Ik heb deze vraag al eens gesteld, maar helaas liet de server het toen afweten en is helaas veel verloren gegaan. Nu wilde ik aan jullie vragen of jullie me kunnen vertellen wat je allemaal moet doen/vervangen om een R21 Turbo op gas te laten rijden zonder hem binnen 20.000 km kapot te draaien??
moeten er misschien andere kleppen of zetels in???? Ik weet dat menno een r21 turbo op gas heeft, maar ik moet wat meer info hebben anders verkoopt mijn broer misschien die 2 R21 Turbo's.
ik hoop dat iemand van jullie mij wat verder kan helpen.
De kleppen kunnen er makkelijk tegen. Als je zorgt dat ie rijk genoeg is, worden de uitlaatgassen nauwelijks heter dan op benzine (in m'n vorige turbo had ik een thermokoppeltje gemonteerd, vandaar). Ik heb mijn blok, vanwege olielekkage wel eens uit elkaar gehaald, en toen gelijk maar gereviseerd. Hij had toen 170k op benzine gelopen, en daarna nog 50k op gas. De kleppen en zittingen waren toen nog in prima staat. Ik stel zelf wel wat vaker de kleppen, om de 10.000km, terwijl 't voorschrift 50kkm is. Ze hoeven dan altijd maar heel weinig gesteld te worden, maar is beter dan te laat stellen.
rev it like a rental