Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
che

Even een vraagje, heb het al een keer eerder gehad en had het gisteravond weer.

Dat de auto niet wil starten....
Ik draai het contact om en je hoort de startmotor wel maar hij start niet.
De eerste keer starte hij s ochtends niet en toen ik terug kwam s middags starte ie in 1 keer....heel gek..

Vanacht starte die weer niet, vanochtend eigenlijk ook niet, totdat ik hem in zijn 1 startte en toen sprong ie met moeite aan....
Wat kan dit zijn????

Lijkt me niet de accu, maar weet niet wat het anders kan zijn...
Laatst gewijzigd door che op ma 18 jun 2001 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Mischien is je benzinepomp wel kapot.
kun je testen door de luchtinlaat bovenop je carb. eraf te halen en er een heel klein beetje benzine in te druppelen onder het starten.
Als ie dan even loopt moet je de benzineslang terug checken tot de benzinepomp....

mzzzls,
jeroen
che

ok..thanx..ga het zo even bekijken.....
Anonymous

Owja, anders kan het je onsteking wezen. mischien heb je oxidatie in je verdelerkap die verdampt waneer et warmer word....
Pieter
Contacteer:

Start ie niet of slaat ie niet aan?

Je startmotor slingert goed?

Dan ligt het vaak aan je ontsteking of brandstoftoevoer...duuuuh

Een flinke beurt helpt dan vaak.

Bougietjes, bougiekabeltjes, bobinekabeltje, verdelerkapje, brandstoffilter ( en natuurlijk olie + filter, maar dat heeft hier niets mee te maken.

Ook kan het je ontstekingsmodule zijn. Ik geloof dat er een membraampje in zit dat minder gaat werken als ie te warm wordt. Achter je schutbord hangen is dan de oplossing.
mario

tja heb ook zo iets gehad ,moeilijk starten zonder reden en werd zo erg als je in wilde halen stopte ie er gewoon mee .oorzaak kapote brandstof relais zou kunnen kijken als ie niet meer start door er op te tikken en ff rammelen .hij hangt bij je zekeringen wel ff het klepje los schroeven zie je hem zo hangen een zwarte relais met opschrift
temporisateur 12v ref.02374 wie weet ? suc6 :smile:bij mijn auto heeft de anwb de oorzaak gevonden :smile: beste mensen sleutelen je halve auto voor je uitelkaar :smile: groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
turbo5

ook weer in elkaar???
che

thnx..

Nou heb het niet meer gehad, maar het is te vergelijken met net als je auto heel heet gelopen heeft en je hem weer wil starten, dat ie dan een beetje moeilijk doet.. Nou toen deed ie ook moeilijk maar alleen bleef ie dan moeilijk doen..... starten zonder aan te slaan. Hij heeft dit een keer gedaan, nadat ik er 2 dagen niet in gereden had, en de andere keer na volgens mij een hele dag, dus aan het te warm zijn kan het niet liggen, eerder te koud... Maar over een maand, komt de beurt eraan, dus hoop dat het dan gevonden wordt (en tot die tijd niet meer gebeurt..)

:smile:
Laatst gewijzigd door che op wo 20 jun 2001 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter
Contacteer:

Misschien hoef je na die beurt niet meer verder te zoeken en is het zo opgelost.

je auto goed onderhouden is heel belangrijk. vaak denken mensen dat hun hele auto kapot is terwijl ze gewoon niet op tijd de bougietjes of brandstoffilter hebben vervangen...
Plaats reactie