Afgelopen zaterdag was 't weer zover, ik was weer uitgenodigd om met een aantal Renault vrinden op 't circuit van Lelystad te komen spelen. Ik had m'n 21 voor de gelegenheid nog ff van nieuwe blokken voorzien (en ingeremd), en was er helemaal klaar voor. De opkomst was goed en gevarieerd. Vele alpine's (meerder 110, 310 een 610 en een v6 gt), een 8, 12, 17, Fuego, schitterende 5 Alpine Turbo, en nog veel ander prachtig spul. Ik was zelf met de 21 Turbo, en een vriend van me met z'n 4 Alpine Turbo. We hadden ook nog een paar kenissen met een Peugeot 309 GTI uitgenodigd. Later kwamen er nog een 5GT (die zwarte met clio velgen van de speed2001 foto's) en de Rally Megane van de HTS.
De dag begon rustig, met wat inrijden, oefenen, opvolgen van instructies, en een leuk sprint/slalom wedstrijdje. Daarna werd 't vrij rijden. Tijdens 't rijden op de buitenste oval kwam ik er achter dat m'n nieuwe blokken niet echt op hun taak berekend waren op hun taak. Stinken, roken, en niet remmen. Ik heb derhalve niet zoveel gereden in m'n eigen auto, maar dat mocht de pret niet drukken. Wel vrij veel gereden in de 4 alpine turbo van Folkert, met als grootste doel om 'm zo dwars mogelijk de hoek om te krijgen. Heb daardoor ook heel vaak achterstevoren gestaan, maar dat mocht de pret niet drukken.
Leuk om te zien was ook de Rally Megane, die 't meest van de tijd op drie wielen over de baan vloog. 't klonk erg gaaf, de acceleratie met zo'n superkorte zesbak.
Grootste pret was echter om te kijken of mee te rijden met de 309 GTI. De twee gasten die hiermee reden hadden 't spelletje echt door. Ongelovelijk wat kan zo'n ding gecontroleerd uitbreken. 't lukte ze om vrijwel de hele baan over te komen zonder te remmen. Vlak voor iedere bocht even heel snel insturen, rem aantikken om 'm uit te laten breken, en vervolgens onder een hoek van 45 graden over vier wielen schuivend de bocht door. Echt helemaal te gek.
Al met al, ondanks de regen een erg leuke dag
De dag begon rustig, met wat inrijden, oefenen, opvolgen van instructies, en een leuk sprint/slalom wedstrijdje. Daarna werd 't vrij rijden. Tijdens 't rijden op de buitenste oval kwam ik er achter dat m'n nieuwe blokken niet echt op hun taak berekend waren op hun taak. Stinken, roken, en niet remmen. Ik heb derhalve niet zoveel gereden in m'n eigen auto, maar dat mocht de pret niet drukken. Wel vrij veel gereden in de 4 alpine turbo van Folkert, met als grootste doel om 'm zo dwars mogelijk de hoek om te krijgen. Heb daardoor ook heel vaak achterstevoren gestaan, maar dat mocht de pret niet drukken.
Leuk om te zien was ook de Rally Megane, die 't meest van de tijd op drie wielen over de baan vloog. 't klonk erg gaaf, de acceleratie met zo'n superkorte zesbak.
Grootste pret was echter om te kijken of mee te rijden met de 309 GTI. De twee gasten die hiermee reden hadden 't spelletje echt door. Ongelovelijk wat kan zo'n ding gecontroleerd uitbreken. 't lukte ze om vrijwel de hele baan over te komen zonder te remmen. Vlak voor iedere bocht even heel snel insturen, rem aantikken om 'm uit te laten breken, en vervolgens onder een hoek van 45 graden over vier wielen schuivend de bocht door. Echt helemaal te gek.
Al met al, ondanks de regen een erg leuke dag
rev it like a rental
't is een Renault liefhebber (of moet ik zeggen verzamelaar, hij heeft er 10) die af en toe voor bekenden zo'n dag organiseert. Zoals ik al zei, 't is niet mijn feestje. Maar misschien is 't wel haalbaar als er een RTC bestaat, om zelf zoiets te organiseren, zeker de moeite waard.
rev it like a rental
Nee, valt reuze mee. Ik was er de eerste keer ook erg bang voor, maar d'r kan eigenlijk weinig gebeuren, dat racen gaat allemaal vrij gecontroleerd, en 't blijft een circuit, dus geen verkeer, en de ruimte om er af te vliegen. Enige schade was aan een Alpine 110. Die man was al een keer of vijf dezelfde bocht uit gegaan, totdat 't een keer hard genoeg ging om tegen een walletje aan te komen, erg jammer, alhoewel de schade wel mee viel.
Bij mij bleef de schade beperkt tot brandstof, banden, en remmen
Bij mij bleef de schade beperkt tot brandstof, banden, en remmen
rev it like a rental
Lijkt me ook super gaaf.
Moet inderdaad dan ook maar een een rtc circuit dag komen
P.S menno ik kom eerdaags die kop ff bij je halen
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Moet inderdaad dan ook maar een een rtc circuit dag komen

