Hallo,
weet iemand of het dashboard van een clio sport phase 3 (model 2004) er enigsinds makkelijk af te halen is? In mijn vorige auto (megane coupe phase 2) waren het 2 schroefjes onder de speaker kapjes die los moesten. Bij de clio lijkt het allemaal wat moeilijker los te krijgen?!? Ik wil namelijk mijn GPS antenne onder het tolgate gat plaatsen, en de kabel wegwerken.
Bedankt voor eventuele antwoorden.
Gr.
Sander
dashboard clio phase 3....
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Dat is wel even werk ja.
Er zitten 3 torx boutjes in de luchtuitstroomopeningen bij de voorruit
Ondere de afdekstrippen op het dashboard zitten er ook 3
Dan zijn er nog 2 boutjes die los moeten achter de bovenste kan van het stuurhuis.
Dan kun je het bovenste deel van het dashboard er zo afpakken.
succes
Er zitten 3 torx boutjes in de luchtuitstroomopeningen bij de voorruit
Ondere de afdekstrippen op het dashboard zitten er ook 3
Dan zijn er nog 2 boutjes die los moeten achter de bovenste kan van het stuurhuis.
Dan kun je het bovenste deel van het dashboard er zo afpakken.
succes

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Bedankt voor je reactie. Die afdekstrippen, bedoel je die zilver kleurigen strippen?! (Zo ja, zijn die vast geklikt?)RenaultclioII16v (Peter) schreef: Ondere de afdekstrippen op het dashboard zitten er ook 3
(vrij nieuwe auto, ben erg voorzichtig ermee...)

Gr.
Sander
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Vet, dit wil ik ook. GPS draden wegwerken. Heeft niemand foto's hiervan? Vond het vervangen van de speakers achter al beetje eng (bang dat ik iets kapot trek).
Ik heb wel een Clio RS phase 1
Elmo

Ik heb wel een Clio RS phase 1
Elmo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Daar wordt het alleen maar makkelijker van!elmotheelk schreef:Vet, dit wil ik ook. GPS draden wegwerken. Heeft niemand foto's hiervan? Vond het vervangen van de speakers achter al beetje eng (bang dat ik iets kapot trek).![]()
Ik heb wel een Clio RS phase 1
Elmo
ik ben op dit moment alles uit mijn auto aan het halen en maak zo wel even een paar foto's
Want het dash ligt er al af bij mij
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Hier dan wat foto's
Stap 1, haal de lijsten van de A-stijlen los.
Vergeet dit absoluut niet
Stap 2, draai de schroeven uit het dash, zie de volgende foto's:
Aan weerskanten van het dashboard zit een schroefje:
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01237.jpg[/img]
Dan zitten in de ventilatieroosters bij het voorruit 3 schroeven,
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01239.jpg[/img]
Deze zit links en rechts
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01240.jpg[/img]
Deze in het midden
Haal dan de plastic bak om het stuurhuis heen weg, dat zijn 3 schroeven onder die bak.
Dan zie je de volgende 2 schroeven die je los moet halen:
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01238.jpg[/img]
Als je die los haalt dan krijg je de volgende beelden.
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01241.JPG[/img]
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01242.JPG[/img]
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01243.JPG[/img]
Stap 1, haal de lijsten van de A-stijlen los.
Vergeet dit absoluut niet
Stap 2, draai de schroeven uit het dash, zie de volgende foto's:
Aan weerskanten van het dashboard zit een schroefje:
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01237.jpg[/img]
Dan zitten in de ventilatieroosters bij het voorruit 3 schroeven,
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01239.jpg[/img]
Deze zit links en rechts
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01240.jpg[/img]
Deze in het midden
Haal dan de plastic bak om het stuurhuis heen weg, dat zijn 3 schroeven onder die bak.
Dan zie je de volgende 2 schroeven die je los moet halen:
[img]http://www.klaasterpstra.com/Dsc01238.jpg[/img]
Als je die los haalt dan krijg je de volgende beelden.
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01241.JPG[/img]
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01242.JPG[/img]
[img]http://www.klaasterpstra.com/DSC01243.JPG[/img]
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ik had hier ook een topic over
heb mn dash losgehad om witte tellerplaten te monteren,
maybe ff een search doen ?
heb daar ook beschreven hoe je het dash los kan krijgen
edit:
heb hem al:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... board+clio
heb mn dash losgehad om witte tellerplaten te monteren,
maybe ff een search doen ?
heb daar ook beschreven hoe je het dash los kan krijgen
edit:
heb hem al:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... board+clio
Ok, deze info zal heel goed van pas komen. Bedankt aan allen!!!
@Ferdy, ik heb de search functie uiteraard gebruikt, maar op de kern woorden "clio dashboard" kwamen wel heel veel hits uit..... Wellicht moet ik wat betere kern woorden gebruiken.
Gr.
Sander
@Ferdy, ik heb de search functie uiteraard gebruikt, maar op de kern woorden "clio dashboard" kwamen wel heel veel hits uit..... Wellicht moet ik wat betere kern woorden gebruiken.
Gr.
Sander
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Hoi Ferdy, ik heb net even die hele rapportage van je gelezen, mooi gedaan
Mijn vraag is alleen, hoe zit het nou met dat plexiglas voor de tellers, kun je dat los schroeven, of zit het geplakt?

