shortshift

Chat zone
Post Reply
gat
Posts: 8
Joined: Wed 14 Apr 2004 19:01
Location: Germany-Switzerland-France
Contact:

shortshift

Post by gat »

pour ceux qui sont interéssé par un shortshift, n' hésitez pas a me contacter

[img]http://i18.ebayimg.com/01/i/02/a2/1c/ca_1_b.JPG[/img]
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Post by speedline »

We order this part directly from Sadev. So you needn't bother...
Merijn
Über-Spammer
Posts: 31500
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Post by Merijn »

Who is 'we'? :) And what's it gonna cost?
Donleben
Posts: 1384
Joined: Sun 6 Jul 2003 23:05
Location: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contact:

Post by Donleben »

http://gat-tuning.com/angebote.shtml

55 euro is wel goedkoper dan de standaard 90-100 euro.
Kan iemand niet creatief zijn om dit zelf te maken?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Post by speedline »

Een complete kit kost € 150,- inclusief btw.

Als je een nieuwe bus en segerring wilt hebben komt er nog € 1,- of € 2,- bij.

De kit bestaat uit de schakelhevel inclusief 2 kunstof bussen voor de versnellingspook. Makkelijk zelf te installeren.

Als iemand dat hier goedkoper kan maken is dat prima. Maar ik ga toch voor het inductie geharde en gecoate oem exemplaar.

Inclusief verzendkosten moet je rekenen op € 155,- met alles erop en eraan. Bestellingen via: speedline_37@hotmail.com. Levertijd is gemiddeld 2 weken.

Het past in principe op alle Renaults met een JB/JC handgeschakelde bak.

Dus de:

Super 5
Clio A
Clio A
Clio B
Megane A

Ik test het schakelheveltje binnenkort ook met een B&M shifter. Dat geeft een nog direktere schakelactie.
Donleben
Posts: 1384
Joined: Sun 6 Jul 2003 23:05
Location: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contact:

Post by Donleben »

Dubbele post. Zie hieronder. Quote uit ander topic.
Last edited by Donleben on Fri 10 Dec 2004 14:42, edited 2 times in total.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Posts: 1384
Joined: Sun 6 Jul 2003 23:05
Location: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contact:

Post by Donleben »

En wat zijn dan de dealerprijzen?
Misschien dat iemand dat kan opzoeken...
speedline wrote:
speedline wrote:Die schakelweg verkorting die Reichard verkoopt is simpelweg de verkorte schakelhevel van een Clio 16v coupe. Gewoon lekker zelf bestellen bij de Renault dealer. Past op elke JB en JC bak. En zit er binnen no-time onder.

Bestelnummer:

77 11 150 457
Dit past dus ook op een GT !

Ook was er voor de Clio 16v coupe een versterkte schakelstang met bestelnummer:

77 11 126 602

Verder zijn er voor het schakelmechanisme, onder de pook in de auto, twee versterkte bolgewricht-helften te krijgen:

77 11 126 145

Allemaal onderdelen voor een betere schakelprecisie en duurzaamheid !
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
speedline
Posts: 2292
Joined: Mon 19 Nov 2001 0:00
Location: Rotterdam

Post by speedline »

Mijn prijs is dealerprijs inclusief btw.
Menno
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Post by Menno »

Dat stangetje kost bij de dealer iets van 70 euro geloof ik.
rev it like a rental
marcel16v
Posts: 1376
Joined: Fri 7 Mar 2003 21:27
Location: Deutschland

Post by marcel16v »

Ik heb deze schakelwegverkorter nieuw bestelt (en sinds een week binnen) voor 35 euro (ex. verzendkosten). Via R19.de bestelt, en is dezelfde als die GAT verkoopt.
dennis16v
Posts: 937
Joined: Mon 9 Jul 2001 0:00
Location: plaggehut 3

Post by dennis16v »

Ik heb zowel de BM shortshift alswel het alpine sticky onder me auto zitten.
schakelt subliem en erg kort.
enige is wel dat t pookie wel wat hoger had mogen zitten.
denk dr om bij de BM shifter om hem goed in te vetten, en niet te strak aan te draaien.
gat
Posts: 8
Joined: Wed 14 Apr 2004 19:01
Location: Germany-Switzerland-France
Contact:

Post by gat »

marcel16v wrote:Ik heb deze schakelwegverkorter nieuw bestelt (en sinds een week binnen) voor 35 euro (ex. verzendkosten). Via R19.de bestelt, en is dezelfde als die GAT verkoopt.
Cela serait gentil de votre part d' écrire en francais dans la partie fr.chat !!!!!

it is not the same like in the r19 forum..there are a lot of difference.the material isn't the same and the quote are also different.

I've some another product:
ca, ca sert a descendre le pommeau:

On va l' appeler "kit pommeau court"

-105 euros (frais d' envoi compris)

[img]http://www.gat-tuning.com/images/forum/lvc.jpg[/img]



ca, c' est le sportshifter qui lui permet d' avoir des "mouvements court" du pommeau de vitesse .La hauteur du pommeau est la meme que d' origine sauf si tu prends la version longue de + 5 cm

-180 euros pour les non membres du club

[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 107MFP.jpg[/img]




ca, c'est le shortshift, qui permet des rapports courts et qui se monte sur la boite de vitesse:

-55 euros (frais d' envoi compris)

[img]http://i18.ebayimg.com/01/i/02/a2/1c/ca_1_b.JPG[/img]


il est possible de coupler :

-shortshift et kit pommeau court

-shortshift et sportshifter



le cuir peut se remettre en place dans le cas du montage sportshifter ou kit pommeau court
pierre
Posts: 2523
Joined: Tue 4 May 2004 20:55
Location: Hoorn

Post by pierre »

ce sont des hollandais qui ne parle aucune mot francais, merci beaucoup de cette information.
gat
Posts: 8
Joined: Wed 14 Apr 2004 19:01
Location: Germany-Switzerland-France
Contact:

Post by gat »

Chris@R5
Posts: 4152
Joined: Thu 18 Sep 2003 17:49
Location: Drenthe, Assen

Post by Chris@R5 »

pierre wrote:ce sont des hollandais qui ne parle aucune mot francais, merci beaucoup de cette information.
De informatie komt wel over hoor :wink: .
Is goed om m'n frans weer wat op te frissen.
gat
Posts: 8
Joined: Wed 14 Apr 2004 19:01
Location: Germany-Switzerland-France
Contact:

Post by gat »

so, nach einiger monat test, probefahrt usw und dank an XTOMCATX's hilfe ist endlich der " GAT Sport-Shifter " bereit.

Es gibt mehrere ausführung..
Ich stelle euch das "gerade ausführung" ohne biegung.

sonst gibt es das gleicher variante wie bei B&M und zusatzlich noch ne längerer version (ca 30 mm länger) für die die gern den schalthebel so hoch wie möglich haben wollen (wie im rallye)

Der preis beträgt 180 euros ohne die gummi O-ring oder 190 Euros inkl. O-ring (255 euros bei reichhard motorsport )
Ferner gibt es einen adapter büchse für den schlatknauf dazu..so können z.B. weiterhin der williams oder sport schaltknauf verwenden werden.

Ich bitte um euer meinung !

[img]http://www.gat-tuning.com/images/forum/TSDSCN3525.jpg[/img]
Post Reply