Stefan's Twingo RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Tim »

Misschien het meest efficient ja :D
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Maarten-Jan »

Tim wrote:Haha, ik blijf d'r bij dat jij het een semi vindt, hoe dan ook is het er echt geen. Dat is ook al te zien aan het profiel, ik ken ook geen echte semi met dit profiel en dat zit hem niet in mijn kennis van semislicks.

Dat hij het vrij goed benaderd ben ik met je eens maar een echte/officiele semi, nee :)
Wel meer grip als een R888, maar vooruit, laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt.
bozothenutter
Posts: 670
Joined: Wed 1 Feb 2012 12:45
Contact:

Re: Stefan's Twingo RS

Post by bozothenutter »

trackdayband?
Born Grippy
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Merijn »

Hebben die dingen meer gril dan een R888, ja? Daar sta ik van te kijken!
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Maarten-Jan »

ja uit eigen ervaring, het scheelt niet veel. Moet wel zeggen dat de RSR het vooral goed doet onder lichte auto's, onder zwaardere auto's
wordt het wel snel minder. Moet ik wel zeggen dat ik een R888 niet zo heel bijzonder vind, dat haalt het niet bij een A048 of de sport cup maar goed
dat is dan ook een hele andere prijs klasse.
Drost
Posts: 17
Joined: Wed 18 Mar 2015 19:25

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Drost »

Mooie twingo rs ben er zuinig op!

Heb beide banden gehad op het circuit en de rsr is geen semi en heeft een stukje minder grip dan een r888
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Maarten-Jan »

Die ervaring deel ik niet maar goed dat moge duidelijk zijn.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Geert »

ik denk dat je r888 ervaring dan niet helemaal representatief is geweest. Welke compound had je? Kreeg je ze wel warm? Hoe oude waren ze al?
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Tim »

Maarten-Jan, met alle respect maar er moet tijdens het rijden met de R888's echt iets mis gezeten hebben hoor, bandenspanning niet goed of iets met de auto. Ik wil dr geen ruzie om gaan maken maar wilde dit wel nog even delen ;) :)
Drost
Posts: 17
Joined: Wed 18 Mar 2015 19:25

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Drost »

Misschien kan dat het zijn, maar ik zet mijn geld echt op de r888 btw scheuren de rsrs nog steeds?
User avatar
Daan2D
Posts: 2250
Joined: Sat 14 Apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Location: Limburg

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Daan2D »

Helemaal vergeten te melden dat de twingo er goed bij staat! Kasten goed gevuld iig!
Maak je niet druk over het net niet semislick verhaal. Je hebt een hele goede band gekocht voor te gummem ;-)
Racing is the best way to convert money into noise
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Tim »

Dat staat buiten kijf natuurlijk, een prima set banden heb je! :)
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Maarten-Jan »

@Geert/Tim, wellicht een slechte batch geweest dan of heb ik ze niet warm genoeg kunnen krijgen (uiteraard gespeeld met bandenspanning, misschien auto te licht of te weinig vermogen), in mijn ervaring zit er weinig verschil tussen de twee waar mee ik niet wil zeggen dat ik de waarheid in pacht heb. Dus ik geloof jullie als jullie ervaring anders is.
@Drost, ik kan ook vragen of de R888's nog steeds last hebben van groeven en andere vreemde slijtage maar dat zal ik niet doen. Nee ze scheuren niet.

@Forza, excuses voor het off-topic gaan. Echt een leuke Twingo heb je. Speel je ook Forza trouwens of komt je nickname daar niet vandaan?
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Tim »

Maarten-Jan wrote:@Geert/Tim, wellicht een slechte batch geweest dan of heb ik ze niet warm genoeg kunnen krijgen (uiteraard gespeeld met bandenspanning, misschien auto te licht of te weinig vermogen), in mijn ervaring zit er weinig verschil tussen de twee waar mee ik niet wil zeggen dat ik de waarheid in pacht heb. Dus ik geloof jullie als jullie ervaring anders is.
Maakt natuurlijk verder ook helemaal niet uit. Wat voor de ene persoon top is, kan voor een ander weer minder zijn. Desondanks heb je voor relatief weinig geld gewoon een prima set banden die zich vrij goed houden op een circuit. Ik heb nog een nieuwe set FZ201's liggen, ben heel benieuwd hoe die het gaan doen.
Maarten-Jan wrote:@Drost, ik kan ook vragen of de R888's nog steeds last hebben van groeven en andere vreemde slijtage maar dat zal ik niet doen. Nee ze scheuren niet.
Scheuren hebben ze wel een tijdje gedaan, dat schijnt nu opgelost te zijn zegt de ene persoon, de ander krijgt het nog steeds voor elkaar, maar ja, dat zijn vooral verhalen. In hoeverre dat daadwerkelijk nog is weet ik niet. De scheuren kunnen in elk geval geen kwaad (Y) Al klinkt dat natuurlijk wel een beetje gek haha, maar een ervaringsdeskundige die ik gesproken heb, rijdt er gewoon mee door op hoog niveau.
Maarten-Jan
Posts: 4609
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Maarten-Jan »

