ACT: Twingo II
-
- Posts: 7023
- Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
- Location: Ruinerwold
Re: ACT: Twingo II
Past een schroefset van een Twingo RS 1 op 1 op een Twingo Dci?
-
- Über-Spammer
- Posts: 11111
- Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Location: Du I Ven
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
Heren,
Heeft er iemand nog tips/trucs voor het ontluchten van de koppeling van een Twingo 2 RS.
ik hoor het graag.
Heeft er iemand nog tips/trucs voor het ontluchten van de koppeling van een Twingo 2 RS.
ik hoor het graag.

Project: GTT Blue Sport
-
- Posts: 16
- Joined: Thu 16 Oct 2014 22:06
- Car: Twingo RS CUP
Re: ACT: Twingo II
Nee past niet, Twingo Rs heeft ander onderstel dan een 'normale' Twingo.Past een schroefset van een Twingo RS 1 op 1 op een Twingo Dci?
-
- Posts: 4610
- Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
- Car: R19.R
- Location: Assen
Re: ACT: Twingo II
Denk dat Willeon daar meer dan een jaar later inmiddels wel achter is



-
- Posts: 16
- Joined: Thu 16 Oct 2014 22:06
- Car: Twingo RS CUP
Re: ACT: Twingo II
Ach ja, je weet maar nooit... 

Re: ACT: Twingo II
Heeft er iemand meer informatie over Twingo dCI met kenteken 08-RNN-7? Vanwege de diffuser, sticker over de voorbumper en RS badge ga ik er vanuit dat ie er niet altijd zo 'karig' bijgestaan heeft, maar ooit meer op een RS heeft geleken.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... ype=diesel
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig ... ype=diesel
-
- Posts: 2979
- Joined: Sat 20 Mar 2004 19:36
- Location: dordrecht ,holland
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
Wat is precies je vraag, dit is zo te zien een dci night and day uitvoering
Re: ACT: Twingo II
Er zit geen onderhoudshistorie bij. De auto is verder wel in orde, voor zover ik heb kunnen constateren. Rijdt en stuurt goed, trekt goed door en rookt niet. Van binnen ook prima in orde.
Maar ik vraag me dus af of die achterbumper standaard geleverd is op deze auto's. Het is volgens mij geen bumper van de Twingo RS, want die ziet er weer iets anders uit.
Verder heb ik gewoon totaal geen ervaring met deze auto's, dus ben wel benieuwd of er dingen zijn waarop ik moet letten.
Maar ik vraag me dus af of die achterbumper standaard geleverd is op deze auto's. Het is volgens mij geen bumper van de Twingo RS, want die ziet er weer iets anders uit.
Verder heb ik gewoon totaal geen ervaring met deze auto's, dus ben wel benieuwd of er dingen zijn waarop ik moet letten.
-
- Posts: 2979
- Joined: Sat 20 Mar 2004 19:36
- Location: dordrecht ,holland
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
Dat is een orginele bumper met difusor
Ja verder gewoon kijken of alles het doet wat er op zit
Ja verder gewoon kijken of alles het doet wat er op zit
-
- Über-Spammer
- Posts: 11111
- Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Location: Du I Ven
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
@Merijn. Let op de airco en radiator. Dingen gaan om de haverklap lek. Vervangen is een duur geintje. Aircocondensator en radiator is 1 pakket , je moet dus beide tegelijk vervangen...
Verder weet je de rest zelf wel. Heb hier ben ik na 250k km nog steeds zeer tevreden met eenzelfde twingo.
Verder weet je de rest zelf wel. Heb hier ben ik na 250k km nog steeds zeer tevreden met eenzelfde twingo.
Last edited by Gerald on Fri 17 Jul 2020 7:11, edited 1 time in total.
Project: GTT Blue Sport
Re: ACT: Twingo II
Die diffuser is een originele optie van Renault. Zit er dus niet standaard op, zelfs niet standaard op een RS.
Re: ACT: Twingo II
Thanks, heren!
Airco doet het heel goed en ik zie ook geen lekkagesporen aan de radiateur. Ik wil alleen nog wat zekerheid over de distributieriem.
Mooi dat het forum, hoe rustig het ook is de laatste tijd, toch nog leeft!

Airco doet het heel goed en ik zie ook geen lekkagesporen aan de radiateur. Ik wil alleen nog wat zekerheid over de distributieriem.
Mooi dat het forum, hoe rustig het ook is de laatste tijd, toch nog leeft!

-
- Posts: 2979
- Joined: Sat 20 Mar 2004 19:36
- Location: dordrecht ,holland
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
Ja ben ook blij dat het er nog is, staat toch altijd info op en men is niet te beroerd om mee te denken/helpen
Re: ACT: Twingo II
De oude garde waart hier toch nog regelmatig rond, volgens mij. 

Re: ACT: Twingo II
De Twingo is overigens gekocht. Na wat onderhandeling en informatie over de onderhoudshistorie te hebben gecheckt heb ik besloten 'm te kopen. Erg fijn autootje!
-
- Posts: 2979
- Joined: Sat 20 Mar 2004 19:36
- Location: dordrecht ,holland
- Contact:
Re: ACT: Twingo II
Top, gefelicitaart met u aankoop 

Re: ACT: Twingo II
Thx! Mijn vriendin gaat erin rijden, maar het is zeker geen straf. Dat dieseltje heeft echt lekker veel koppel. 

-
- Über-Spammer
- Posts: 18278
- Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Location: Gouda
Re: ACT: Twingo II
Hahaha. Gefeliciteerd! (in beide gevallen
)
Enj HA, zo nu en dan zwerft er nog wat rond van de oude garde.