Mijn vraag is alleen, hoe zit het nou met dat plexiglas voor de tellers, kun je dat los schroeven, of zit het geplakt?
One clio to rule them all
thanx voor je commentaar ! 
dat gedeelte kun je losklikken met wat clipjes,
zijn dus 2 losse delen eigenlijk,
je ziet het vanzelf als je het los hebt,
de teller en dat gedeelte van het plexiglas zjn dus los van elkaar.
succes !laat even weten of het gelukt is

dat gedeelte kun je losklikken met wat clipjes,
zijn dus 2 losse delen eigenlijk,
je ziet het vanzelf als je het los hebt,
de teller en dat gedeelte van het plexiglas zjn dus los van elkaar.
succes !laat even weten of het gelukt is
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Ik was gewoon nieuwsgierig, want er stond een hele diskussie dat dat glasje geplakt zat, en vervolgens maak jij een mooi verslagje en staat er daar over niks meer in
Ben nog niks van plan met mijn tellers

Ben nog niks van plan met mijn tellers

One clio to rule them all
ja, ik dacht ook al,
nou zullen we het krijgen,
gelukkig ging het allemaal makkelijker los dan er eerst gedacht werd,
witte tellers zijn best chique trouwens,
en nog niet veel standaard Clio II's ph. 2 hebben ze.
ziet er alleen niet goed uit in het donker,
de lettertypes van het origineel en de nieuwe platen zijn namelijk verschillend.
je zou kunnen gaan snijden in je originele tellerbak, maar daar ben ik zelf geen voorstander van, dus dat heb ik ook nog niet gedaan en ben ik ook niet van plan,
vind het nu al goed genoeg staan !
nogmaals succes !
nou zullen we het krijgen,
gelukkig ging het allemaal makkelijker los dan er eerst gedacht werd,
witte tellers zijn best chique trouwens,
en nog niet veel standaard Clio II's ph. 2 hebben ze.
ziet er alleen niet goed uit in het donker,
de lettertypes van het origineel en de nieuwe platen zijn namelijk verschillend.
je zou kunnen gaan snijden in je originele tellerbak, maar daar ben ik zelf geen voorstander van, dus dat heb ik ook nog niet gedaan en ben ik ook niet van plan,
vind het nu al goed genoeg staan !
nogmaals succes !
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Bedankt voor de foto's Ferdy en Olijnsma! Als ik tijd heb wil ik het ook gaan doen i.v.m. het wegwerken van mde draden van mij gps (ontvanger en naar de PDA en dan naar de 12V aansluiting). Iemand ook toevallig een foto van een plaats waar je amkkelijk de 12V kan aftappen voor de aansluiting van PDA. Hij moet uiteraard uit staan als het contact uit staat! (Anders loopt mijn accu leeg.)
Thanks again.
Eric
Thanks again.
Eric
Ik ben zelf van plan om stroom van de sigaretten aansteker te tappen. Deze is volgens mij contactslot geschakeld, en gaat zelfs uit als je je motor start. (Dit waarschijnlijk i.v.m. piekspanningen).elmotheelk schreef:Iemand ook toevallig een foto van een plaats waar je amkkelijk de 12V kan aftappen voor de aansluiting van PDA. Hij moet uiteraard uit staan als het contact uit staat! (Anders loopt mijn accu leeg.) Thanks again.
Eric
Zelf gebruik ik een bluetooth GPS ontvanger, en deze lust alleen 5 Volt DC. Dus ik heb zelf een 12 V. --> 5 V. omvormer gemaakt. Dit moet ik nog allemaal wegwerken. Als iemand een schema wilt, heb ik die wel digitaal.
Uiteraard als er betere plaatsen zijn om 12 V te tappen, houd ik mij aanbevolen.

