[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
Ja er klopt dan iets niet met je benzinetoevoer.
Hoe lang heeft de auto stilgestaan?
Filter goede richting op?
Retour is open?
Benzinedruk is ok?
Hoe lang heeft de auto stilgestaan?
Filter goede richting op?
Retour is open?
Benzinedruk is ok?
Net even getest...liep nog steeds net zo slecht, alleen 1 straat lang deed ie het toch goed!
Auto stond week of 4 stil. Filter is ok, niks aan gedaan. Retourleidingen gecheckt vanmiddag, ook ok.
Evende bougiekabels gecheckt, alles ok. Massakabel even schoongemaakt voor goed contact, probleem bleef. Morgen even het verdelerkapje eraf.
Ik krijg toch het vermoeden dat er 1 cilinder niet mee doet en af en toe wel (is ook meteen aan het vermogen te merken).
Bij stationair lopen doet ie ook een amerikaan na, bo bo bo bo ipv van een soepel lopend 4 cilindertje.
Auto stond week of 4 stil. Filter is ok, niks aan gedaan. Retourleidingen gecheckt vanmiddag, ook ok.
Evende bougiekabels gecheckt, alles ok. Massakabel even schoongemaakt voor goed contact, probleem bleef. Morgen even het verdelerkapje eraf.
Ik krijg toch het vermoeden dat er 1 cilinder niet mee doet en af en toe wel (is ook meteen aan het vermogen te merken).
Bij stationair lopen doet ie ook een amerikaan na, bo bo bo bo ipv van een soepel lopend 4 cilindertje.
Ok, 4 nieuwe bougies en de skelter loopt weer als vanouds.
Weer verder met het turbo blok. Koppakking moet toch binnenkort bezorgd worden.
Herstel, koppakking is binnen.


Weer verder met het turbo blok. Koppakking moet toch binnenkort bezorgd worden.
Herstel, koppakking is binnen.

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Marco: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=1930
Ik kwam dit topic toevallig tegen.
Omdat je van plan bent lang hard te rijden op de snelweg is die zuigerkoeling misschien iets om rekening mee te houden?
Gr, Frits.
Ik kwam dit topic toevallig tegen.
Omdat je van plan bent lang hard te rijden op de snelweg is die zuigerkoeling misschien iets om rekening mee te houden?
Gr, Frits.
Lijstje wordt iig al korter:
Oliekoeler
Mapsensor
Slangenspul en loodgieterswerk
IC (misschien een keer kijken of er ergens 1 in de bumper te verzagen is,vol in het zicht!)
Spruitstuk
Turbo
Motortje afstellen
Oliekoeler
Mapsensor
Slangenspul en loodgieterswerk
IC (misschien een keer kijken of er ergens 1 in de bumper te verzagen is,vol in het zicht!)
Spruitstuk
Turbo
Motortje afstellen
ik heb nog:MarcoG schreef:Lijstje wordt iig al korter:
Oliekoeler
Mapsensor
Slangenspul en loodgieterswerk
IC (misschien een keer kijken of er ergens 1 in de bumper te verzagen is,vol in het zicht!)
Spruitstuk
Turbo
Motortje afstellen
ic (fmic die op men 21 staat) of std spul
21 t mapcensor
T3 turbo (ook van een 21)
std in en uitlaat spruitstuk maar daar ben je niets mee denk ik
oliekoeler 16 R
alle slang benodigdheden van een 21 (zelfs dubbel)
Jo, ik meel je. 

