ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Post Reply
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Je kan deze ombouwen;

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3B-3BG-Gol ... dZViewItem

maat van me pas op zijn corrado met gewone hendel gezet.

Verder tikt ie gewoon altijd 3x, als ie vastklikt blijft ie gewoon doortikken uiteraard. Maar als je de hendel niet helemaal door drukt tikt ie 3x.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jai
Posts: 92
Joined: Sat 6 Oct 2007 16:02
Location: IJzendijke

raam motortje

Post by Jai »

ik zoek iemand die nog een raam motortje heeft liggen voor een Clio 1 wie kan mij helpen ? :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

weet iemand wat een hallsensor is (duits)?
en hoe werkt dat precies?

gaat om de snelheidsmeter links onderaan de pagina
http://www.isa-racing.de/20074/webseiten/Seite-170.htm
Sanderclioll
Posts: 1871
Joined: Fri 19 Mar 2004 14:18
Location: Utrecht

Post by Sanderclioll »

is dat niet gewoon hetzelfde als het puls signaal ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

ja maar hoe werkt het dan en zit dat erbij
mijn duits is niet zo best dat ik kan bellen en vragen hoe het zit :lol: :lol: :lol:
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Luco/Alpine-racer wrote:ja maar hoe werkt het dan en zit dat erbij
mijn duits is niet zo best dat ik kan bellen en vragen hoe het zit :lol: :lol: :lol:
Luco bel eens naar Guus de koster --> http://www.racehardware.nl
Importeur van isa racing in Nederland
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

antoine wrote:
Luco/Alpine-racer wrote:ja maar hoe werkt het dan en zit dat erbij
mijn duits is niet zo best dat ik kan bellen en vragen hoe het zit :lol: :lol: :lol:
Luco bel eens naar Guus de koster --> http://www.racehardware.nl
Importeur van isa racing in Nederland
bedankt voor de tip antoine (Y)
gelijk ff gebeld
werkt met een magneetje en sensortje, kan dus eenvoudig op de aandrijfas gemaakt worden (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jeroen.s
Posts: 2
Joined: Thu 10 Jan 2008 20:47
Location: wassenaar

storing electra

Post by jeroen.s »

vraagje: derde remlicht blijft constant branden wanneer mijn lichten aan staan....massa probleem? iemand tip voor oplossing?
betreft een clio rsi longchamp 1997

>>>>>>>opgelost<<<<<<<<<<<<
joeri_16V
Posts: 2258
Joined: Sun 9 Feb 2003 12:40
Car: megane 2
Location: Kloosterzande (zeeland)

Post by joeri_16V »

Weet niet echt waar ik t moet vragen dus dan maar hier.
Was vanmiddag mn schuurtje wat aan t opruimen en kwam nog een ecu tegen.
Weet iig dat ie van achterberg is (staat op de chip).
Misschien dat iemand me wat meer kan vertellen.
Dit staat op de behuizing:
Siemens
S101262107
HOM7700864272
BVM7700864500
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

het is wel geen renault, maar dat is verder niet interessant, dus een vraagstukje wat ik niet opgelost krijg hier op werk. Jullie hulp is dus welkom :D

In een mitsubishi L200 hebben we een tweede accu met bijbehorende gebruikers ingebouwd. om de secundaire en de primaire accu te scheiden hebben we een scheidingsrelais gebruikt, echter nu het probleem.
Als ik alles aansluit zoals het hoort, geeft de dynamo geen laadstroom. Als ik de draad van de dynamo met lopende motor even aantik op de pluspool van de primaire accu, krijg ik wel een laadstroom.

wie snapt er iets van?
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

Hoe is dat scheidingsrelais aangestuurd, met een +15a neem ik aan?
Met de draad van de dynamo bedoel je waarschijnlijk de kabel die naar de accu loopt?
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

nee, in theorie zou het zo moeten zijn aangesloten (dat hebben we ook gedaan, maar werkt dus niet :S )

draad van dynamo naar ingang scheidingsrelais. Uitgang 1 naar primaire accu en uitgang 2 naar secundaire accu.

Dit werkt dus niet, tenzij ik met de draad van de dynamo tegen de pluspool van de accu tik. Vanaf dat moment werkt het prima, maar ja, op die manier is het geen optie uiteraard!
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

De meeste scheidingsrelais zijn gewoon simpele kracht onderbrekers. Dan kun je die extra accu gewoon aansluiten op de originele accu en het relais verbreekt de verbinding als het contact uit staat waardoor je nog altijd kunt starten met de originele accu.

Als het niet werkt zoals et hoort en alles is goed aangesloten, lijkt mij de meest voor de hand liggende optie dat het produkt niet goed werkt (of eventueel niet ingesteld is).
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

na wat hulp en veel meten heb ik het probleem gevonden. Blijkbaar wordt de dynamo van een L200 bekrachtigd via het controlelampje op het dashboard, dus een draad getrokken tussen dat lampje en de draad van de dynamo en klaar. Ik vind het nog steeds onlogisch, maar het werkt nu wel !
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

Jongens, vraagje,

zodra ik met mn 5gtt de lichten aanzet slaan alle meters uit en gaan er diverse lampjes branden die niet horen te branden, ik weet dat dit te maken heeft met slechte massa, maar waar vind ik die massa? of is mijn tellerpaneel gewoon bagger en kan ik er beter een andere in flikkeren?

tis alleen met lichten aan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

:up:

niemand?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

Massa even nameten, wel belast anders is hij waarschijnlijk gewoon goed
Dus gewoon even de massadraad opsnorren in de stekker van de tellerbak en de tellerbak weer aansluiten. Dan even kijken of je massa goed blijft als je de verlichting aan zet.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

dus de massa vinden, nieuwe kabel(tijdelijk) aanleggen en testen?? heb gister wel geprobeerd een massa te vinden, weet wel welke stekker het is maar met doorpiepen leek bijna alles wel massa.

beetje domme vraag misschien maar hoe meet je dat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Een kabeltje op kale carroserie, de andere hou je op diverse contactjes aan de stekker.

