de forum een discusie gelezen over dit onderwerp, maar weet nu nog niet veel meer . Ik veronderstel van wel, want anders zouden ze het der toch niet opzetten.
Als ik het dien te vervangen, hoe doe ik dat dan het best, de bereikbaarheid is niet erg hoog, lang leve turbo motoren.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Ik ben van mening dat je het niet nodig heb. Ik heb hem er nu meer als een jaar niet meer op zitten en ik heb nergens last van wel effe er voor zorgen dat je onstekking aan de andere kant zit en dat alle draaden die naar de onstekking lopen niet op de turbo ligt te smeulen.
Als je toch er 1 weer op wil zetten ken je beter er voor zorgen dat je rondom alles er vanaf haalt zodat je er makkelijk bij ken.
Als je toch er 1 weer op wil zetten ken je beter er voor zorgen dat je rondom alles er vanaf haalt zodat je er makkelijk bij ken.
Wat bedoel je met ontsteking, de coil, want de verdeler zit aan de voorkant van het blok.
Het enige wat ik zie is dat de coil kabel ergens naast mijn verwarmingsapparaat loopt.
Het enige wat ik zie is dat de coil kabel ergens naast mijn verwarmingsapparaat loopt.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 20 jun 2001 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben van mening dat het hitteschild de turbo een langer leven gunt. Het is zeer zeker zo dat het schild de hitte houdt, waar het hoort. Maar wanneer je de auto uitzet, gaat alles lekker afkoelen. Zonder hitteschild kan de turbo zijn warmte snel kwijt, waardoor die dus vrij rap afkoelt. Snel afkoelen veroorzaakt scheuren in je uitlaat gedeelte van de turbo lijkt mij. Ik blijf toch rond rijden met schild. Als ik ziet hoe mijn turbo na 180.000 is gescheurd, wil ik dit liever niet met mijn nieuwe.
Groetjes
Groetjes
Dat hitteschild heeft de omgekeerde functie, hoe moet voorkomen dat alles in de buurt van de turbo smelt/te warm wordt. Ontsteking is inderdaad een zwak punt, maar als ie in de parafan zit is dat in ieder geval opgelost. Zoals ik hier van iedereen begrijp, gaat 't wel goed zonder hitteschild. Je zou er denk ik toch van uit kunnen gaan, dat wanneer je alles, bij hoge temperatuur, langdurig zwaar belast, dat er dingen te heet worden, zonder dat schild. (daarom zit ie er standaard op)
Je turbo krijgt 't naar mijn idee alleen maar beter, zonder hitteschild. Hij zit wat minder geisoleerd, en zal dus wat minder heet worden bij volle belasting.
Je turbo krijgt 't naar mijn idee alleen maar beter, zonder hitteschild. Hij zit wat minder geisoleerd, en zal dus wat minder heet worden bij volle belasting.
rev it like a rental
Ook nu weer verschillende meningen over dit schild. Nu weet ik het eigenlijk nog niet hoor.
Ik hou hem ook gewoon.
Maar, als je garage (die nou niet echt professioneel overkomt) deze niet goed gemonteerd heeft zijn ze verplicht een nieuwe te monteren. Die dingen zijn snel 300,- (6000BEF) en dat is toch geen kattepis.
Maar, als je garage (die nou niet echt professioneel overkomt) deze niet goed gemonteerd heeft zijn ze verplicht een nieuwe te monteren. Die dingen zijn snel 300,- (6000BEF) en dat is toch geen kattepis.
Garage heeft een fout gemaakt waardoor iets sneuveld. Volgens mij moet de garage dit vergoeden.
Mzzl
Mzzl
Ja, maar dit is een klote garage, zij hebben mijn versnellingsbak voor slechts 16000 BEF vervangen, inclusief 2de hands bak. Dat is pas goedkoop werk geleverd vin ik. Als ze nu nog dat hitteschild moeten vervangen, dan zijn ze hun volledige winst kwijt.