Keuze dieselmotor

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
laguna2
Contacteer:

Even een kort vraagje voor de motortechneuten.

Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak gaan bestellen en aangezien ik MOET gaan dieselen kon ik niet de door mij uitgekozen laguna 20T nemen :@

Ik zit nu vast aan een 1,9TD. Nu heb je die in 2varianten, de 90 pk en de 120 pk. Mijn vraag is: is er alleen een verschil in het motormanagement (=op te lossen met chip) of zijn er meer verschillen tussen deze motoren? Ikzelf voel er veel voor om een 90 pk te leasen met lekker veel opties en hem daarna even te 'kietelen' naar 120 pk (of meer) Is dit een optie of moet ik toch voor de 120 pk gaan?
Derby

er zal een wezenlijk verschil zijn. ik denk dan aan verschil in compressie. Misschien een kleinere of helemaal geen intercooler. Misschien een 'gewone' turbo ipv 1 met verstelbare leidschoepen. een chippie is naar mijn idee niet genoeg.

Derby
Calle

Een lease-bak mag je toch helemaal niet kietelen? Dan kun je toch in problemen komen met je contract, of zit ik er nu helemaal naast en kan dat wel weer bij persoonlijke lease? Wat is het prijsverschil tussen de twee, en maakt dat het plan de moeite waard?
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

als je een lease contract hebt via je werkgever. mag echt niet veel aan je auto veranderen. zeker niet motorisch. want als je je lease auto aan het einde van de looptijd inlevert en de lease maatschappij ontdekt dat er mee geknoet is met de auto. wordt de restwaarde van de auto van de wagen flink minder(volgens de lease maatschappij). en zal je werkgever de volgende keer dat jij een auto leased een fiks hoger bedrag moeten betalen. maar ik zou eens gaan informeren wat je wel en wat je niet aan je auto mag veranderen als je gaat leasen.
laguna2
Contacteer:

Ik weet dat het officieel niet mag. vandaar de chiptuning... is ook relatief eenvoudig terug te draaien. Ook kun je bij een turbo eenvoudig wat meer druk erop gooien. Mijn vraag was ook wat de fysieke verschillen zijn tussen de 2 motoren. Mijn leaseconract en de voorwaarden daarin ken ik inmiddels.
Derby

hou er wel rekening mee dat bij een ongeluk jij niet even je turbodruk terug kan draaien. net zo goed als dat je niet je ecu kan weg werken. Dus ik denk dat je je op glad ijs bevind.

Derby
canonballman

heeft de 120 pk niet een 6bak?

en de 90pk een 5 bak?

Ik zou voor minder opties gaan en de 120 pk versie pakken.

30 pk is TEVEEL wat alleen in het motormanagement kan zitten.

Voorbeeld: de 110pk golf tdi had een totaal andere turbo als de 90 pk versie.
Tom
Moderator
Car: MB

neem lekker de 120 versie en bak daar een stukkie "sillicium" in :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Geert Claes

ik zou de 120 pk aanraden, die hebben wij ook in onze nieuwe scenic zitten, en dat mocht voor mij zelfs nog sneller zijn, maja.
In belgie is dat wel de 115pk, omdat deze qua taks veel aantrekkelijker is, maar dat is naar het schijnt vooral 5pk op papier dan in werkelijkheid, ofwel is het verschil niet voelbaar.

:)
speedline

laguna2 schreef:Even een kort vraagje voor de motortechneuten.

Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak gaan bestellen en aangezien ik MOET gaan dieselen kon ik niet de door mij uitgekozen laguna 20T nemen :@

Ik zit nu vast aan een 1,9TD. Nu heb je die in 2varianten, de 90 pk en de 120 pk. Mijn vraag is: is er alleen een verschil in het motormanagement (=op te lossen met chip) of zijn er meer verschillen tussen deze motoren? Ikzelf voel er veel voor om een 90 pk te leasen met lekker veel opties en hem daarna even te 'kietelen' naar 120 pk (of meer) Is dit een optie of moet ik toch voor de 120 pk gaan?
He, kijk das mooi... Eindelijk iemand die wat mbt Diesels wil weten... :D Eindelijk eens wat echte techniek onder de loep! (Y)

Neem absoluut de 88kW/120pk versie! Deze motor heeft bijna 35% meer koppel bij 2000min-1. (270Nm tov 200Nm @ 2000min-1.) Hier komt bij dat het koppel over het gehele toerengebied flink hoger is als de 74kW/100pk versie. Dus is de 120 een snellere auto. En die zesbak zorgt voor een snellere acceleratie en meer rust op kruissnelheid. Makkelijke keus... 120 the way to go (Y)

En een 100 laten chippen is geen goed alternatief voor een 120 (evt. + chip ?!). De motoren verschillen intern qua constructie (andere gesmede zuigers, andere typen turbo's, etc!

Maaruh, als er nog ruim €2.200,- af kan ?! Een 2.2dCi 150 >-) !!! Die is zijn geld trouwens dik waard. 215km/h tov 200km/h bij 120. Maar iets hoger verbruik. Daar kan geen gechipte 120 tegenop. Een 2.2dCi levert nl. 320Nm @ 1750min-1... :worship:

Grtz,

Zzpeedie.
laguna2
Contacteer:

Dank voor de info... het gaat dus nu een 120pk worden.. Heb even zitten rekenen en kwam er net achter dat reno een aanbieding heeft met het navigatiesysteem op de laguna. Kan nu de 120 nemen met dezelfde opties door het verschil :D
Plaats reactie