P.S menno ik kom eerdaags die kop ff bij je halen
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 4 jun 2001 0:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof dat 't allemaal nog wel te krijgen is, maar ongetwijfeld lastig en duur. Daarnaast blijft 't zowiezo zonde om aan z'n beauty (gerepareerde)schade te hebben. Bij deze viel 't echt erg mee hoor. Hij heeft daarna nog vrolijk verder gereden, is er nog een paar keer af gevlogen (die man had echt moed), maar aan 't eind had ie 't toch aardig onder controle gekregen
rev it like a rental
over de 6500rpm in z,n 5
hehe
en net zo hard als de km teller omhoog liep ging ook de temperatuur meter
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
hehe
en net zo hard als de km teller omhoog liep ging ook de temperatuur meter
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma 4 jun 2001 0:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat het ook komt doordat ik 15"eronder heb nu , de omtrek is wel veel groter
M'n collega Renault 4 racer heeft een paar plaatjes op z'n homepage gezet:
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... rquit.html
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... rquit.html
rev it like a rental
-
dan zorg ik voor de achter hoede en een mist bank van zwarte roet wolken!!

een maand of twee.. Da's augustus. Prima, dan ben ik er deze keer echt bij marius !On 2001-06-05 09:58, Marius wrote:
Voor de liefhebbers, over een maand of 2 wil ik een Nurnburgring weekend organiseren....
Oke !
De bedoeling is om bijvoorbeeld zaterdagmorgen heen te rijden, installeren op de camping. 's Middags naar het circuit en daar evt wat rondrijden.
's Avonds naar een " Kneippe " ofzo, of op de camping de biervusten opentrekken.
Zondag weer naar het circuit en evt rijden.
Zondag 's avonds weer naar huis.
Ik denk wel dat het niet een pure RTC meeting wordt, maar dat er ook diverse andere auto's meegaan uit mijn vriendenkring, maar dat mag de RTC pret niet drukken volgens mij !
De bedoeling is om bijvoorbeeld zaterdagmorgen heen te rijden, installeren op de camping. 's Middags naar het circuit en daar evt wat rondrijden.
's Avonds naar een " Kneippe " ofzo, of op de camping de biervusten opentrekken.
Zondag weer naar het circuit en evt rijden.
Zondag 's avonds weer naar huis.
Ik denk wel dat het niet een pure RTC meeting wordt, maar dat er ook diverse andere auto's meegaan uit mijn vriendenkring, maar dat mag de RTC pret niet drukken volgens mij !
Hmm....
het ligt er een beetje aan wanneer in augustus .ik zit vanaf 9 augustus in hongarije formule1
het ligt er een beetje aan wanneer in augustus .ik zit vanaf 9 augustus in hongarije formule1

He Maxxy, Heb je nog een plaatsje vrij
,
ik wilde naar Belgie gaan, maar was eigenlijk net iest te duur.

ik wilde naar Belgie gaan, maar was eigenlijk net iest te duur.

sorry martijn .
Mijn autotje zit vol (met z,n 2 en)
De tickets hadden we al besteld bij de hongaroring 350,-brons voor heel weekend.
En we hebben een vila aan het verlancemeer voor 900,- voor 9 dagen hehe.
het is op en neer +/- 3200 km Pffff...... ik hoop dat de benzine kosten meevallen.
ik ga wel een leuk verslag maken, met de naam : met de gtt naar hongarije , of volgas door de aplpen
of :planken op de autobaan.
Ik ga iniedergeval wel wat reserve onderdelen meenemen ,waterpomp,wat slangen, de kleine dingen
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Mijn autotje zit vol (met z,n 2 en)

De tickets hadden we al besteld bij de hongaroring 350,-brons voor heel weekend.
En we hebben een vila aan het verlancemeer voor 900,- voor 9 dagen hehe.
het is op en neer +/- 3200 km Pffff...... ik hoop dat de benzine kosten meevallen.
ik ga wel een leuk verslag maken, met de naam : met de gtt naar hongarije , of volgas door de aplpen

Ik ga iniedergeval wel wat reserve onderdelen meenemen ,waterpomp,wat slangen, de kleine dingen
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 5 jun 2001 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak niet uit, heb misschien al wat geregeld om naar Silverstone te gaan, ook leuk ( alleen niet tof omdat de Pond op 3.80 staat ofzo )
ja he niet te geloven zo hoog de pond staat.
Nu ga je ook niet met plezier bestellen bij gt-tuning
Nu ga je ook niet met plezier bestellen bij gt-tuning
Gaan we ook maar fff niet doen, en als we straks met die Euro zitten stijgt die Pond natuurlijk nog hoger.
Hopenlijk stort de Engelse Economie binnenkort fff in, of wordt de Euro heel veel waard, dan is het misschien interressant, maar op dit moment geen zaken doen met de overburen dus.
Hopenlijk stort de Engelse Economie binnenkort fff in, of wordt de Euro heel veel waard, dan is het misschien interressant, maar op dit moment geen zaken doen met de overburen dus.