Nou, nog een paar pics van de benzinepomp ombouw, misschien handig voor mensen die ook een pompje moeten vervangen.
Het lukte dus "prima" zonder de handremkabels los te halen, alleen van de rechterachterklauw heb ik em losgehangen vanuit de remklauw om nog een millimeter extra manouvreer-ruimte te krijgen.
Wat ik wel heb moeten loshalen was de uitlaatdemper (gewoon loshangen was net genoeg, die hoeft er niet helemaal voor onderuit), het rechterachterwiel en je reservetank loshangen (zie foto).
Eerst nieuwe pumpke bestellen (Walbro 255liter/uur GSS 341 high pressure, sterkere hadden ze niet
):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 0nieuw.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nummer.jpg[/img]
Dan krikke men de auto eens goed op...zo hoog als ie gaat (Heerlen style):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... straat.jpg[/img]
Zonder een passende tang maar met een werkend stel herses...2 schroevedraaiers en een lange lijmklem (of ander stuk staal) om de ring -met daaronder de pomp- te kunnen losdraaien:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... vangen.jpg[/img]
In het handboek stond dat je de ring naar alle waarschijnlijkheid toch kapot maakte en je dus maar gelijk met een stuk hout die hele ring naar de klote kon jassen...rare gasten.
Vervolgens freubel je het iets kleinere pompje (dan de standaard bosch-pomp) netjes erin, dat rubber wat in de houder zat zit nu in een licht gewijzigde positie
en het bij de nieuwe pomp bijgeleverde stukje brandstofslang zit aan de "bovenzijde" (nu dus de onderzijde van op de foto bekeken, pomp staat namelijk ondersteboven op de foto) om de pomp in de iets te grote houder goed klem te houden. Dat stukje slang drukt de pomp dus vet naar beneden en dat is nodig omdat anders dat filtertje niet erop gezet kan worden omdat de houder (dat vergeelde stuk plastic) in de weg zat:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... p/Pomp.jpg[/img]
Oh ja, de houder bestaat uit 2 helften die via die twee alu buisjes (zie die 2 plastic "kokers" links op de foto) bij elkaar gehouden worden. Die "kokers" schuif je dus over die alu-buisjes heen. Aan het einde van 1 van die buisjes zat een popnagel die ik heb moeten vernielen om de houder te kunnen openen en daar zit nu die bout (met schroefkop) en dat ringetje wat ook alles prima bij elkaar houd. Ik had er ook een plastic plug in gepropt maar die zal over 15 jaar wel opgelost zijn.
Kan ik nog melden dat je goed moet opletten hoe de pomp in de houder zit zodat ie ook daadwerkelijk in de tank gaat passen. Ik had het hele zaakje netjes in elkaar tot ik erachter kwam dat de benzine-pomp nog een kwart-slag gedraaid moest worden in de houder.
En vervolgens alles weer in omgekeerde volgorde terug.
Het lukte dus "prima" zonder de handremkabels los te halen, alleen van de rechterachterklauw heb ik em losgehangen vanuit de remklauw om nog een millimeter extra manouvreer-ruimte te krijgen.
Wat ik wel heb moeten loshalen was de uitlaatdemper (gewoon loshangen was net genoeg, die hoeft er niet helemaal voor onderuit), het rechterachterwiel en je reservetank loshangen (zie foto).
Eerst nieuwe pumpke bestellen (Walbro 255liter/uur GSS 341 high pressure, sterkere hadden ze niet
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 0nieuw.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nummer.jpg[/img]
Dan krikke men de auto eens goed op...zo hoog als ie gaat (Heerlen style):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... straat.jpg[/img]
Zonder een passende tang maar met een werkend stel herses...2 schroevedraaiers en een lange lijmklem (of ander stuk staal) om de ring -met daaronder de pomp- te kunnen losdraaien:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... vangen.jpg[/img]
In het handboek stond dat je de ring naar alle waarschijnlijkheid toch kapot maakte en je dus maar gelijk met een stuk hout die hele ring naar de klote kon jassen...rare gasten.
Vervolgens freubel je het iets kleinere pompje (dan de standaard bosch-pomp) netjes erin, dat rubber wat in de houder zat zit nu in een licht gewijzigde positie
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... p/Pomp.jpg[/img]
Oh ja, de houder bestaat uit 2 helften die via die twee alu buisjes (zie die 2 plastic "kokers" links op de foto) bij elkaar gehouden worden. Die "kokers" schuif je dus over die alu-buisjes heen. Aan het einde van 1 van die buisjes zat een popnagel die ik heb moeten vernielen om de houder te kunnen openen en daar zit nu die bout (met schroefkop) en dat ringetje wat ook alles prima bij elkaar houd. Ik had er ook een plastic plug in gepropt maar die zal over 15 jaar wel opgelost zijn.

Kan ik nog melden dat je goed moet opletten hoe de pomp in de houder zit zodat ie ook daadwerkelijk in de tank gaat passen. Ik had het hele zaakje netjes in elkaar tot ik erachter kwam dat de benzine-pomp nog een kwart-slag gedraaid moest worden in de houder.