Ben ik ook heel benieuwd naar Tim, en als je op internet gaat zoeken zul je altijd de probleem gevallen vinden, dat was meer mijn strekking.
Dat die over het algemeen (ruim) minder dan 1% van de gehele productie betreffen wordt voor het gemak dan maar even vergeten.

Forza heeft idd in elk geval een mooie set banden voor onder zijn twingo (Y)
Drost
Posts: 17
Joined: Wed 18 Mar 2015 19:25

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Drost »

Natuurlijk zijn het hele goede banden! Er was alleen een discussie over rsr vs 888

En mijn mening is de rsr de beste band voor jou twingo rs mbt tot jou gebruik, echter ik ben van mening dat r888 beter zijn voor een 100% tracktool zijn. Hoe dan ook beide banden hebben veel grip.
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Om de discussie af te sluiten mijn bevindingen na bijna een half jaar en +-4000km :D . Ze zijn als zomerband echt fantastich! Stil, bakken met grip (ook koud) en met de prijs in het achterhoofd door niks te evenaren. Regelrechte aanrader!

Er is inmiddels weer een kleine upgrade geweest. De motor- en versnellingsbaksteunen zijn vervangen voor Vibratechnics. Het geeft stationair en rijdend wel wat meer vibraties, ook komt er meer motorgeluid de cabine in (helemaal niet erg want hij klinkt erg vet :D ). Het schakelt veel strakker en het aangrijppunt van de koppeling is een stuk beter te vinden. Dat was met de oude steunen een nogal doodse boel.

[img]http://i.minus.com/jvDOB0rw5oiYx.jpg[/img]

Volgende punten op de wensenlijst zijn AST topmounts en een hele mooie GAZ Gold schroefset (L) . Eerst mijn verstand even overtuigen :D .
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Stefan's Twingo RS

Post by tutuur »

Gave auto Stefan! Leuk om te zien dat er eindelijk eens iemand is die hier een Twingo RS flink aanpakt!
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Haha bedankt! De kleinere dingetjes zijn nu wel zo'n beetje gedaan. De volgende dingen op het wensenlijstje zijn helaas nogal aan de prijs: AST topmounts en GAZ Gold schroefset. Heb nogal moeite om het voor mezelf goed te praten :( .

Maar als je dit zo ziet:



en er past een F4R in, dan zijn er in de toekomst nog genoeg mogelijkheden om een leuke Ring Troll te bouwen :D .
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Stefan's Twingo RS

Post by tutuur »

Als je een beetje geduld hebt heb ik nog wel een f4r-830 voor je met 50dkm op de klok ;-)
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Van de winter is waarschijnlijk iets te vroeg, maar wie weet :X

Zaterdag een paar rondjes gedaan over de Nurburgring, echt veel leuker met fatsoenlijke banden en remmen :worship: :D

[img]http://www.tourifotos.de/media/img/gall ... G_5394.jpg[/img]

[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... d1083c0bb8[/img]

[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... e0d4d06d9b[/img]
Niels V Dijk
Posts: 1298
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Location: Berghem

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Niels V Dijk »

Ik had je ook nog voorbij zien komen! Mooie rs :worship: en mooie fotos ook!
Heb nog wel een foto gemaakt.. alleen was achter het hek bij adenauer forst :(
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Laat maar komen! Hoe meer hoe beter :D .
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Thanks! 8) (Y)
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Ik ben voortaan een minuut sneller (D) #BECAUSESTICKER

[img]http://i.minus.com/jbkjw54ca0BsrG.jpg[/img]
User avatar
Rik Hamberg
Posts: 2438
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Location: Loozen (bij Gramsbergen)

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Rik Hamberg »

Een mooie aanvulling op een heerlijk lekker kontje!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
ARNO16V
Posts: 6622
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel
Contact:

Re: Stefan's Twingo RS

Post by ARNO16V »

Staat mooi breed zo zeg!! :p (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

