Heb van de sloop een plastic dumpvalve (Bosch) van R21Turbo gehaald. Heb 'm gisteren gemonteerd maar hij zuigt lucht aan door een derde slangaansluiting op deze dumpvalve bij stationair toerental. Ik zag op internet een foto van een zogenaamde double-loop dumpvalve en die ziet er precies zo uit. Waarvoor is die derde slangaansluiting? Misschien een slang naar het luchtfilterhuis? Help!
Die derde slangaansluiting zit bij een 21turbo in de slang naar 't luchtfilterhuis. Hierdoor wordt de "gedumpte lucht" weer gebruikt, en zuigt ie stationair ook gefilterde lucht aan. Als je wilt voorkomen dat ie stationair openstaat, zal je een terugslagklepje in de vacuumslang moeten zetten. Iemand met een GT ervaring hiermee?
Maar ff een veel interresantere vraag, waar heb jij een 21 Turbo op de sloop gevonden?
Maar ff een veel interresantere vraag, waar heb jij een 21 Turbo op de sloop gevonden?
rev it like a rental
Bedankt,ik ga kijken of dat lukt met die extra slang. Kan dan natuurlijk ook rechtstreeks een terugslagklep op de dumpvalve zetten.
Holtrop Renault demontagebedrijf
te Oudehaske (tussen Heerenveen en Joure)
2 witte 21 turbo's
Holtrop Renault demontagebedrijf
te Oudehaske (tussen Heerenveen en Joure)
2 witte 21 turbo's
Daar heeft cyco laatst nog een perfecte achterbumper van een fase2 gekocht voor 100 piek.
Vriendelijke mensen daaro heh, NOT.
Vriendelijke mensen daaro heh, NOT.
Wat heb je voor die dump valve betaald en is er nog 1
100 piek. Meer had ie niet volgens mij maar je kunt natuurlijk even bellen. Er stond een 21 met uitgebouwde motor waarvan de slangen af waren en er stond een 'vers' binnengekomen 21 waarvan ik de dumpvalve compleet met (dikke) slang heb meegenomen.
En ze zijn erg 'klantvriendelijk' inderdaad.
Zaken gaan goed blijkbaar.
En ze zijn erg 'klantvriendelijk' inderdaad.
Zaken gaan goed blijkbaar.
Ik dacht dat standaard was voor Friezen
, nee ff serieus, als je er wat vaker komt is er best mee om te gaan, die Renault slopers, en hij heeft een hoop spullen, da's natuurlijk altijd mooi. Als iemand nog interresse heeft in zo'n closed loop dump-valve, ik heb er nog wel een liggen. Voordeel van deze Bosch dump-valve is wel dat ie nooit kapot gaat.
-----------------
happy turbo'ing

-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op zo 10 jun 2001 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
he menno
wat moet je er dan voor hebben ??
Gr Job
wat moet je er dan voor hebben ??
Gr Job
en maakt hij ook zo'n mooie sis???
Die van de R21 maakt geen sis volgens mij, tenminste niet wanneer je hem zo aansluit als bij de 21. Daar wordt de gedumpte lucht(die wat die mooie sis maakt) hergebruikt door deze te voeren naar de inlaat van de turbo. Als je die slag weg laat krijg je volgens mij wel een sis
mzzl
mzzl
-
Hoi Leutjes,
Ik hoor een boel over de dumpvalve, het is een gesloten dumpvalve. Deze maakt geen geluid doordat de lucht wordt hergebruikt. Hij is van Bosch, en mijn vriendin heeft een Fiat Uno Turbo en daar zit hij ook in. De ze fijne dumpvalve`s kunnen al vanaf de fabriek lekken en zal bij sommige wagens dan ook nooit goed lopen. Ik heb zelf een R5GTT gehad (nu een Clio16v) en heb toen gedacht over een dumpvalve. is er nooit van gekomen i.v.m. verkoop maar als je er één wil koop dan een Open dumpvalve. Deze geeft het gave phhhssss geluid en werkt beter als de standaard plastic Bosch uitvoering. Echter is er veel verschil in kwaliteit en prijs. Je moet kiezen wat je wil en wat past bij jouw auto i.v.m. vermogen(origineel of extra`s) en kies een merk die je een levenslange garantie geeft(kost meestal iets meer maar je hoeft nooit meer een andere te kopen, kapot is garantie)
Vindt het trouwens een hoge prijs Fl 100,- voor een gebruikte dumpvalve op de sloop.
Je weet niet of hij goed werkt tot dat je hem gebruikt en niet goed geld weg.
De helft is meer als zat, dan kan je de gok nog eens nemen.
Ik hoor een boel over de dumpvalve, het is een gesloten dumpvalve. Deze maakt geen geluid doordat de lucht wordt hergebruikt. Hij is van Bosch, en mijn vriendin heeft een Fiat Uno Turbo en daar zit hij ook in. De ze fijne dumpvalve`s kunnen al vanaf de fabriek lekken en zal bij sommige wagens dan ook nooit goed lopen. Ik heb zelf een R5GTT gehad (nu een Clio16v) en heb toen gedacht over een dumpvalve. is er nooit van gekomen i.v.m. verkoop maar als je er één wil koop dan een Open dumpvalve. Deze geeft het gave phhhssss geluid en werkt beter als de standaard plastic Bosch uitvoering. Echter is er veel verschil in kwaliteit en prijs. Je moet kiezen wat je wil en wat past bij jouw auto i.v.m. vermogen(origineel of extra`s) en kies een merk die je een levenslange garantie geeft(kost meestal iets meer maar je hoeft nooit meer een andere te kopen, kapot is garantie)
Vindt het trouwens een hoge prijs Fl 100,- voor een gebruikte dumpvalve op de sloop.
Je weet niet of hij goed werkt tot dat je hem gebruikt en niet goed geld weg.
De helft is meer als zat, dan kan je de gok nog eens nemen.
Ik wil wel een sis want dat lijkt mij juist het leukste! Dus geen sis, gen interesse!
Heb juist de indruk dat zo'n ding van Bosch kwalitatief veel beter is dan een aftermarket one. Die van m'n 21 heeft al 270k overleefd, terwijl ik hoorde dat je bij zo'n ding van Biesheuvel elke 2k 't membraan moet vervangen.
bij een 21 hoor je 'm pas echt duidelijk sissen als je 't raam of dak open hebt, anders is ie erg stil.
bij een 21 hoor je 'm pas echt duidelijk sissen als je 't raam of dak open hebt, anders is ie erg stil.
rev it like a rental