ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Post Reply
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

ACT: Electra

Post by Haas »

Deze was er nog niet geloof ik... :)

Stel hier al je vragen die met een kort Ja of Nee beantwoord kunnen worden. Dan krijgen we geen topics van drie replies (Y)
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Ja :wink:
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Nee :lol:
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

wat dan wel?
ReneMegane
Posts: 363
Joined: Sun 11 Jul 2004 18:08
Location: Zierikzee
Contact:

Post by ReneMegane »

JA wel
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Waarschijnlijk sluiting in de bedrading naar de toeter. Ff een nieuw draadje leggen :)
Gerald
Über-Spammer
Posts: 11114
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Location: Du I Ven
Contact:

Post by Gerald »

rene19 wrote:JA wel
Met 2 woorden spreken zeker :wink:
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

tnx roy! ff voor de snelheid, hoe ver moet ik me dash dan afbreken? Maw, kost dat heel veel tijd?
Martijn
Über-Spammer
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen
Contact:

Post by Martijn »

Valt mee, als je het kapje onder je stuur loshaalt kan je bij de draadjes.

Nu we toch een ACT: Electra hebben: hoe maakte je ook alweer een hotelschakeling?





:wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
Robke
Posts: 6061
Joined: Sat 12 Jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Location: d'n Berg

Post by Robke »

Hmm, heb ik al die spaties voor niks gezet........
Je snapt de opzet wel. :lol: :wink:
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

mijne doet t al 5 maanden niet, maar ja, moet wel voor de apk he :)
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

gewoon raam open en schreeuwen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Posts: 11114
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Location: Du I Ven
Contact:

Post by Gerald »

Johan wrote:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

Tom wrote:gewoon raam open en schreeuwen
:lol:

zal t de keurmeester zeggen ;)
Johan
Posts: 4179
Joined: Thu 13 Dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Location: Nijmegen
Contact:

Post by Johan »

Frits wrote:
Johan wrote:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch... :s

Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister.... :wink:
die luchtpomp is elektrisch ja. Maar dat hoorntje werkt op lucht. Tis geen clio he :)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
Mooie tekening Rob.
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
peter5GTTurbo
Posts: 2308
Joined: Thu 6 Mar 2003 19:14
Location: Katwijk ZH
Contact:

Post by peter5GTTurbo »

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P

Hmmm ik heb deze altijd geleerd als wisselschakeling.
Maare nu de kruisschakeling.
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
/ /
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
:wink:
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Haas wrote:
antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
Waarschijnlijk zal de claxon wel geschakeld worden door een relais. Misschien is die wel kapot. Maar waar die moet zitten???? Bij de t2 zit hij in de 'motorruimte' langs de hoofdremcilinder.
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S
Martijn
Über-Spammer
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen
Contact:

Post by Martijn »

robclio16V wrote:----------
|
|
/
| |
| |
| |
/
|
|
O
|
|
-----------

Dat is een hotelschakeling. :P
:worship: :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Haas wrote:
antoine wrote:
Haas wrote:meteen de eerste maar dan...

Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
Download deze file anders maar eens, is het mr boek van de gtt.
http://aspracing.free.fr/MR-276.zip
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Haas wrote:hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid :S
Bekend probleem volgens mij, de vorige eigenaar heeft bij mij ook met de bedrading van de toeter zitten vogelen. Zit beetje vaag in elkaar, maar het werkt al jaren :p
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

@Antoine, (Y)

@Steven, dat moet ik bij mij nog zien te bereiken :P
Joost (DoubleYou)
Posts: 5375
Joined: Tue 13 May 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Location: Netherlands
Contact:

Post by Joost (DoubleYou) »

Johan wrote:uhm, waarom kan ik me post niet editten. :evil:
Die bug had ik al gepoist in het bugtopic maar is nog niet gefixt.
.
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

ik wel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

tom, modfuncties zal t wel door komen :)

maaruh..ff ontopic weer ;)
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

dames, heren en ander gespuis.

Om terug te komenop mijn toeterprobleem: Toeter deed t niet. Wel twaalf volt op draadje, echt geen geluid. Andere hoorn veranderde nix, massapunten schoon enz.
Vandaag nog een keer gemeten, idd 12v, maar geen TOET TOET. De draad van schakelaar naar toeter vervangen, ff omzeilt, nog niets. Als ik het circuit kortsloot deedtie t wel, dus schakelaar kapot neem ik aan??
Weerstand meten was ook maf bij dat ding, ene keer 200 ohm, dan weer 15.. Geen idee wat n normale waarde is voor zoiets, maar dat dat zo verandert lijkt me niet handig.

Kortom, schakelaar kapot??
ReneMegane
Posts: 363
Joined: Sun 11 Jul 2004 18:08
Location: Zierikzee
Contact:

Post by ReneMegane »

ja kan nie missen
Post Reply