Gisteren was het dan zover: we zijn m'n GTT gaan halen!! We zijn 's morgens om 6:30 moeten vertrekken en waren pas om 16:30 terug, maar het was de moeite waard!
Ik heb de eerste foto's al op de site gezet: <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.snkweb.com" TARGET="_blank">www.snkweb.com</A><!-- BBCode End -->.
Het blijkt dat er veel meer aan gedaan moet worden dan we dachten..
De rem- en benzine leidingen liggen binnen in de auto, de accu ligt in de kofferbak, en ik heb geen schutbord! (dus als iemand er nog een heeft liggen.. )
Bij marknet.nl was het, een hobbyist had daar een advertentie geplaatst dat hij een hele hoop onderdelen te koop had.. dus we zijn gaan kijken en toen stond daar ook die carosserie.. bijna alle onderdelen zitten erbij, maar het is inderdaad veel werk. Met een beetje geluk is 'ie over drie maanden klaar. Maar dan moet 'ie nog gekeurd worden door de RDW.. dat zal nog lastig worden, want er moet echt heel veel aan gedaan worden. Het grootste probleem is denk ik het schutbord, dat zit er niet bij. En omdat aan de voorkant alles verstevigd is, moet het nieuwe schutbord ook nog aangepast worden.. Wat ik me trouwens af vraag: is het mogelijk om het schutbord van een gewone 5 hiervoor te gebruiken? Want die zijn wat makkelijker te krijgen.
Ik durf het je niet te zeggen over dat schutbord, heb net gekeken op marktnet, staat niet eens op alfabet.
Leuk hobby project heb je nu, doe je het zelf of helpt MCClain je?
Jullie wonen toch in Gulpen?
Er staat op Marktplaats.nl een witte GT Turbo te koop van iemand uit Gulpen, kennen jullie hem, moet een mooie zijn als ik het verhaal zo lees.
Ik ben bij de dealer wezen shoppen voor een nieuwe voorkant (achter koplampen, balk voor subframe langs en balk voor grille bevest. + driehoeken tot aan veerpoten), kostte fl 370
In het Apple-eBook van Renault staan meer losse onderdelen, schutbord ook wel dacht ik.
Ik zou niet met 2e hands gaan kl*ten als het over 3 maanden af moet....
Ik ken die broer van die gast die die auto verkoopt. En ik ken ook die gast zijn historie. Dus als het goed is heeft hij die auto zelf opgeknapt, of misschien alleen maar motorisch. In ieder geval denk ik dat die auto keigaaf zal zijn. Maar veel te duur voor mijn budget. Heb al auto's en opdrachten genoeg.
oei oei oei , dat word ff sleutelen .is het eigenlijk wel nodig een schutbord ?je bedoelt toch dat je accu bak enz is dicht gelast ? maar je hebt wat te doen , motor wel goed ? en is de rest ook nog een beetje aanwezig ?
Ik denk dat het wel nodig is ja, want de auto moet namelijk nog RDW gekeurd worden, en ik denk dat de kans heel klein is dat íe goedgekeurd wordt zonder schutbord.
De rest wordt helemaal vanaf het begin opgebouwd, dus ook de motor. De carosserie is verder helemaal gaaf, pas opnieuw gespoten met rallylak.
In ieder geval super vet dat je ook een gt gekocht heb. Maar ik ben het toch met jetab eens (dat is de eerste keer )
Had je niet beter effe verder kunnen zoeken want zo te zien ben je echt nog wel een tijdje zoet. En het geld wat je nu gaat investeren in deze had je misschien een iet wat betere kunnen kopen. Maar oke als je het er voor over heb waarom niet dan toch.
Ik heb welleens gehoord dat je dan te maken hebt met en lak die minder weegt ofzoiets, minder lagen lak ofzo.
Ik heb weleens gehoord dat de ralley Impreza's helemaal geschuurd worden en dan in een nieuwe maar veel lichtere laag verf worden gezet, I.V.M. de gewichtsbesparing.
Het zal wel 1 seconde schelen in een klassementsproef ofzo.....
Maar ik weet dit alles niet zeker.
Tackinardie, jij kent toch iemand die met Impreza's rubbert?
Weet jij er niet meer van?
