[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja er klopt dan iets niet met je benzinetoevoer.

Hoe lang heeft de auto stilgestaan?

Filter goede richting op?

Retour is open?

Benzinedruk is ok?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Net even getest...liep nog steeds net zo slecht, alleen 1 straat lang deed ie het toch goed!

Auto stond week of 4 stil. Filter is ok, niks aan gedaan. Retourleidingen gecheckt vanmiddag, ook ok.

Evende bougiekabels gecheckt, alles ok. Massakabel even schoongemaakt voor goed contact, probleem bleef. Morgen even het verdelerkapje eraf.
Ik krijg toch het vermoeden dat er 1 cilinder niet mee doet en af en toe wel (is ook meteen aan het vermogen te merken).

Bij stationair lopen doet ie ook een amerikaan na, bo bo bo bo ipv van een soepel lopend 4 cilindertje.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hangende injectoren?
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Ok, 4 nieuwe bougies en de skelter loopt weer als vanouds. :) :pompom:
Weer verder met het turbo blok. Koppakking moet toch binnenkort bezorgd worden.

Herstel, koppakking is binnen. :D
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Marco: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=1930

Ik kwam dit topic toevallig tegen.
Omdat je van plan bent lang hard te rijden op de snelweg is die zuigerkoeling misschien iets om rekening mee te houden?

Gr, Frits.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zuigerbodemkoeling heeft een F7P/R al standaard, dus daar hoef je je niet zo'n zorgen over te maken. :)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ow, ok :beer:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Lijstje wordt iig al korter:

Oliekoeler
Mapsensor
Slangenspul en loodgieterswerk
IC (misschien een keer kijken of er ergens 1 in de bumper te verzagen is,vol in het zicht!)
Spruitstuk
Turbo
Motortje afstellen
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep nog wel een C-klasse IC, misschien dattie wel leuk op de clio past.
Bij de GT iig net niet :p
Gast

MarcoG schreef:Lijstje wordt iig al korter:

Oliekoeler
Mapsensor
Slangenspul en loodgieterswerk
IC (misschien een keer kijken of er ergens 1 in de bumper te verzagen is,vol in het zicht!)
Spruitstuk
Turbo
Motortje afstellen
ik heb nog:

ic (fmic die op men 21 staat) of std spul
21 t mapcensor
T3 turbo (ook van een 21)
std in en uitlaat spruitstuk maar daar ben je niets mee denk ik
oliekoeler 16 R
alle slang benodigdheden van een 21 (zelfs dubbel)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Jo, ik meel je. :beer:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Nou, nog een paar pics van de benzinepomp ombouw, misschien handig voor mensen die ook een pompje moeten vervangen.
Het lukte dus "prima" zonder de handremkabels los te halen, alleen van de rechterachterklauw heb ik em losgehangen vanuit de remklauw om nog een millimeter extra manouvreer-ruimte te krijgen.
Wat ik wel heb moeten loshalen was de uitlaatdemper (gewoon loshangen was net genoeg, die hoeft er niet helemaal voor onderuit), het rechterachterwiel en je reservetank loshangen (zie foto).

Eerst nieuwe pumpke bestellen (Walbro 255liter/uur GSS 341 high pressure, sterkere hadden ze niet :wink: ):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 0nieuw.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nummer.jpg[/img]

Dan krikke men de auto eens goed op...zo hoog als ie gaat (Heerlen style):
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... straat.jpg[/img]

Zonder een passende tang maar met een werkend stel herses...2 schroevedraaiers en een lange lijmklem (of ander stuk staal) om de ring -met daaronder de pomp- te kunnen losdraaien:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... vangen.jpg[/img]
In het handboek stond dat je de ring naar alle waarschijnlijkheid toch kapot maakte en je dus maar gelijk met een stuk hout die hele ring naar de klote kon jassen...rare gasten.

Vervolgens freubel je het iets kleinere pompje (dan de standaard bosch-pomp) netjes erin, dat rubber wat in de houder zat zit nu in een licht gewijzigde positie :wink: en het bij de nieuwe pomp bijgeleverde stukje brandstofslang zit aan de "bovenzijde" (nu dus de onderzijde van op de foto bekeken, pomp staat namelijk ondersteboven op de foto) om de pomp in de iets te grote houder goed klem te houden. Dat stukje slang drukt de pomp dus vet naar beneden en dat is nodig omdat anders dat filtertje niet erop gezet kan worden omdat de houder (dat vergeelde stuk plastic) in de weg zat:
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... p/Pomp.jpg[/img]
Oh ja, de houder bestaat uit 2 helften die via die twee alu buisjes (zie die 2 plastic "kokers" links op de foto) bij elkaar gehouden worden. Die "kokers" schuif je dus over die alu-buisjes heen. Aan het einde van 1 van die buisjes zat een popnagel die ik heb moeten vernielen om de houder te kunnen openen en daar zit nu die bout (met schroefkop) en dat ringetje wat ook alles prima bij elkaar houd. Ik had er ook een plastic plug in gepropt maar die zal over 15 jaar wel opgelost zijn. (S)
Kan ik nog melden dat je goed moet opletten hoe de pomp in de houder zit zodat ie ook daadwerkelijk in de tank gaat passen. Ik had het hele zaakje netjes in elkaar tot ik erachter kwam dat de benzine-pomp nog een kwart-slag gedraaid moest worden in de houder. :@

En vervolgens alles weer in omgekeerde volgorde terug.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja mooi!

