ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Post Reply
User avatar
GJ
Posts: 3720
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Location: Nijmegen

ACT: 5 GT Turbo

Post by GJ »

En hier gaan we weer verder. :)

Link naar het oude topic:
ACT: 5 GT Turbo. Deel I
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Toch zonde dat je nu een hele database van info wegmieterd, zakt straks allemaal ook buiten de search zeker...
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Anders typ het effe over Steven :wink: :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

misschien een idee om een apart stukje op de site te maken met deze topics?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
User avatar
GJ
Posts: 3720
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Location: Nijmegen

Post by GJ »

Ze worden niet verwijdert. Ze zijn alleen gelocked.
Ze zitten dus gewoon nog bij de search.
Wouter
Über-Spammer
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Wouter »

Laat em dan wel ff sticky, wel zo makkelijk
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Ik zou em gewoon open laten, dat is een van de topics die nog wel ergens over gaat.

Kijk al die Algemene Chat en regiotopics boeien niet zo, hoewel de FNB wel de grondlegger van alles is... Zal Chris vast blij mee zijn :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Post by Gabri van der Veen »

even voor de duidelijkheid, de oude topics blijven dus wel bestaan maar door het vele aantal bladzijden(en die altijd geladen worden) duurt laden op ten duur te lang (wat dus merkbaar was op de oude server).
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn van Leeuwen
Posts: 5070
Joined: Wed 14 Apr 2004 6:52
Car: Peugot 207cc
Location: Vleuten
Contact:

Post by Martijn van Leeuwen »

*ZUCHT*
I felt a disburbance in the Force... Auto: Peugot 207CC, Motor: Honda VFR 800 VTEC, Mijn webshop: http://www.voc-electronics.com
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Ja wat? Waarom laat je ACT: 5GTT niet gewoon doorlopen? Dat ene topic zal de wereld ooknie schelen en tis gewoon 1 doorlopende database.

Beter kieper je die nutteloze wistjedat topics er gewoon uit, dat is toch meer voor de mensen die vinden dat ze te weinig aandacht krijgen :p
Martijn van Leeuwen
Posts: 5070
Joined: Wed 14 Apr 2004 6:52
Car: Peugot 207cc
Location: Vleuten
Contact:

Post by Martijn van Leeuwen »

:stupid
I felt a disburbance in the Force... Auto: Peugot 207CC, Motor: Honda VFR 800 VTEC, Mijn webshop: http://www.voc-electronics.com
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Is altijd lastig denk ik, wat laat je staan en wat niet.
Als het de snelheid ten goede komt
Misschien eens met zijn allen brainstormen wat de beste oplossing is voor zulke t=opics?

sticky?
voordeel: bovenaan dus makkelijk te bereiken
nadeel: als je veel sticky krijgt wordt het misschien onoverzichtelijk

map met oude topics?
voordeel: niet meer in het zicht, wel bereikbaar
nadeel: niet iedereen zal het makkelijk kunnen vinden

en zo kan je nog veel meer verzinnen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dennisvr
Über-Spammer
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort
Contact:

Post by dennisvr »

er was ooit eens een faq idee?
Lex
Über-Spammer
Posts: 13324
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein
Contact:

Post by Lex »

Zoals een groot denker ooit zei: Ieder voordeel, heb zŽn nadeel

Johan C bedankt :worship: :worship: :worship:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Martijn van Leeuwen wrote::stupid
Ja ik hou ook van jou... Sorry maar dit valt me toch tegen hoor (N)

Dat je onzintopics sluit, prima... Maar technische info die relevant is gewoon openhouden zeker omdat het topic nognie eens zo heel groot is... :S
Verder hebben we toch ook een nieuwe server?
dennisvr wrote:er was ooit eens een faq idee?
Ja als iemand dat idee eens uitwerkt en voorkauwd, wil ik me best aanmelden om er wat inhoudelijke invulling aan te geven mbt de 5GT.
300x hetzelfde zeggen elke week is ook wat saai aan het worden en zo krijg je wel topicvulling ja :~
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

ER IS TOCH NIETS WEG ?????

nu breekt mij de klomp hoor. Terug naar post 1 en voila. 2 klikjes extra. Zelfs de search wordt relevanter.

