Renault 5 gt turbo

Raceverslagen, reglementen en tactieken
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Renault 5 gt turbo

Post by Alexander911 »

Hey ik ben Alexander.

Ik ga deze renault kopen voor circuit gebruik.
Het is een gt turbo. Is dit een geschikte auto voor het circuit.
Is de gt turbo snel of niet:
Ik hoop een beetje info te krijgen alvast bedankt


http://www.mobile.de/SIDvIrlnwU5oVgUxR4 ... 1259958277&
Steven(stk)
Posts: 1530
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Post by Steven(stk) »

welkom,

ik zou zeggen bekijk eens wat van de projecten op het forum

verder is dit topic ook verplichte kost http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=6293&t=5000
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

210pk. Toe maar
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Och, ik ken ze met meer, niks is onmogelijk he.

Ziet er wel serieus uit verder.


Maar, om de vragen in sterretjes van 0 tot 5 te beantwoorden:

geschikt voor circuit: *****
snel: *****

En je hebt nog een redelijk simpele hobbybob-auto.

Veel plezier ermee (Y) :smoke:
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

het is overigens geen Gt turbo volgens mij maar een GTX. staat achter op de strip en is ook te zien aan deuren, skirts en bumpers. Wel een GTT blokje erin
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Dat is zo idd.

Hmm, even kijken in hoeverre de ophanging en achteras GTT is, voro de rest boeit t niet echt veel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Re: Renault 5 gt turbo

Post by Jean-Paul-S »

Alexander911 wrote:Hey ik ben Alexander.

Ik ga deze renault kopen voor circuit gebruik.
Het is een gt turbo. Is dit een geschikte auto voor het circuit.
Is de gt turbo snel of niet:
Ik hoop een beetje info te krijgen alvast bedankt


http://www.mobile.de/SIDvIrlnwU5oVgUxR4 ... 1259958277&
waarom koop je een auto en vraag je dan pas of hij geschikt is (0) ik zou me eerst verdiepen voor je wat koopt :p
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

Ik ga deze auto kopen. nog niet officieel dus.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.

Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.

Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

Ik ga deze auto kopen. nog niet officieel dus.
Maar ik reed eerst met een renault alpine helemaal race klaar alleen was hij zo traag op rechte stukken 93pktjes.

Toen kocht ik een Citroen AX 1.4 130 pk raceklaar.
Helemaal top is best snel stuurt in de bochten superrr net een kart.

Maaar nu zag ik deze en ik hoop dat deze nog sneller is .210pk moet lukken toch.
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

als het echt 210 pk is dan loopt het aardig goed ja. Zijn er ook bewijzen van dat vermogen? Uitdraai van een goede rollenbank ofzo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Gezien het originele carborateurtje vind ik het krap.

Maar, ongeacht het aantal PK's, snel is t zeker weten :) Bovendien relatief eenvoudig alsnog die 210 pk's (en nog wel meer) te verwezenlijken voor een in verhouding staand op de auto klein bedrag.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

Niet dat ik weet.

maar er staat bij de juiste turbodruk levert hij 210 pk.

Ik twijfel er ook over of het wel echt 210 is
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over

kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

10 rondjes wowwww dus zo snel is die.

Nee oke jij denkt of weet zeker dat dit een auto is die veel problemen zou geven.
Komt dit door de turbo. Is deze auto te gevoelig om er mee te racen?
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Luco/Alpine-racer wrote:haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over

kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder (Y) (Y)
Pardon?

Op 210 pk moet ie makkelijk meegaan! Niet met het carborateurtje, maar met n injectiekitje moet dat geen probleem zijn. Die blokken zijn oersterk, mits ze op een juist mengsel blijven lopen.

I kzou wel graag willen weten, wat er gemodificeerd is.
Last edited by Riël on Thu 31 May 2007 11:06, edited 1 time in total.
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

wel een leuk ding!
twijfel idd ook aan die 210 pk maar 150a160 gaat ook al heel erg leuk
met zon kart!
gewoon iets afdingen en kopen dat ding!
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Idd, als je dat ding aan de 160 pk laat hangen mét injectiekitje (dus even 1200 euro afdingen), goede turbo erop, dan is ie qua betrouwbaarheid echt top.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Riël Notermans wrote:
Luco/Alpine-racer wrote:haha 210 pk
ik geef je 10 rondjes zandvoort en dan is het over

kan je beter naar een leuke cupclio kijken
sneller en betrouwbaarder (Y) (Y)
Pardon?