Gr.
Sander
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Aanje contactslot zit een dikke gele stroomdraad (hoofdstroomdraad).
Hier kun je stroom vanaf tappen, en wordt uitgeschakeld door je contactslot.
Hier kun je stroom vanaf tappen, en wordt uitgeschakeld door je contactslot.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Your welcomeelmotheelk schreef:Bedankt voor de foto's Ferdy en Olijnsma! Als ik tijd heb wil ik het ook gaan doen i.v.m. het wegwerken van mde draden van mij gps (ontvanger en naar de PDA en dan naar de 12V aansluiting). Iemand ook toevallig een foto van een plaats waar je amkkelijk de 12V kan aftappen voor de aansluiting van PDA. Hij moet uiteraard uit staan als het contact uit staat! (Anders loopt mijn accu leeg.)
Thanks again.
Eric
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Phh eindelijk eens dat dash open gemaakt om mijn GPS wat netter te verbergen. Resultaat mag er zijn, alhoewel het nog iets netter moet (de stroom bijv. nog aftappen).
Zie http://www.ekok.nl/cliors/
Elmo
Zie http://www.ekok.nl/cliors/
Elmo
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Jah was makkelijker dan ik dacht! Schroefje hier, schroefje daar... Klein beetje sjorren en hopla, je hebt het dash in je handen. Eitje, zelfs voor een nitwit als ik. 
Ga nog wel de stroom aftappen, maar met behoud van de stekker kabel en stekkers die bij de PDA zijn geleverd. Moet dus aftappen van de sigarettenaansteker en vervolgens daar een verloopstekker voor de (grote) sigaretten-stekker aan de originele kabel hebben. Of geen gebruik van de originele kabel, maar dan moet ik een zelfde soort stekkertje vinden ergens. Hmmm, maar even naar de electronica zaak.
Elmo

Ga nog wel de stroom aftappen, maar met behoud van de stekker kabel en stekkers die bij de PDA zijn geleverd. Moet dus aftappen van de sigarettenaansteker en vervolgens daar een verloopstekker voor de (grote) sigaretten-stekker aan de originele kabel hebben. Of geen gebruik van de originele kabel, maar dan moet ik een zelfde soort stekkertje vinden ergens. Hmmm, maar even naar de electronica zaak.
Elmo
Hej bedankt voor de link met foto's.elmotheelk (Eric) schreef:Phh eindelijk eens dat dash open gemaakt om mijn GPS wat netter te verbergen. Resultaat mag er zijn, alhoewel het nog iets netter moet (de stroom bijv. nog aftappen).
Zie http://www.ekok.nl/cliors/
Elmo
Ik heb alles wel klaar liggen, alleen nog niet ingebouwd. Ik zit eraan te denken om ook de stroom van de sig. aansteker af te tappen. Dit omdat dan de GSP niet continue onder stroom staat (contactslot geschakeld) en het is geloof ik beschermd tegen piek spanningen tijdens het starten van de motor.
Als ik ga inbouwen dan wellicht maak ik dan ook ff wat foto's.

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Eh, nee. Nu ik het terug lees is er inderdaad helemaal niks van te snappen...Maus schreef:Je vind 't niet erg alsk het laatste niet helemaal snap?

Maar goed de stroom moet nog beter geregeld worden dus...