Rally 16v van Bert-jan en Geert
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik zaf bij de foto's dat jullie het front eraf hebben gehad. Bij wie heb je dat nieuwe voorfront besteld, winparts ofzo? of heb je het oude terug gemonteerd?
volgensmij komt het gewoon van renault. ik was toen nog niet bij het team. maar met winparts spullen moet het ook lukken, en goedkoper.
Gister weer bezig geweest. Dit keer de riemen en delen van de blusinstallatie gemonteerd.
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6117.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6116.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6118.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6117.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6116.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6118.JPG[/img]
weer een updateje. vanmiddag met bert-jan weer aan de slag geweest. zelf niet zoveel kunnen doen. bert-jan had de adapter platen voor de remklauwen klaar en gemonteerd, dit ziet er netjes uit! Ik zelf heb de trip master op het dashboard gemonteerd en ben nog even met de leidingen voor de blus installatie bezig geweest. genoeg geluld hier wat foto's
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6219.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6222.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6223.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6221.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6118.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6219.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6222.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6223.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6221.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6118.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
mooie remklauwtjes



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Het blok word trouwens een toch een f7r en deze wordt gebouwd door ptrgte. Krijgt andere nokassen en waarschijnlijk een chipje van menno.
p.s. verkijk je niet op de grote van de remmen. De schijven zijn 300mm!
p.s. verkijk je niet op de grote van de remmen. De schijven zijn 300mm!
dat zijn toch de meg remmen ???
btw, wie heeft die adaptor gemaakt ? t'ziet er degelijk uit (y)
btw, wie heeft die adaptor gemaakt ? t'ziet er degelijk uit (y)
de klauwen zijn van de cup clio. adapter zijn door bert-jan uitgemeten en door een metaal bedrijfje in de duurt gefabriceerd.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Wat voor wielmaat moet je minimaal gebruiken?
Als dat erg groot wordt (17?) kan je bak het best maar zo kort mogelijk zijn.
Als dat erg groot wordt (17?) kan je bak het best maar zo kort mogelijk zijn.
dit alles zou in 16" moeten passen.
In combi met de 15" velgen loopt het net aan op de ontluchting van de klauw dus met 16" moet het gaan lukken, naar mijn mening ook een mooiere combi in de wielkast.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zou zorgen voor een zo kort mogelijke bak (15/61 eindoverbrenging, Williams bijv), anders verlies je volgens mij beetje trekkracht door de 16ers, zeker als je daar semislicks op gaat gebruiken die vaak niet de allerplatste zijn
Bert-jan heeft vandaag een aantal velgen gepast. zo te zien passen ze perfect.
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6289.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6294.JPG[/img]
Ook is de knobbel op de motorkap geel gespoten, hij moet nog wel even gepolijst worden.
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6288.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6289.JPG[/img]
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6294.JPG[/img]
Ook is de knobbel op de motorkap geel gespoten, hij moet nog wel even gepolijst worden.
[img]http://members.home.nl/b-prins/images/IMG_6288.JPG[/img]
Juist, dat punt heb ik al eerder genoemd, maargoed zoals een echt Reno-rijder betaamt, lekker eigenwijs he....canonballman schreef:Zou zorgen voor een zo kort mogelijke bak (15/61 eindoverbrenging, Williams bijv), anders verlies je volgens mij beetje trekkracht door de 16ers, zeker als je daar semislicks op gaat gebruiken die vaak niet de allerplatste zijn

Ik had toch een 280mm set ruim genoeg gevonden of gewoon 260 met dikkere klauwen en goeie ventilatie, zeker omdat je bij Rallyrijden toch betrekkelijk wat lagere snelheden hebt dan op een circuit, waarbij je vaker de lagere versnellingen gebruikt en dus het meeste last hebt van de zware roterende massa. Dus Bert-Jan en Geert, denk er nog eens over na! Goed bedoeld overigens

