Hoe kan ik mij K&N luchtfilter schoonmaken???
Ik weet dat er spul te koop is speciaal voor K&N luchtfilters. Maar dat schijnt nogal prijzig te zijn. Weet iemand op welke manier het ook kan??
Is zo'n k&n filter van katoen ? Ik heb zelf een open filter waar van dat soort schuim inzit. Die maakte ik altijd schoon in een ontvetbak (met zo'n kwast waar benzine of petroleum uitkomt). Daarna laten drogen en nieuwe olie erop. Klaar!!
Geen idee van welk materiaal het gemaakt is, het is van dat rood/paars materiaal. Dus als je hem schoon hebt gemaakt moet je hem opnieuw in de olie zetten? of begrijp ik dat verkeerd en wat voor olie is dat dan???
Laatst gewijzigd door Job-turbo op za 16 jun 2001 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
K&N verkoopt speciale olie. Maar dat filter van mij (schuimrubber) is gelijk (wat materiaal) aan het luchtfilter van mijn crossmotor. Ik gebruik dus altijd de olie die ik ook voor het filter van mijn motor gebruik. (kost 20 piek) bij de motorzaak. Met zo'n fles kun je wel een tijd vooruit.
nou zo'n schoonmaaksetje van k&n kost 32,50 (althans zoveel heb ik betaal bij hespo te den haag) Met zo'n setje kan je ook een flinke tijd vooruit(reken op minimaal 2/3 jaar OF je moet echt in een vuile omgeving rijden dat je elke maand je filter schoonmaakt)
Zit een onvetter in en een busje originele k&n olie.
Avé!!
Zit een onvetter in en een busje originele k&n olie.
Avé!!