Er komt een leuke update aan die helaas ook nodig is. Leuk omdat ik nu de kans heb het meteen goed te doen en helaas omdat het verbouwen van mijn appartement iets over budget begint te raken en ik het geld eigenlijk ergens anders voor kan gebruiken ... maar ach, je leeft maar 1 keer :D . Er komt namelijk een set BC Racing RM-RA coilovers met voor pillowball topmounts onder :smile: . De schokdemper rechtsachter is overleden en laat plasjes olie liggen. Ook bleek bij het uitlijnen afgelopen jaar dat de schokdemper rechtsvoor krom is (moest uitwijken voor een mongool die de binnenbocht nam waarbij ik de stoep raakte). En om dan nu origineel spul eronder te gooien gaat me te ver want de stap naar een schroefset is dan nog maar klein.

Ook heb ik mijn OZ Superleggera's bij Wheelcare laten logeren en ze kwamen mooi Gloss Black terug :smile: .

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_2.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image.jpg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_1.jpeg[/img]

Er zit trouwens een flinke anti-roll bar onder, hier staat de auto aan de andere kant op de krik met beide wielen los en toch komt hij hier omhoog :) .

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_3.jpeg[/img]
Forza
Posts: 58
Joined: Sun 24 Mar 2013 20:59
Car: Renault Twingo RS
Location: Helmond

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Forza »

De BC Racing Coilovers zijn gemonteerd gisteren! Aanvankelijk met rondom standje 10 van 30 qua demping, maar op de terugweg merkte ik al snel dat dat behoorlijk ondergedempt was. Vanavond dus weer de paravan gedemonteerd om met de demping te spelen en uitgekomen (voorlopig :) ) op 15 voor en 13 achter. Het is soepeler dan Cup dempers met H&R verlagingsveren maar de Twingo hoekt nóg beter door de bochten nu :mrgreen: .

De hoogte tot de spatboordrand is nu ongeveer 59cm rondom. Daarbij is bij de achterveren de 6mm vulring niet gebruikt. Ik ga het qua hoogte zo even een tijdje aankijken, heb tijdens mn rondje door de wijk zonet in ieder geval geen aanlopen banden gehoord op drempels o.i.d.

Het nadeel van de Twingo is dat de paravan toegang tot de demper rechtsvoor ontneemt, misschien dat ik daar nog een extender op ga zetten t.z.t.

De Foto's:

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_23.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_22.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_21.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_20.jpeg[/img]

De Twingo is ook meteen uitgewogen. Hierbij zit ik in de auto, je ziet dat aan de voorkant de druk vrijwel perfect verdeelt is. Achter scheelt het wat meer, maar dat hebben we niet beter kunnen krijgen.

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_19.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_18.jpeg[/img]

Na het uitwegen is de Twingo uitgelijnd. Aangezien ik over een aantal weken met de fiets naar het werk kan (eindelijk m'n eigen appartementje :D ) zal de Twingo minder voor woon/werk verkeer gebruikt gaan worden. Daarom het ik ervoor gekozen voor wat meer camber en uitspoor i.p.v. toespoor. Dat verschil merk je meteen, door de uitspoor is de auto een stuk onrustiger op de snelweg en zoekerig door veranderingen van camber in de weg. Maar het gaat zo nóg harder door de bocht :mrgreen: .

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_24.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_11.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_13.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_15.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_12.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_14.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_17.jpeg[/img]

[img]http://i64.photobucket.com/albums/h191/Stefanvenema/Mobile%20Uploads/image_16.jpeg[/img]
User avatar
NicoK
Bestuurslid
Posts: 538
Joined: Sun 21 Feb 2016 17:27
Car: Clio 2.2 1.2 8V
Location: Makkum

Re: Stefan's Twingo RS

Post by NicoK »

Ziet er supernetjes uit! Mooi onderstel zo.
User avatar
Rik Hamberg
Posts: 2438
Joined: Tue 5 Jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Location: Loozen (bij Gramsbergen)

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Rik Hamberg »

Ontzettend dikke Twingo!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
dolf jans
Posts: 1563
Joined: Thu 9 Apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Location: Twello

Re: Stefan's Twingo RS

Post by dolf jans »

Mooie reportage Stefan (Y)
Perfecte samenwerking met de mannen in de werkplaats heb ik gehoord. Samen sterk!!
Veel plezier met deze set. (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Patrick RS
Moderator
Posts: 14768
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 275

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Patrick RS »

Mooie updates zeg!! :worship:
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Re: Stefan's Twingo RS

Post by Merijn »

Supermooi! (Y)
Post Reply