Verder is de keuze van een 2 liter zeker wel een goeie, dat scheelt echt een hoop

eigenwijs? ooit gehoord van een budget? Anders sponsor jij ons een aangepaste jc5. maargoed zoals een echt Reno-rijder betaamt, lekker zeuren he....Steven schreef:Juist, dat punt heb ik al eerder genoemd, maargoed zoals een echt Reno-rijder betaamt, lekker eigenwijs he....canonballman schreef:Zou zorgen voor een zo kort mogelijke bak (15/61 eindoverbrenging, Williams bijv), anders verlies je volgens mij beetje trekkracht door de 16ers, zeker als je daar semislicks op gaat gebruiken die vaak niet de allerplatste zijn
Ik had toch een 280mm set ruim genoeg gevonden of gewoon 260 met dikkere klauwen en goeie ventilatie, zeker omdat je bij Rallyrijden toch betrekkelijk wat lagere snelheden hebt dan op een circuit, waarbij je vaker de lagere versnellingen gebruikt en dus het meeste last hebt van de zware roterende massa. Dus Bert-Jan en Geert, denk er nog eens over na! Goed bedoeld overigens
Verder is de keuze van een 2 liter zeker wel een goeie, dat scheelt echt een hoop

Zeker nette adaptersAnonymous schreef:dat zijn toch de meg remmen ???
btw, wie heeft die adaptor gemaakt ? t'ziet er degelijk uit (y)

als ik bert-jan mag geloven zijn ze van staal. maar op de foto lijken ze mij meer aluminium. bedankt voor de tip in ieder geval.Bart V schreef:Zeker nette adaptersAnonymous schreef:dat zijn toch de meg remmen ???
btw, wie heeft die adaptor gemaakt ? t'ziet er degelijk uit (y)Echter had ik de binnenzijde afgerond met een radius ipv die scherpe hoeken die er nu in zitten. Dit is gevoelig voor kerfwerking, en zeker met aluminium moet je daar voor oppassen gezien de wisselende belastingen, en temperaturen.
Echt een mooi project dit, wordt echt een zeer dikke auto.
Ben benieuwd hoe die straks gaat lopen.
En die angeleyes zijn ook mooi man, zon setje wil ik ook nog eens halen, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Greetz
Ben benieuwd hoe die straks gaat lopen.
En die angeleyes zijn ook mooi man, zon setje wil ik ook nog eens halen, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Greetz
Niet zo op de teentjes getrapt, beetje vooronderzoek had je kunnen helpen om namelijk een goedkopere oplossing te bieden.Geert schreef:eigenwijs? ooit gehoord van een budget? Anders sponsor jij ons een aangepaste jc5. maargoed zoals een echt Reno-rijder betaamt, lekker zeuren he....
Tis een beetje mosterd na de maaltijd, maargoed je neemt het sportief op zie ik

Helemaal correct, berekeningetje van hebben?Bart V schreef: Zeker nette adaptersEchter had ik de binnenzijde afgerond met een radius ipv die scherpe hoeken die er nu in zitten. Dit is gevoelig voor kerfwerking, en zeker met aluminium moet je daar voor oppassen gezien de wisselende belastingen, en temperaturen.

