Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
bruno @af
Contacteer:

Hey,
freakies,

Ik zit met hetvolgende probleem,
Ik heb voor mijn vrouw een espace 2000cc van 95 gekocht ... Niet voor de look, maar voor de benodigde zitplaatsen (3de gezins- uitbreiding dus)!
Toffe auto, heb er nu een 16" onder staan en -4cm ophanging en een Links-Rechts rvs-uitlaatlijn onder gehangen . Dus qua look heb ik geen klagen meer en kleeft ondanks zijn hoge bouw toch al aardig aan de weg ! So far so good ... Now the problem ...
HET IS EEN SLAK !
Heeft er iemand suggesties om van die schildpad een haas te maken ?!
Ik heb al gedacht aan de V6 er in te hangen, maar dat is om problemen vragen op onze lieve technische keuring . Ik had eerder mijn gedacht gezet op de voortstuwende kracht van de 21 Turbo ??!
Weet er iemand of dit hetzelfde motorblok is ? (mijn 2 liter is hetzelfde als in de R25 maar dan met injectie)

Heeft u toevallig al eens geconfronteerd geweest met iemand die zo iets in de aard gedaan heeft , please post it ...

Bruno

PS : Ik wou de Espace F1 (met v10 formule 1 motor achteraan) aanschaffen, maar dan had ik weer maar twee zitplaatsen over :lol::lol::lol:
Laatst gewijzigd door bruno @af op zo 10 jun 2001 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Om in de espace een turbo blok in te leggen moet er denk ik toch heel veel aan gebeuren. Koeling zal wel goed genoeg zijn. Maar je moet ook nog een setje intercoorlers erbij hangen. Computer zul je ook moeten ombouwen, anders wil het dus niet echt bepaald meewerken. Met de uitlaat denk ik dat je toch wel wat moet aanpassen denk ik zo.

De motor die in de R21T ligt is volgens mij een J7R motor(90% zeker).

Maar is het wel zo een goed plan om een 2 liter turbo erin te bouwen?? Zuinig is het motortje wel(in een 21 dan), maar omdat je vrouw er ook in rijdt. Ik wil geen vrouwen afkraken, maar zou het toch wel een riskie bussines vinden om de vrouw met een turbo op stap te laten gaan.

Maar ja, als je meer info nodig hebt hoor ik het wel

groetjes
bruno @af
Contacteer:

hey mclain,

het is vooral voor in het weekend, als ik ermee op stap ben ... alhoewel het vrouwtje ook wel haar mannetje kan staan . (ze had hiervoor een Williams - met meerdere snelheidsovertredingen tot gevolg)

Ombouw qua computers en zo is helemaal geen probleem . Mijn vraag is louter mechanisch .
Past het 21 turboblok op de versnellingsbak van de espace ???

Bye

Bruno
Menno

Ja, dat past, 't zijn allebei J7R motoren, maar ik zou voor de UN1 bak van een 21Turbo gaan, die is tenminste bulletproof.

Verder voorzie ik weinig problemen. Intercooleropstelling kan je misschien overnemen van een Espace TD? Verder komt alles redelijk overeen denk ik. Je 95'r espace zal wel een kat hebben, en als dat in Belgie verplicht aanwezig moet blijven,zal je een computer van een laatste model 21 moeten nemen, met kat dus. Je hoeft dan geeneens een blok van 't laatste type te hebben.

Over die turbo'ende vrouwen ben ik 't ook niet helemaal met McLain eens. 1 keer uitleggen dat je 'm warm moet rijden en af moet laten koelen, en verder heeft m'n vriendin er alleen maar pret mee (blijft maar klagen dat andere auto's zo langzaam rijden, hihi)

-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op zo 10 jun 2001 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Waar ik op doelde is dat de normale huisvrouw, met uizonderingen uiteraard, met koude motor hetzelfde rijdt als met warme motor. Dan zijn er ook nog vrouwen bij die helling proef uitstekend beheersen. Rem los gas intrappen en koppeling heel voorzichtig op laten komen. Motortje draait ondertussen als een 4500Rpm. Je hoort dat ding janken voor het stoplicht en je bent aan het wachten dat de koppeling begint te roken. Daar doelde ik op. Maar jou vrouw zal bij die uitzonderingen vallen.

Ik weet niet hoe het zit met de remmen van het ding. Die zijn wel voldoende?

En ik weet niet of de espace ook een olie druk meter heeft, anders zou ik die samen met een turbodruk meter er toch wel inbouwen voor de zekerheid.

Groetjes
bruno @af
Contacteer:

ik dacht dat er geen verschil in remmen op de vooras was tussen de V6 en de 2 liter . Achteraan zitten er wel schijven op de V6 en bij mij zijn het trommels ... is niet echt een probleem vind ik !

De bak van de 21 turbo past zeker niet onder de espace, daar bij de espace de motor in langsrichting ligt, en bij de 21 ligt die toch dwars ?? niet ??

Even een sterkere koppeling, en de bak moet maar meewerken vind ik, if not, hebben we weer werk aan de winkel !

Ik denk dat ik maar eens ga zoeken naar een goede blok met randorganen ...

Naar het schijnt is de bak van de 25V6turbo dezelfde als van de espace ... (ff ons vader zijn 25 turbo slopen)

Bruno
Laatst gewijzigd door bruno @af op ma 11 jun 2001 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Ook bij een 21 Turbo ligt 't blok in de lengte. Alleen de 21 1700cc heeft de motor dwars staan. De UN1 bak is ook te vinden in de 25 V6, V6Turbo, Alpine V6 en volgens mij ook in de 30 en 5 Turbo2, alhoewel ze in elke auto verschillende versnellingsverhoudingen en eindoverbrengingen hebben.
rev it like a rental
bruno @af
Contacteer:

tnx for the info menno..

Bruno
Plaats reactie