[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.

Postby Arno17 » Sat 11 Dec 2010 19:02

en het was nog lang onrustig in Friesland
Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, [s]Megane dCi [s]110pk =130pk GT-line[/s], R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno17
 
Donateur
Posts: 4737
Joined: Sat 12 Mar 2005 16:06
Location: Hoofddorp
Car: Clio IV 0.9 tce Zen

Postby mark 5t » Sat 11 Dec 2010 19:17

wat een taring @#$%^&* muziek zeg :wink:
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby heine hut » Sat 11 Dec 2010 19:31

mark 5t wrote:wat een taring @#$%^&* muziek zeg :wink:


mark ieder zijn hobby/muziek :grin:
User avatar
heine hut
 
Donateur
Posts: 469
Joined: Sun 12 Sep 2004 8:50
Location: Donkerbroek FR.

Postby mark 5t » Sat 11 Dec 2010 19:38

ik word gewoon een oude L :D
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Arco » Sat 11 Dec 2010 19:43

"He ... wat zeg je ??!!" ....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Wouter » Sat 11 Dec 2010 20:31

Arco, je rijdt daar volgens mij te hard :p

Post een foto van jouw gewassen auto, die foto's zijn nogal zeldzaam
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Xabre » Sun 12 Dec 2010 9:17

neehoor in het buitenland mag je max 200 km/u
Xabre
 
Posts: 5507
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Tim » Sun 12 Dec 2010 13:22

Ik was gisteren in Leeuwarden. Het was op de A32 heerlijk rustig :smile:
Ben je niet tegen gekomen, jij woont toch ook ergens daar in de buurt?
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby Arco » Sun 12 Dec 2010 13:49

Nog "iets" verder naar het noorden Tim. :p

Hier dus
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Tim » Sun 12 Dec 2010 14:20

Ah bijna toch ;) :P
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby Andrews (supercinq) » Sun 12 Dec 2010 15:40

:lol:
dat is pas echt een uithoek arco..
kunnen ze in zo'n gehucht jou uitlaat waarderen?
Andrews (supercinq)
 
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Postby Arco » Sun 12 Dec 2010 15:42

neuh niet echt ... onlangs de vraag of m'n uitlaat nog steeds niet was gerepareerd ... "Nee, hoort zo buurman" :lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Sun 12 Dec 2010 20:56

Jezus arco! Nog verder en je valt van de aarde af :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Arco » Mon 13 Dec 2010 9:33

Wouter de Wit wrote:Post een foto van jouw gewassen auto, die foto's zijn nogal zeldzaam


Ze was schoon .... (F)



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Martijn Kool » Mon 13 Dec 2010 9:51

pff die jongen die hem heeft verlaagd voor je is goed bezig geweest :smile:

staat er mooi bij zo (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Arco » Mon 13 Dec 2010 20:13

8) (Y)

@ Jo & Henk (Fastchip) : regelt de chip ook de hoeveelheid brandstof kwa inspuiting ?? Ik vermoed dat daar ook nog een beperking zit bij mijn motor.

Zo ja, dan ben ik de eerstvolgende keer weer van de partij.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby -jo- » Mon 13 Dec 2010 20:17

custommetje ? Ga je hem echt stuk maken ? :lol:
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby tutuur » Mon 13 Dec 2010 20:17

Tuurlijk! Wat wil je anders veranderen? :lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Wouter » Mon 13 Dec 2010 20:31

Nu alleen nog dat duwrek er vanaf trekken
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Arco » Mon 13 Dec 2010 20:35

-jo- wrote:custommetje ? Ga je hem echt stuk maken ? :lol:


Custom :ja:

Uhm... niet de bedoeling om het blok stuk te maken.

Bedoeling is om de motor zo goed mogelijk te laten lopen zonder dat deze net aan (te) arm loopt op vermogen / hogere toerentallen waarvan ik het idee heb dat dat nu soms nog wel eens het geval is ondank de regulator van 3,8 bar.

In mijn ogen regelt de chip nog steeds de "openingstijd/lengte" van de injector. En deze lijkt mij te kort om voldoende brandstof in te spuiten om een zo optimaal mogelijke AFR te hebben (correct me if I'm wrong (F) )

Een originele brandstofpomp levert 120 l/m. Komende tijd eens controleren of de aansturing van de pomp nog juist is (lees : zo'n 12 volt heeft) en daarnaast ook de opbrengst.
Met een schuin oog ook al gekeken naar een 255 pomp, maar dat lijkt mij iets teveel van het goede.