Op 210 pk moet ie makkelijk meegaan! Niet met het carborateurtje, maar met n injectiekitje moet dat geen probleem zijn. Die blokken zijn oersterk, mits ze op een juist mengsel blijven lopen.

I kzou wel graag willen weten, wat er gemodificeerd is.
die discussie ga ik niet meer aan
het blok zal het vast kunnen hebben
maar ze krijgen en hebben allemaal problemen met koeling en dergelijke
vraag maar aan de mensen die in de cupklasse hebben gereden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Alexander911 wrote:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg

Ik woon in Duitsland, de advertentie had ik al gelezen, maar is niet de informatie die ik wil :) De bovenstaande automatische vertaling raakt kant noch wal :lol:

En luco, ook koeling kun je regelen ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

tuurlijk riel
die proffesionele teama waren allemaal knoeiers die het niet onder controle kregen :lol: :lol: :lol: :lol:
tot 140 pk ging het goed
alles daarboven werd alles te warm
ga maar eens even 200 rijden met een gtt waarvan alles in orde is
alles zie je dan oplopen
op het circuit is het nog eens een graad erger omdat je dan minder rijwindkoeling hebt dan op top in zijn 5
maar maakt mij niet uit hoor kom je vanzelf achter (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Jaja Luco, mooie verhalen en je hebt deels wel gelijk, maar toch heb ik met +/-170pk vol pot rondgereje op Zandvoort en dat ging op zich prima.
Tuurlijk zou een grotere radiateur en oliekoeler een stukkie beter zijn, maar dat heb je met elke kleine sjeesauto wel.

Maargoed meer vermogen draaien op het circuit met standaard radiateur en zonder seperate oliekoeler is idd kansloos. Maar dan ben je ooknie serieus bezig :p
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

luco, jij hebt ook een racer die van jou is nog professioneler dan die advertentie. heb jij vaak problemen.//??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Steven wrote:Jaja Luco, mooie verhalen en je hebt deels wel gelijk, maar toch heb ik met +/-170pk vol pot rondgereje op Zandvoort en dat ging op zich prima.
Tuurlijk zou een grotere radiateur en oliekoeler een stukkie beter zijn, maar dat heb je met elke kleine sjeesauto wel.

Maargoed meer vermogen draaien op het circuit met standaard radiateur en zonder seperate oliekoeler is idd kansloos. Maar dan ben je ooknie serieus bezig :p
die teams reden allemaal met gemodificeerd spul
en vergeet niet dat als je in een groepje rijd je koeling met meer dan 50% af kan nemen
rondje los knallen is iets heel anders dan een hele race waarbij je soms rondenlang achter een ander zit enz enz enz

maar goed dit is echt de laatste keer dat ik dat vertel, bouw maar een gtt op dan kom je er vanzelf achter
en praat ook eens met mensen die nu met een gtt echt racen

kan je een hoop van leren (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Alexander911 wrote:luco, jij hebt ook een racer die van jou is nog professioneler dan die advertentie. heb jij vaak problemen.//??
bij mij zit er geen gtt blok in alexander :lol:
en die mag voor 9500 weg :D
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Luco,

als t te warm wordt, koel je het harder.

Je kan onmenselijke maten radiateur kwijt in de GTT. Verder is de warmteontwikkeling niet per definitie hoger dan een clio, ook rijwind en dergelijke niet.

Ik heb met de gekste dingen NOOIT last gehad van een te warme motor, en al zeker niet als ik de vaart er goed in had (idd, nog eerder in de File).

Maarja, jij zegt dit, ik zeg dat, en alexander moet weten wat ie ermee doet, toch? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

top mensen bedankt voor de reacties
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

Riël Notermans wrote:Luco,

als t te warm wordt, koel je het harder.

Je kan onmenselijke maten radiateur kwijt in de GTT. Verder is de warmteontwikkeling niet per definitie hoger dan een clio, ook rijwind en dergelijke niet.

Ik heb met de gekste dingen NOOIT last gehad van een te warme motor, en al zeker niet als ik de vaart er goed in had (idd, nog eerder in de File).

Maarja, jij zegt dit, ik zeg dat, en alexander moet weten wat ie ermee doet, toch? :)
nogmaals alle proffesionele teams hadden koelingsproblemen
en een turbomotor geeft wel degelijk veel meer warmte af dan een clio rs motor
jij hebt nooit met een gtt geraced
praat eens met mensen die ermee reden en rijden in races
en geef dan nog eens je advies/mening (Y)
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

En elk probleem heeft een oplossing, toch?