Enj HA, zo nu en dan zwerft er nog wat rond van de oude garde.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Re: ACT: Twingo II
Ik ben inmiddels iets verder gekomen in de zoektocht naar de historie van deze auto. Zie Autojunk.
De diffuser en dakspoiler zijn blijkbaar toch niet origineel, al weet ik niet of het originele Renault onderdelen zijn. Daarnaast is de balk in de grille gespoten en dat doet 'm goed. Last but not least schijnt ie getuned te zijn naar 126 pk. Of die er echt inzitten weet ik niet, maar hij is wel sneller dan ik zou verwachten bij 86pk. Ik probeer de vorige eigenaar even te achterhalen om wat meer informatie te krijgen. Als iemand hem kent (Rick Stoffelsma), dan hoor ik het graag.
De diffuser en dakspoiler zijn blijkbaar toch niet origineel, al weet ik niet of het originele Renault onderdelen zijn. Daarnaast is de balk in de grille gespoten en dat doet 'm goed. Last but not least schijnt ie getuned te zijn naar 126 pk. Of die er echt inzitten weet ik niet, maar hij is wel sneller dan ik zou verwachten bij 86pk. Ik probeer de vorige eigenaar even te achterhalen om wat meer informatie te krijgen. Als iemand hem kent (Rick Stoffelsma), dan hoor ik het graag.

-
- Über-Spammer
- Posts: 18278
- Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Location: Gouda
Re: ACT: Twingo II
126pk...

Die van mij heeft maar iets van 110.
Meer kan eigenlijk niet vanwege de kleine turbo en inwendige onderdelen zoals verstuivers, zuigers en je downpipe.
Is een ander blok als die van een Clio 1.5dci helaas.



Die van mij heeft maar iets van 110.
Meer kan eigenlijk niet vanwege de kleine turbo en inwendige onderdelen zoals verstuivers, zuigers en je downpipe.
Is een ander blok als die van een Clio 1.5dci helaas.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Re: ACT: Twingo II
Bij Veban ooit wezen kijken naar zo een iets Twingo met dci blokje en RS uitdossing.
Faschip had toen ook wat gekieteld aan deze auto.
Rond de 100pk ofzo toen aan de wielen volgens een uitdraai.
126 zeker niet, dat zat er niet eens in mijn Megane3 1.5dci.
Die bracht het niet verder dan 116 wielpk.
Faschip had toen ook wat gekieteld aan deze auto.
Rond de 100pk ofzo toen aan de wielen volgens een uitdraai.
126 zeker niet, dat zat er niet eens in mijn Megane3 1.5dci.
Die bracht het niet verder dan 116 wielpk.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Posts: 18278
- Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Location: Gouda
Re: ACT: Twingo II
Arno, kijk eens naar m'n signature



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Re: ACT: Twingo II
Ik kan het me ook niet voorstellen, maar goed... Een tuner kan natuurlijk zeggen wat ie wil.
Dat is gechipt is weet ik bijna zeker. Hoeveel eruit vind ik ook niet zo heel belangrijk. Als ie maar goed loopt en niet nerveus is en dat valt eigenlijk reuze mee.

Re: ACT: Twingo II
Oh, trouwens... De kat schijnt er onderuit gehaald te zijn. Hij is afgelopen dinsdag gekeurd... Goedgekeurd, welteverstaan. Kan dat? Of ga ik daar volgend jaar problemen mee krijgen? Ik heb niet gecontroleerd of de kat er onderuit is overigens. Zag er redelijk OEM uit toen ik er vanmiddag onder stond.
Re: ACT: Twingo II
Oja dat is waar ook, dat bakkie heb jij toen gekocht!Arco wrote:Arno, kijk eens naar m'n signature![]()
Let ook even op mijn signature..

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Posts: 18278
- Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Location: Gouda
Re: ACT: Twingo II
Dat kan, zolang er geen foutmelding is.Merijn wrote:Oh, trouwens... De kat schijnt er onderuit gehaald te zijn. Hij is afgelopen dinsdag gekeurd... Goedgekeurd, welteverstaan. Kan dat? Of ga ik daar volgend jaar problemen mee krijgen? Ik heb niet gecontroleerd of de kat er onderuit is overigens. Zag er redelijk OEM uit toen ik er vanmiddag onder stond.
Maar volgens mij gaan de keuringseisen mbt filters strenger worden en moet het ook visueel nagezien worden (???)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Posts: 18278
- Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Location: Gouda
Re: ACT: Twingo II
Oeh... Nice zo'n 130pkArno17 wrote:Oja dat is waar ook, dat bakkie heb jij toen gekocht!Arco wrote:Arno, kijk eens naar m'n signature![]()
Let ook even op mijn signature..
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Re: ACT: Twingo II
We zullen het wel meemaken. Ik heb de auto laten uitlezen en daar kwamen geen foutmelding uit over de katalysator in elk geval.Arco wrote:Dat kan, zolang er geen foutmelding is.Merijn wrote:Oh, trouwens... De kat schijnt er onderuit gehaald te zijn. Hij is afgelopen dinsdag gekeurd... Goedgekeurd, welteverstaan. Kan dat? Of ga ik daar volgend jaar problemen mee krijgen? Ik heb niet gecontroleerd of de kat er onderuit is overigens. Zag er redelijk OEM uit toen ik er vanmiddag onder stond.
Maar volgens mij gaan de keuringseisen mbt filters strenger worden en moet het ook visueel nagezien worden (???)