En vervolgens alles weer in omgekeerde volgorde terug.
Ja mooi!
Maar bij mij zit de brandstofpomp niet onder de ring, maar een kleiner ringetje ernaast, waar dus geen gat voor in de carroserie zit...
Maar bij mij zit de brandstofpomp niet onder de ring, maar een kleiner ringetje ernaast, waar dus geen gat voor in de carroserie zit...
Ja, bij mij ook Riel, ik heb die tank niet voor de lol eronderuit gehaald. 
Een ring voor de sensor (waar je zo bij kan) en een ring er links naast voor de pomp (waar je niet bij kan). Ik heb de tank er ook onderuit gehad en het is een kutklusje. Pas wel op dat je de ring niet al veel sloopt met demonteren, ik heb hem met een schroefbitje klem gezet uiteindelijk.
Zo'n pomp als hierboven op de bovenste foto, maar dan de originele 16v pomp heb ik nog liggen, als je wat wil testen ofzo (geen garantie
).
Zo'n pomp als hierboven op de bovenste foto, maar dan de originele 16v pomp heb ik nog liggen, als je wat wil testen ofzo (geen garantie

Om al dat vermogen ook op het asfalt te krijgen:
[img]http://i6.ebayimg.com/04/i/05/29/03/de_1_b.JPG[/img]
vandaag met de post bezorgd.
[img]http://i6.ebayimg.com/04/i/05/29/03/de_1_b.JPG[/img]
vandaag met de post bezorgd.
Powerkluts van Sax
serienr wil je ook erbij hebben?
serienr wil je ook erbij hebben?

Beh, waarom een sachs?
Nah tis best fijn koppelingetje, kan een hoop meer hebben dan standaard en voelt toch nog wel redelijk normaal voor dagelijks verkeer.
Ik rijd er al 2 jaar mee en je kunt tenminste lekker op de koppeling wegsprinten zonder dat je de plaat zit te frituren
Ik rijd er al 2 jaar mee en je kunt tenminste lekker op de koppeling wegsprinten zonder dat je de plaat zit te frituren
Waar rij je nu mee Menno? sinterplaat?Menno schreef:aha, de opvoerplannen een beetje teruggesteld?
zo'n koppelingetje stook je d'r in 10 minuten wel uit

gr snder
Riël schreef:Beh, waarom een sachs?
Hehe, ja, moet een beetje aan het "budget" gaan denken. Dacht dat dat wel een stevige koppeling zou zijn. (dat worden dan wel 10 leuke minutenMenno schreef:aha, de opvoerplannen een beetje teruggesteld?
zo'n koppelingetje stook je d'r in 10 minuten wel uit

Wat zou een goed alternatief zijn?
Drukgroep is wel oke. Als je een haardrogert op die clio gaat zetten zou ik toch serieus gaan denken aan een sinterplaatje
Kosten iets meer, maar dan is je auto wel "hufterproof"

Laatst gewijzigd door Bart V op wo 26 okt 2005 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nope
alleen in ze 1 wil ie wel eens stutteren, verder "hangt ie erg lekker aan het gas".
alleen in ze 1 wil ie wel eens stutteren, verder "hangt ie erg lekker aan het gas".
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik zou em gewoon monteren Marco, ik laat er ook iets 165pk&260 Nm op los en dat gaat ook al dik een jaar goed.
En dan gebruik ik em nog regelmatig om het turbogat te verkleinen
Bovendien is een koppelingetje vervangen bij een blok wat pas uit elkaar is geweest nooit zo'n ramp, alles gaat dan nog lekker soepel.
Enne, als je em aan gort rijd, weet je tenminste dat je goed bezig bent
En dan gebruik ik em nog regelmatig om het turbogat te verkleinen

Bovendien is een koppelingetje vervangen bij een blok wat pas uit elkaar is geweest nooit zo'n ramp, alles gaat dan nog lekker soepel.
Enne, als je em aan gort rijd, weet je tenminste dat je goed bezig bent

Steven schreef: Enne, als je em aan gort rijd, weet je tenminste dat je goed bezig bent

Vanmiddag even passen met 20mm verbreders (ter compensatie van de 56mm ET waarde van de Speedlines) Ben nog niet helemaal tevreden, zou misschien nog een cm bij kunnen. Voorzijde had ik nog niet geprobeerd.
links de speedline (16"), rechts de...speedline (15")
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... hter-2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... achter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ndaard.jpg[/img][img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... orkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... enkant.jpg[/img]
links de speedline (16"), rechts de...speedline (15")
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... hter-2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... achter.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ndaard.jpg[/img][img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... orkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... enkant.jpg[/img]