Tis onze eerste rallyauto en inderdaat zou ik achteraf een aantal zaken anders doen. De adapters zijn overigens Aluminium, een korte bak is absoluut wenselijk, maar we gaan eerst maar eens rijden. De wense voor het volgende seizoen staan al op papier, kortere bak een maxikit, full throttle bodies enz. Project loopt verschrikkelijk uit de klauwen, aanvankelijk dachten we vrij standaard te gaan rijden.
Van de week de benzineslangen vernieuwen en de elektrische pomp vor de stuurbekrachtiging monteren. Over een week of 2-3 hopen we het motorblok in te kunnen bouwen.
Nog even een vraag aan de specialisten ..... weegt de stijfheid van een veerpootbrug op tegen het risico van geraakt worden aan de zijkant en de auto krom hebben ?
Gr.
Bert-Jan
Van de week de benzineslangen vernieuwen en de elektrische pomp vor de stuurbekrachtiging monteren. Over een week of 2-3 hopen we het motorblok in te kunnen bouwen.
Nog even een vraag aan de specialisten ..... weegt de stijfheid van een veerpootbrug op tegen het risico van geraakt worden aan de zijkant en de auto krom hebben ?
Gr.
Bert-Jan
We hadden het al overwogen maar dit viel op dit moment nog buiten het budget. Waarschijnlijk gaat dit na een paar rallies wel gebeuren. maar vond het gewoon raar dat je dan direct eigenwijs bent.Steven schreef:Niet zo op de teentjes getrapt, beetje vooronderzoek had je kunnen helpen om namelijk een goedkopere oplossing te bieden.Geert schreef:eigenwijs? ooit gehoord van een budget? Anders sponsor jij ons een aangepaste jc5. maargoed zoals een echt Reno-rijder betaamt, lekker zeuren he....
Tis een beetje mosterd na de maaltijd, maargoed je neemt het sportief op zie ik![]()
klopt. voor een leuke prijs ook. Je moet inderdaad eerst 2 rally sprints uitrijden voordat je aan een rally mag deelnemen.antoine schreef:Er staat nog een leuke clio te koop.![]()
Wat moet jullie eerste rallysprint worden?
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
De maxi clio van Leeroy, met een gekietelde F7R, deed in de 5de versnelling niet veel meer, door de 16 inch wielen. Wel na montage van een kortere 5
Mijn mening, maar ik heb nooit geen ene rally-meter gereden: Het kan wel eens zijn dat je door de grotere remmen op een lange proef 5 seconden wint door later remmen, maar door de grotere wielen 20 seconden inlevert bij het uitkomen van bochten door de massatraagheid, en grotere wielomtrek.
Ervan uitgaande dat je een standaard bak gebruikt.
5de versnelling zul je niet gebruiken.
Een tijd je terug was er iemand (ben naam kwijt) die differentieels aanboodt die erg, erg kort waren. Team 009 Gert heeft volgens mij de F7R van die kerel gekocht.
Mijn mening, maar ik heb nooit geen ene rally-meter gereden: Het kan wel eens zijn dat je door de grotere remmen op een lange proef 5 seconden wint door later remmen, maar door de grotere wielen 20 seconden inlevert bij het uitkomen van bochten door de massatraagheid, en grotere wielomtrek.
Ervan uitgaande dat je een standaard bak gebruikt.
5de versnelling zul je niet gebruiken.
Een tijd je terug was er iemand (ben naam kwijt) die differentieels aanboodt die erg, erg kort waren. Team 009 Gert heeft volgens mij de F7R van die kerel gekocht.
we nemen echt contact met je op als er wat budget voor vrij komt. op dit moment zitten de kosten vooral in de motor en velgen/banden.canonballman schreef:De maxi clio van Leeroy, met een gekietelde F7R, deed in de 5de versnelling niet veel meer, door de 16 inch wielen. Wel na montage van een kortere 5
Mijn mening, maar ik heb nooit geen ene rally-meter gereden: Het kan wel eens zijn dat je door de grotere remmen op een lange proef 5 seconden wint door later remmen, maar door de grotere wielen 20 seconden inlevert bij het uitkomen van bochten door de massatraagheid, en grotere wielomtrek.
Ervan uitgaande dat je een standaard bak gebruikt.
5de versnelling zul je niet gebruiken.
Een tijd je terug was er iemand (ben naam kwijt) die differentieels aanboodt die erg, erg kort waren. Team 009 Gert heeft volgens mij de F7R van die kerel gekocht.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Dat klopt, dat was een verstevigde superkorte eindoverbrenging. Liep de auto nog maar 145 van ofzo (met gewone velgen). Hij had hem gebruikt voor in de cross, en als het daar heel blijft..... Over de motor die ik van hem gekocht heb, dat loopt nog niet helemaal lekker. Horen jullie over een poosje nog wel van.
Als je z'n gegevens wilt hebben moet je maar ff pb'tje sturen. Kan ff duren voordat ik reageer, ben nogal druk. Zit voor 3mnd in de states, en maak momenteel werkweken van minimaal 70 uur.
Als je z'n gegevens wilt hebben moet je maar ff pb'tje sturen. Kan ff duren voordat ik reageer, ben nogal druk. Zit voor 3mnd in de states, en maak momenteel werkweken van minimaal 70 uur.

we kunnen voor een nette prijs een jc5 met ragnotti of rs assen kopen. weet iemand of er een verschil zit tussen de ragnotti en de rs assen. en of deze uberhaupt op de clio past?
Tis een JC5 van een RS dus? Volgens mij heb je nix aan die RS assen, die gebruiken andere fusees. Maar als het goed is moeten je standaard assen wel passen of passend te maken zijn.
Btw, gaan jullie de voorophanging ook verbreden Williamsstyle?
Btw, gaan jullie de voorophanging ook verbreden Williamsstyle?
niet direct maar misschien dat de assen van pas komen als we deze upgrade wel doen. Maar dan moeten we dus ook over naam rs fusees.Steven schreef:Tis een JC5 van een RS dus? Volgens mij heb je nix aan die RS assen, die gebruiken andere fusees. Maar als het goed is moeten je standaard assen wel passen of passend te maken zijn.
Btw, gaan jullie de voorophanging ook verbreden Williamsstyle?
Maar zit er nog verschil tussen de ragnotti en rs assen?