Toekomst Renault Sport? De Meo moet gestopt worden!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Post Reply
peternofx

Toekomst Renault Sport? De Meo moet gestopt worden!

Post by peternofx »

Beste Renault Sport liefhebbers,

hier even een mening betreft de toekomst van Renault Sport en Luca de Meo.
Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Het zit mij (en vele anderen) niet lekker wat die Luca de Meo allemaal aan het doen is.
Zonder overleg met de vele Renault Sport en Renault F1 fans gooit hij zomaar alle historie en passie van Renault Sport in de prullenbak!
Die man moet echt gestopt worden! (Seat en Cupra heeft hij ook al kapot gemaakt)

Normaal ben ik niet zo om mij te mengen in discussies online, maar Renault sport en Renault F1 is een stukje van mijn leven.
Dus een post op FB gaf toch al best veel reacties.😉😃
Hier staan ook hele mooie reacties waaronder deze: I mean look at us... we're on opposite sides which we never were before!!!
https://www.facebook.com/AlpineF1Team/p ... =notif[url][/url]

Dus kunnen wij vanuit de Renault sport clubs en fans wereldwijd een statement maken richting Renault?
(niet dat het wat uitmaakt, maar dan weet die de Meo wel even hoeveel Renault sport fans er zijn zodat hij daar rekening mee moet houden)

In zijn persconferentie heeft hij geen enkel woord genoemd over de toekomst van Renault Sport en Renault F1 en de vele fans.
Hij beslist zomaar even dat vanaf nu alles Alpine wordt.
Alpine en Renault Sport moeten gewoon gebroederlijk naast elkaar en met elkaar blijven bestaan, met ieder hun eigen historie en passie.

vr.gr.
Peter
larsdijkstra

Re: Toekomst Renault Sport? De Meo moet gestopt worden!

Post by larsdijkstra »

Hoi Peter, ik neem aan dat je de ontwikkelingen in de autowereld het laatste jaar gevolgd heb? Deze is qua investeringen en budgetten enorm aan het veranderen, door oa Corona, behoeftes van mensen (jongeren zoeken steeds meer alleen maar vervoer) en milieuregels.

Daarnaast zijn er, wat ik heb begrepen, vele regels verbonden door de Franse overheid aan het verlenen van staatssteun.
Oa efficiënter werken, snel over naar elektrisch etc. De Meo zit ook met “ de handen gebonden “ wat dat betreft, en zoekt daartussen naar mogelijkheden om het concern te laten bestaan voor de toekomst. En Alpine en Renault Sport behouden kan dan niet, te duur en te complex.
Even overleggen met de Renault Sport en Alpine fans (die in aantallen alleen maar minder zullen worden...) gaat natuurlijk niet gebeuren, deze man heeft een hele andere agenda en takenpakket: het concern klaar maken voor de toekomst.

Daarnaast moet de bekendheid en verkoop van Alpine omhoog, ook ivm de nieuwe (premium) electrische modellen die er komen.
Dan snap je de switch van naam naar Alpine F1 toch wel? Ik had ook liever gezien dat de naam en kleuren van Renault F1 eindelijk weer succes had na de afgelopen jaren van kritiek en wisselend succes. Maar deze stap is duidelijk te verklaren en logisch.

Vanuit de emotie begrijp ik je stukje, vanuit de realiteit niet.

( ik ben ook een enorme fan van Renault Sport en Alpine, laat dat duidelijk zijn )
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Renault Megane 2.0 16v F7R 1999 HB
peternofx

Re: Toekomst Renault Sport? De Meo moet gestopt worden!

Post by peternofx »

Natuurlijk begrijp ik dat de realiteit anders is dan mijn emoties Lars. ;-)
Het gaat mij er meer om dat je dat dan ook goed communiceert naar al je fans.
In "Renaulution" werd namelijk weinig verteld over de staatssteun en over de toekomst van Renault sport.

Van mij part gaat Alpine richting de elektrische en waterstof ontwikkelingen.
En bouwt Renault Sport nog een te gekke Clio RS met V10 middenmotor. :grin:
Post Reply