Inderdaad, daarom vroeg ik het. Mijn vader onderhoud ( kwa spuitwerk ) de Subaru Impreza WRC van Mark Breijer. En in tegenstelling tot wat ik dacht gaat er veel meer verf op dan op een normale auto ( binnenkant wordt ook geheel gedaan), wel wordt er wat dunner gespoten. Maar Rallylak, sorry ook Mark's monteur en mijn Pa hebben er nog nooit van gehoord. Het is namelijk al een x ter spraken gekomen. Daarom was ik benieuwd.
Binnenkort de WKRally van Croatie, leuk om Breijer in actie te zien. De auto staat trouwens ook hier in Papendrecht.
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 6 jun 2001 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
COOL! Volgende keer even kijken als ik weer bij je bent!
Zegt De Heer Stoel jou wat?
Zijn zoon was monteur bij ons en hijzelf reed ook Ralley's met een Impreza, werkte bij Subaru Nederland in Aalsmeer, maar is helaas gestopt door omstandigheden.
Hun Impreza stond in Oud of Nieuwe Beijerland.
Oeh, dat weet ik niet meer, tijd geleden dat ik die foto's gezien heb, ik weet wel dat hij daar bij een garagebedrijf stond die ook een beetje handelde in de wat sportievere auto's dacht ik.
Ze werde gesponsord door de subaru dealer uit Zoetermeer.
Ik zal hem binnenkort eens bellen.
Helaas heeft dhr Stoel hem meoeten verkopen, ivm omsrandigheden.
Wat bij rallyauto's veel gebeurt voordat ze gespoten worden is logen om alle plaatwerk te ontdoen van onnodige verflagen en het plaat wat dunner te maken. Verder wordt een rallyauto in de groep A (o.a. WRC dus) vaak in elkaar gezet zonder een druppeltje kit tussen de plaatdelen. tektyl komt er ook al niet aan te pas...
dat scheelt alles bij elkaar meer dan een laklaagje meer of minder.
geinig dat je dat zegt, want aerodynamische lak bestaat wel, maar dan in de militaire vliegtuigindustrie.
in de jaren 60 werd bij de lockheed SR-71 blackbird lak gebruikt die uit hele kleine "balletjes" bestond die de blackbird betere aurodynamische kwaliteiten moest geven en een betere (kleinere) radarsignatuur
** / offtopic **
Oeh, dat weet ik niet meer, tijd geleden dat ik die foto's gezien heb, ik weet wel dat hij daar bij een garagebedrijf stond die ook een beetje handelde in de wat sportievere auto's dacht ik.
Ze werde gesponsord door de subaru dealer uit Zoetermeer.
Robert Hardkoren?? Bekende van me, mee samengewerkt op de RAI. Doet veel impreza's tunen. gaat ook ieder jaar naa Engeland. Toff kerel.
Dus rallylak en aerodynamische lak bestaan (voor auto's) dus niet, maar kijk even naar de link die in dit <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 77&forum=6" TARGET="_blank">topic</A><!-- BBCode End -->. op die site staat lak die ,geloof het of niet, de radarstralen absorbeert.
Yeah Right.
Veel Succes er mee Er zit wel een hoop werk aan zag ik maar dat mag de pret niet drukken dacht ik. Ben je nog iets bijzonders van plan met je wagen of maak je hem gewoon standaard.
Kicken man SNK ! Die wagen zo opbouwen vanaf nul weet je gelijk waar de zwakke plekken zitten en die meteen nu al verbeteren. Maar zo te zien zit er weinig roest aan dus zal het allemaalwel meevallen.
Nog even over dat schutbord, waarom denk je dat ie niet goedgekeurd wordt? Een rally auto staat ook gewoon op kenteken. En anders las je dat stuk er toch weer in ?
De bedoeling is om de wagen bijna standaard te maken, want het wordt toch mijn primaire vervoersmiddel.
Hij zal ongetwijfeld door de keuring komen, dat is het probleem niet. Origineel komt de wagen uit duitsland, en is geimporteerd in 1994. Toen voldeed het ding niet aan de eisen (o.a. geen schutbord), en toen kreeg 'ie wel een kenteken, maar op het kentekenbewijs staat dus nu 'uitsluitend voor rallygebruik', en daar heb ik niet zo veel aan..
Volgens mij moet dat deel weer terug omdat je op deze manier de lucht voor je kachelfan rechtstreeks uit de motorruimte haalt en dat is zeker niet de bedoeling!
Rallyrijders verwijderen dit soort delen vaak om het sleutelen een stuk makkelijker te maken en dat is ook zo, maar de RDW denkt daar anders over.