Is anders zo'n fuel boost regulator/valve een idee ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby -jo- » Mon 13 Dec 2010 20:54

gewoon effe Henk contacteren, in het voorjaar is de eerste dynodag (Maart).
-jo-
 
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Arco » Thu 23 Dec 2010 19:47

Vandaag "ff" de Clio II RS / Megane I 280mm-remmen eronder gemonteerd met een grotere hoofdremcilinder.





Remklauw past net :D






Daarna ook meteen ff opnieuw uitgelijnd.

Moet alleen de zaak nog eens ontluchten heb ik het idee ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Tom » Fri 24 Dec 2010 0:37

goed bezig. Geen zin om meteen staalomvlochten leidingen te monteren?

Ontluchten gaat misschien pas goed met de klauw in de lucht. Klinkt vreemd maar ik heb me de tering gezocht vorig jaar omdat ik ook een spons hield. Bleef op de een of andere manier lucht in de klauw zitten die er niet uit wilde in gemonteerde toestand.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Arco » Fri 24 Dec 2010 6:33

Heb staalomvlochten slangen liggen, maar die waren veels te lang (voor een 19 16V vermoed ik), dus heb ik nu maar Clio II RS remslangen gemonteerd.

Hmmzz... volgende keer maar eens proberen. (Y) (of zal er heel veel speling zitten op pedalengedeelte na zo'n 20 jaar ?? :D )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Fri 24 Dec 2010 7:32

welke hrc is dit nou dan? die van de laguna of die goedkopere variant?

verders lekker bezig sjaakie (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Arco » Fri 24 Dec 2010 7:45

Laguna HRC.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Fri 24 Dec 2010 7:51

toch wel :) pastte die andere niet? weet ff niet meer van wat dat was...
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Arco » Fri 24 Dec 2010 7:55

Scenic. Te lui om te proberen. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18250
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby tutuur » Fri 24 Dec 2010 7:56

:lol:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tom » Fri 24 Dec 2010 10:13

zo veel prijsverschil zal daar toch niet inzitten? Je moet alleen opletten dat je laguna neemt met 4 gelijke aansluitingen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby tutuur » Fri 24 Dec 2010 10:28

Arco wrote:"remt voor geen meter" ... de originele 16V bouwt dus niet voldoende remdruk op begrijp ik ??

Ik weet dat ik er 1 moet hebben met 4x M10. (Y)

Maar het "leuke" is dat de Laguna er 1 heeft en ook de Scenic, maar wat is het verschil t.o.v. elkaar ???

Die Scenic is bruto 75 euro namelijk ... (I)

Ga ze denk ik allebei maar bestellen ... de Scenic niet goed, dan terug. :D


scheelt niks dus :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14273
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby jacques » Fri 24 Dec 2010 11:03

Je moet een HRC met inscriptie 23 hebben. (zuiger 23,8mm)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2435
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Merijn » Fri 24 Dec 2010 11:19

Tom wrote:goed bezig. Geen zin om meteen staalomvlochten leidingen te monteren?

Ontluchten gaat misschien pas goed met de klauw in de lucht. Klinkt vreemd maar ik heb me de t@ring gezocht vorig jaar omdat ik ook een spons hield. Bleef op de een of andere manier lucht in de klauw zitten die er niet uit wilde in gemonteerde toestand.


Effe voor de zekerheid: de klauw LAGER dan zijn normale hoogte? Of HOGER? Ik ga de mijne voor de zekerheid ook nog eens ontluchten na de winter. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. :P
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31478
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Haas » Fri 24 Dec 2010 11:38

lucht stijgt he, dus ik zou m los halen van t fusee en dan zowel naar boven als naar beneden bewegen, maar altijd de nippel loshalen als de klauw boven is.
Het ontluchten van sommige HRC's is ook niet altijd even makkelijk btw.
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby Michiel Willemse » Fri 24 Dec 2010 14:29

Weet iemand of het heel veel verschil maakt of je de HRC met ABS neemt voor de RS remmen upgrade? Ik heb nu een clio 16v met uitschakelbare ABS. Vind het af en toe wel handig (lui) om toch de ABS te hebben, dus dacht nu het beste van 2 werelden te hebben. Aangezien de Laguna's ook een ABS variant hebben dacht ik die HRC te nemen of zie ik dan iets over het hoofd?

Groeten Michiel
Michiel Willemse
 
Posts: 63
Joined: Mon 5 Apr 2010 9:23
Location: Utrecht

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group