laguna2 schreef:Even een kort vraagje voor de motortechneuten.
Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak gaan bestellen en aangezien ik MOET gaan dieselen kon ik niet de door mij uitgekozen laguna 20T nemen
Ik zit nu vast aan een 1,9TD. Nu heb je die in 2varianten, de 90 pk en de 120 pk. Mijn vraag is: is er alleen een verschil in het motormanagement (=op te lossen met chip) of zijn er meer verschillen tussen deze motoren? Ikzelf voel er veel voor om een 90 pk te leasen met lekker veel opties en hem daarna even te 'kietelen' naar 120 pk (of meer) Is dit een optie of moet ik toch voor de 120 pk gaan?
He, kijk das mooi... Eindelijk iemand die wat mbt Diesels wil weten...

Eindelijk eens wat echte techniek onder de loep!
Neem absoluut de 88kW/120pk versie! Deze motor heeft bijna 35% meer koppel bij 2000min-1. (270Nm tov 200Nm @ 2000min-1.) Hier komt bij dat het koppel over het gehele toerengebied flink hoger is als de 74kW/100pk versie. Dus is de 120 een snellere auto. En die zesbak zorgt voor een snellere acceleratie en meer rust op kruissnelheid. Makkelijke keus... 120 the way to go
En een 100 laten chippen is geen goed alternatief voor een 120 (evt. + chip ?!). De motoren verschillen intern qua constructie (andere gesmede zuigers, andere typen turbo's, etc!
Maaruh, als er nog ruim 2.200,- af kan ?! Een
2.2dCi 150
!!! Die is zijn geld trouwens dik waard. 215km/h tov 200km/h bij 120. Maar iets hoger verbruik. Daar kan geen gechipte 120 tegenop. Een 2.2dCi levert nl. 320Nm @ 1750min-1...
Grtz,
Zzpeedie.