Er is geen map met oude topics. Topics staan gewoon in het forum. Alleen de meest nieuwe is actief, de rest kun je gewoon inlezen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Posts: 14155
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater
Contact:

Post by Jochem de Haas »

-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?
Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Jochem de Haas wrote:
-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?
Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:
De 5 bak Jo of de 6 bak?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

Luco/Alpine-racer wrote:
Jochem de Haas wrote:
-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?
Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:
De 5 bak Jo of de 6 bak?
Die 6 bak gaat nie passen.
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

weet ik Menno :D
wat is het verschil tussen de rs JC5 en een andere JC5?
Erwin heeft er een JC 5 in zitten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

Bij de nieuwere Renault motoren is het boutenpatroon tussen blok en bak veranderd. Natuurlijk is alles pas te maken, maar dit is wel een lastige.
rev it like a rental
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

ff een vraagje voor de gt-kenners:
dat hok van mij stinkt van binnen echt als de hel naar benzine. Vooral als ie een tijdje stil gestaan heeft. Als je rijdt lijkt het te verdwijnen (of m'n reuk sterft gewoon af). Volgens mij komt het niet uit de motorruimte, de leidingen naar voor toe zijn okay, en ze zitten ook goed op de tank. Iemand enig idee?
rev it like a rental
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...

Of de tankontluchting die bij je tankdop zit kan ook nog wel es vertopt zijn.
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Menno wrote:ff een vraagje voor de gt-kenners:
dat hok van mij stinkt van binnen echt als de hel naar benzine. Vooral als ie een tijdje stil gestaan heeft. Als je rijdt lijkt het te verdwijnen (of m'n reuk sterft gewoon af). Volgens mij komt het niet uit de motorruimte, de leidingen naar voor toe zijn okay, en ze zitten ook goed op de tank. Iemand enig idee?
Bij mij was het een slecht afsluitende achterkleprubber ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Steven wrote:Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...
Ja inderdaad, of het rubber ertussen is kapot
Gewoon je tank tot de nok toe vol doen, dan kan je goed zien of die daar eventueel lekt.
Aan de andere kant zou die dan juist niet moeten lekken als die lang stil heeft gestaan.
Bij mij lekte die zo hard dat het er net zo snel uitliep als dat je er benzine ingooide :evil:
En ik maar tanken, hee 60 liter, dat kan niet :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Luco/Alpine-racer wrote:
Steven wrote:Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...
Ja inderdaad, of het rubber ertussen is kapot
Daar zit toch helemaal geen rubber tussen?? :S
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Onder die plastic dop zit in de tank ook een ringafsluiting, daar gaat het over Marinus :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Ja sorry
Steven bedoelde het losse kapje in de carroserie en ik inderdaad de afdichting van de tank zelf :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Ahaa... Ik schrok al. Ik heb nooit een rubber gezien daar. ;)
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

On-topic :)
5 GT Turbo '88 GT5
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

mijn cup cliko heeft hetzelfde probleem menno.
ik heb ook geen idee hoe dat kan.
heb eigenlijk ook geen zin om die ring los te gaan halen misschien kans op beschadigingen?

is die ring trouwens los te bestellen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

mark 5t wrote:mijn cup cliko heeft hetzelfde probleem menno.
ik heb ook geen idee hoe dat kan.
heb eigenlijk ook geen zin om die ring los te gaan halen misschien kans op beschadigingen?

is die ring trouwens los te bestellen?
die ring is meestal het probleem niet, maar de rubberen ring eronder
en je hebt een speciale sleutel nodig om die ring netjes los en vast te draaien ivm scheef draaien of breken
volgens mij ook los te bestellen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn
Über-Spammer
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen
Contact:

Post by Martijn »

Twee schroevendraaiers tegenover elkaar rechtop achter de randjes plaatsen, 1 schroevendraaier daar haaks tussen en je draait hem zo los. Die ring wil inderdaad wel gaan lekken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Ook niet met en volle óf lege tank doen (wat was t nou), dan vervormt t gat en krijg je die ring er nooit meer op (N).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Martijn wrote:Twee schroevendraaiers tegenover elkaar rechtop achter de randjes plaatsen, 1 schroevendraaier daar haaks tussen en je draait hem zo los. Die ring wil inderdaad wel gaan lekken.
zo kreeg ik hem niet fatsoenlijk vast met een nieuw rubber ertussen :evil:
dealer heeft er een sleutel voor, 2 sec werk (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Post Reply