En, in de beginjaren is de 5gt herhaaldelijk wereldkampioen rally geweest :p Meneer Oreille had ook geen koelproblemen zover ik weet :p


Ik geloof best dat ze er problemen mee hadden, maar dan hebben ze geen zin gehad het op te lossen. Ik vraag me ook af waarom een gt-motor heter wordt dan jouw motor in dezelfde carroserie, daar jouw motor een stuk groter is, en warmtehuishouding onder de kap ook niet echt jofel is. En hoezo geeft een turbomotor meer warmte af?

Ik geloof je mening best Luco, maar ik zeg alleen, er is een OPLOSSING voor. gewoon zeggen gaat niet, een gtt motor, vind ik stom.
canonballman
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Post by canonballman »

Alexander911 wrote:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
iemand zin om eens te gaan kijken of evt. rijden op dat Noordenlijn circuit?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Car: diverse
Location: thuis
Contact:

Post by Luco/Alpine-racer »

tjongejonge
rally is heel wat anders dan racen
lees nou eerst eens wat een ander schrijft
je roept iets terwijl je je er niet in verdiept hebt een turbouitlaat wordt op vollast ruim 900 graden
dat haalt een clio rs uitlaat never

ik heb geen verstand van sleutelen dat geef ik eerlijk toe
maar in dit stukje ben ik in 1,5 jaar tijd meer te weten gekomen dan ik voor mogelijk had gehouden en weet ik waar ik over praat

maar alexander als jij met een turbo wil gaan rijden gewoon doen (Y) (Y) (Y)
houd er wel rekening mee dat je handig moet zijn (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

canonballman wrote:
Alexander911 wrote:Met deze auto handelt het rond aan weg-verklaardde lopend voertuig met DMSB autopaspoort, ideaal gezien voor het goedkope motortoevluchtsoord (, slalom en ronde afstand die als de motor b.v. van de het noordenlijn) in werking wordt gesteld: 1,4 liter van turbo, ong. 210 PK die van ladingsdruk afhangen, grote aluminiumintercooler met wasserberieselung, motor 5 maanden geleden geleden, het smeden zuiger, werd inclusieve titaniumkleppen gereviseerd. Nokken en veren/de lentes, de schacht van de voltooiingsnok, geïntensifieerde kampreeks, enz..... Chassis: H&R volledig regelbare Concurrentie, slechts 1 gedreven seizoen, wielen/banden: 1 zin 8 het metaal van X 13"front met nieuwe stierenvechter Olievlekken D11, 1 zin 7 X 13" Mattig met stierenvechter regenband (berg-looppas & slalom), 1 zin 7.5 X 15"ats met nieuw A539 (, f. om afstand & weg) veiligheid Yokohama: Kooi die van OMP aan DMCB richtlijnen, 2 X wordt gelast van komzetels Sparco, 2 x riem van punt van vijf, brandblusapparaat, schijven van Makrolon, technische gegevens: PK ong. 210, gewicht ong. 770 kg
iemand zin om eens te gaan kijken of evt. rijden op dat Noordenlijn circuit?

T is, die afgeschreven blokjes vind je ook allemala op t motortoevluchtsoord :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Alexander911
Posts: 9
Joined: Thu 31 May 2007 9:09

Post by Alexander911 »

Ik ga er binnenkort heen om de auto te bekijken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Michel S.
Posts: 2932
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: Gulpen
Contact:

Post by Michel S. »

Koeling kan inderdaad een probleem geven. Maar tis net wat Riel zegt, voor alles is een oplossing. Wij hebben met een R5 GTT met 140 PK gereden met standaard radiateur en standaard intercooler. 2 dagen zonder problemen mee gereden. Een betere radiateur zal echt een groot verschil leveren. Ding staat namelijk constant op 90 graden.
Wel hadden wij een mocal Oliekoeler gemonteerd. Auto heeft met deze setup ook genoeg op het circuit gezeten bij de vorige eigenaar. Dus het kan wel.
Wil je 210 PK eruit halen en koel houden, zul je de koeling wel flink onder handen moeten nemen.

Wat betreft de uitlaat temperatuur. Zal straks eens even nakijken wat de clio 16V voor een temperatuur weet te halen. Is ook niet echt bepaald koel!.
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Post by Jean-Paul-S »

bij mij olie 105, wellicht hoge snelheid 110, watertemp met andere thermostaat en nieuwe radiateur komt niet boven 60-70 graden.

maar ook dit is als er niemand voor je rijd zoals luco zegt. dat scheelt enorm.

gewoon beginnen, je kan er altijd een grotere rad en oliekoeler onderhangen. :)
Post Reply