Maar bij mij zit de brandstofpomp niet onder de ring, maar een kleiner ringetje ernaast, waar dus geen gat voor in de carroserie zit...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Ja, bij mij ook Riel, ik heb die tank niet voor de lol eronderuit gehaald. :wink:
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Een ring voor de sensor (waar je zo bij kan) en een ring er links naast voor de pomp (waar je niet bij kan). Ik heb de tank er ook onderuit gehad en het is een kutklusje. Pas wel op dat je de ring niet al veel sloopt met demonteren, ik heb hem met een schroefbitje klem gezet uiteindelijk.

Zo'n pomp als hierboven op de bovenste foto, maar dan de originele 16v pomp heb ik nog liggen, als je wat wil testen ofzo (geen garantie :) ).
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Om al dat vermogen ook op het asfalt te krijgen:

[img]http://i6.ebayimg.com/04/i/05/29/03/de_1_b.JPG[/img]

vandaag met de post bezorgd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zet er dan ook ff bij watvoor koppelding het is vent :p
Zo kan het net zo goed een opgepoetste standaard zijn.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Waarschijnlijk een nieuwe..... O-)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Powerkluts van Sax :wink:

serienr wil je ook erbij hebben? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee, zo'n powersucks heb ik al dik 2 jaar in m'n GT zitten :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Beh, waarom een sachs?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

aha, de opvoerplannen een beetje teruggesteld?

zo'n koppelingetje stook je d'r in 10 minuten wel uit :smoke:
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nah tis best fijn koppelingetje, kan een hoop meer hebben dan standaard en voelt toch nog wel redelijk normaal voor dagelijks verkeer.

Ik rijd er al 2 jaar mee en je kunt tenminste lekker op de koppeling wegsprinten zonder dat je de plaat zit te frituren
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Menno schreef:aha, de opvoerplannen een beetje teruggesteld?

zo'n koppelingetje stook je d'r in 10 minuten wel uit :smoke:
Waar rij je nu mee Menno? sinterplaat? :smoke:

gr snder
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Riël schreef:Beh, waarom een sachs?
Menno schreef:aha, de opvoerplannen een beetje teruggesteld?

zo'n koppelingetje stook je d'r in 10 minuten wel uit :smoke:
Hehe, ja, moet een beetje aan het "budget" gaan denken. Dacht dat dat wel een stevige koppeling zou zijn. (dat worden dan wel 10 leuke minuten :worship: )
Wat zou een goed alternatief zijn?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Drukgroep is wel oke. Als je een haardrogert op die clio gaat zetten zou ik toch serieus gaan denken aan een sinterplaatje :smoke: Kosten iets meer, maar dan is je auto wel "hufterproof"
Laatst gewijzigd door Bart V op wo 26 okt 2005 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Drukgroep is wel oke. Als je een haardrogert op die clio gaat zetten zou ik toch gaan denken aan een sinterplaatje :smoke:
Zijn alle sinterplaten van Type aan/uit?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

nee dat valt reuze mee. Ze zijn wat "happiger" en moeilijker te doseren. Als je een beetje kan rijden zal je er weinig problemen mee hebben.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zodra je eraan gewend bent is het erg fijn rijden.
Het is alleen niet erg comfortabel.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Wordt het pedaal er ook zwaarder van behalve dat ie moeilijker doseerbaar wordt?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nope

alleen in ze 1 wil ie wel eens stutteren, verder "hangt ie erg lekker aan het gas".
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik zou em gewoon monteren Marco, ik laat er ook iets 165pk&260 Nm op los en dat gaat ook al dik een jaar goed.
En dan gebruik ik em nog regelmatig om het turbogat te verkleinen ;)

Bovendien is een koppelingetje vervangen bij een blok wat pas uit elkaar is geweest nooit zo'n ramp, alles gaat dan nog lekker soepel.

Enne, als je em aan gort rijd, weet je tenminste dat je goed bezig bent :D
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Steven schreef: Enne, als je em aan gort rijd, weet je tenminste dat je goed bezig bent :D
(Y) p'sies
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Er zijn trouwens adressen die koppelingsplaten met sinterplaat kunnen bekleden voor schappelijke prijzen. Mooie oplossing voor als de 'Sucks' echt na 10 minuten is weggefikt ;)
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Vanmiddag even passen met 20mm verbreders (ter compensatie van de 56mm ET waarde van de Speedlines) Ben nog niet helemaal tevreden, zou misschien nog een cm bij kunnen. Voorzijde had ik nog niet geprobeerd.

links de speedline (16"), rechts de...speedline (15")
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erkant.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... hter-2.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... achter.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ndaard.jpg[/img][img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... orkant.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... enkant.jpg[/img]
Plaats reactie