Multimeter op piepen zetten en meten maar!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

ja en dus gister gedaan, en de stekker boven de kmteller gaf op 2 pinnetjes na overal massa. met de lampen aan een paar minder, toen waren er wat 12V.

Zitten er dus meerdere massa's aan of? zodra ik weer wat tijd heb doe ik dit nog wel een x

kan het trouwens niet zo zijn dat er een plus op de massa zit oid?

ben van plan om zaterdag het dash eruit te roppen, mocht ik in de tussentijd niets vinden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Stekker uitgetrokken?
Andesr meet je massa via de lampjes zelf (met weerstand)
Hij moet niet alleen piepen, maar ook 0 zijn ;)

Je kan ook op de printplaat/contactplaat kijken welke tin-baan naar alle lampjes gaat, die is massa.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

heb in de stekkers lopen meten..

zal de rotzooi aansluiten en dan ff op die massatinbaan meten! goede tip!

wordt vervolgd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

trouwens nog 1 ding, ik weet t, moet gewoon gaan meten maar heb er nog geen tijd voor..

bij het dimmertje van de tellerverlichting meet ik in het ene stekkertje 12 volt en in de andere een massa, klopt dat wel?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Dan meet je waarschijnlijk door het lampje heen. Wanneer je het lampje eruit haalt, mag je niets meten.
Last edited by antoine on Fri 19 Sep 2008 5:48, edited 1 time in total.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

nee dan meet ik gewoon bij de stekkers van de dimmer.. wat hoort daarop te zitten dan, 2x massa of? worden de lampjes gedimd over de massa of hoe zit dat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Zo zit het in principe aangesloten. Zwart is + , blauw massa, het kruisje is een lampje de open 'brug' een schakelaar cq dimmer.
[img]http://www.woubar.nl/howto/huisinstalla ... kelaar.gif[/img]

Dus wanneer je gaat meten vanaf de rechterkant van de schakelaar, meet je door het lampje heen. Daardoor zal je een massa 'meten'.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

Ah duidelijk

thx (F)

Nou zal vanavond is even de weerstand meten van het massa-tinlint van het tellerpaneel. Nu rijd het vervelend met de lichten aan, dan werkt alleen de turbodrukmeter die je nauwelijks kunt aflezen omdat de verlichting van het tellerpaneel heel zwak is ;)

wordt vervolgd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

Nou, heb vanalles geprobeerd maar niets heeft gewerkt:

ander tellerpaneel
achter asbak gekeken, daar zit niets tussen
nieuwe massa voor tellerpaneel aangelegd: zelfs dat werkt niet?

welja, zaterdag maar eens beginnen met het dash eruit :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
puddinkie
Posts: 350
Joined: Tue 17 Oct 2006 10:12

Post by puddinkie »

en nu maar xtje in het goeie topic :P

ik heb een probleempje met mn electra,


mn linker knipperlicht stopt als ik de rem in trap

als ik de verlichting uit doe dan word het iets minder.


weet iemand wat dit kan zijn ??/
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Om in F1 termen te blijven, lijkt wel een Massa foutje. :)
Ad van Haperen
Posts: 5838
Joined: Sat 2 Feb 2002 0:00
Location: Etten-Leur
Contact:

Post by Ad van Haperen »

puddinkie wrote:en nu maar xtje in het goeie topic :P

ik heb een probleempje met mn electra,


mn linker knipperlicht stopt als ik de rem in trap

als ik de verlichting uit doe dan word het iets minder.


weet iemand wat dit kan zijn ??/
voor of achter?
puddinkie
Posts: 350
Joined: Tue 17 Oct 2006 10:12

Post by puddinkie »

achter.

daar gaat het achterlicht mee knipperen.
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

Om een accu te laden moet je acculader neem ik aan meer dan 12v geven? Kheb een ladertje gekocht maar op de multimeter geeft hij 11.5 (N)

Subvraag: Me auto geeft tijdens wat gas geven 13.5 max aan de accu. Is dit voldoende om bij te laden?
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

Als je accu erg leeg is, kan die laadspanning van een lader wel wat lager zijn dan 12v. Dit om de laadstroom een beetje te beperken.
rev it like a rental
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

Verklaart een hoop, sinds 't koud is geworden ging 't bergafwaards met de accu. Subwoofer begon plots te ploppen tijdens 't rijden. Koplampen doven op de beat. Startmotor gaat moeizaam rond...

Er zit zo een kijkglaasje in die groen moet zijn maar die slaat zwart uit.. Wat laden betekend..
Ik was een beetje bezorgd, want ik vreesde dat de dynamo niet goed meer laden..
Post Reply