[R5GTT] Project SuperCinq op MAK L34's!
Heb jij wel eens schade hersteld, Steve? En dan heb ik het wel over een fatsoenlijke manier van herstellen? Dit gaat klauwen met geld kosten, vrees ik. Misschien, als je zelf je onderdelen regelt en een 'mannetje' kent, ga je het wel redden met 2 ruggen, maar hou rekening met het ergste. Die dorpel ziet er niet heel strak meer uit en daar kan wel eens aan wat meer werk aan zitten dan van tevoren gedacht. Ik denk dat ie wel wat richtwerk nodig heeft...
Maar hoe dan ook, ik zou 'm opknappen en ik denk dat je zeker gematst bent voor 2000 euro met behoud van het 'wrak'.
Heel veel succes!
Maar hoe dan ook, ik zou 'm opknappen en ik denk dat je zeker gematst bent voor 2000 euro met behoud van het 'wrak'.
Heel veel succes!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Sleepkosten worden meestal door je eigen verzekeraar betaald hoor! Huur auto opletten: Je kunt MAX 75% van de huur kosten terug vragen (je hebt namelijk zelf geen afschrijving, en benzine verbruik) Vraag dus als je hem bij Renault laat herstellen om een korting van 25%op de huur (laat ze daar een aparte nota van maken en je stuur de orginele gewoon op). Herstellers doen dit meestal wel omdat ze met het herstel ook al aan je verdienen.Dennis VK schreef:het verlossende telefoontje....
ik zit nog met een dubbel gevoel overigens![]()
De renault dealert vertelde me dat ze het met de expert op 2000 euro met behoud van de auto gegooid hebben.
Dat klinkt dan goed zou je zeggen, maar zo voelt het niet. Ik heb natuurlijk nog de sleepkosten en de huur van 1 week twingo, ook die ga ik nog declareren aangezien het totaal mijn schuld niet was.
De renault dealer wil de boel voor 3250 opknappen, dus ik zie nog een gat van 1250....
Ik denk dat het beter is om de boel zelf te fixen, tweedehands is toch goedkoper dan de dealer. Ik zit te denken om ze het richten en rechttrekken van de carros en het vervangen van de dorpel, plus het uitdeuken van het achterscherm te laten doen. En dan hopen dat dit niet te duur is, en dan mijn auto terug naar de gast die hem in eerste instantie gespoten heeft, en hem daar laten spuiten.
Wat denken jullie?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of verkoop het wrak en leg die 2000 erbij en zoek een andere?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
das ook weer waarMerijn schreef:Voor dat geld vind je geen 5je waar je niet nog eens 2000 in moet steken, denk ik.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Vertel eerst eens wat er gericht moet worden? bijna alle energie is die deur ingegaan, de stijlen staan nog recht en die dorpel is echt niet van pindakaas hoor.
Enige is dat de deurscharnieren misschien opnieuw ingelast moeten worden, maar gezien die dingen toch altijd zwaar uitlubberen en beginnen te hangen is dat gelijk mooi meegenomen.
Daar komt bij dat de onderdelen voor het oprapen liggen, complete nieuwe dorpels voor 50 euro. Ook hier weer het verhaal dat die krengen toch zwaar roestgevoelig zijn, dus hij wordt er niet slechter van.
We praten hier niet over exclusieve bakken hoor. Zijschermen en deuren trek je in principe van iedere 5, gaatjes boren/dichtlassen maakt tochnie uit omdat het toch gespoten moet worden.
En laten we zeggen dat ik wel een beetje weet waar ik over praat Merijn.....
Enige is dat de deurscharnieren misschien opnieuw ingelast moeten worden, maar gezien die dingen toch altijd zwaar uitlubberen en beginnen te hangen is dat gelijk mooi meegenomen.
Daar komt bij dat de onderdelen voor het oprapen liggen, complete nieuwe dorpels voor 50 euro. Ook hier weer het verhaal dat die krengen toch zwaar roestgevoelig zijn, dus hij wordt er niet slechter van.
We praten hier niet over exclusieve bakken hoor. Zijschermen en deuren trek je in principe van iedere 5, gaatjes boren/dichtlassen maakt tochnie uit omdat het toch gespoten moet worden.
En laten we zeggen dat ik wel een beetje weet waar ik over praat Merijn.....
Nou, ja... Ik heb mijn twijfels daarover, Steve...
Ik heb een Mercedes naar binnen gehad bij mijn Williams en op het oog leek het allemaal mee te vallen. Uiteindelijk was ik 4 grote flappen kwijt om het allemaal op te lappen. Daar zat wel een bakrevisie bij à 650, maar met de onderdelen heb ik redelijk geluk gehad. Wel gekozen voor nieuwe merk-onderdelen, maar wel met forse korting.
Ik denk gewoon dat je meer werk hebt aan die deurstijl en dorpel. Jij weet ook dat deuren van een 5je gewoon van dunne stront zijn gemaakt en eigenlijk weinig energie absorberen. Er zit een aardige knik in de dorpel als je goed kijkt en daar zal toch echt wel wat werk aan verricht moeten worden om dat helemaal 100% te krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over de deurstijl. Die zal hoogstwaarschijnlijk ook een stukkie teruggetrokken moeten worden. Het heeft allemaal gewoon een goeie oplawaai gehad en daar kunnen 5jes niet tegen.
Foto's zeggen natuurlijk niet alles, maar ik denk dat het wel iets erger zal zijn dan dat jij het je voorstelt. Zeker geen kansloze operatie, maar zeker ook geen werkje wat je 'effe' doet.

Ik heb een Mercedes naar binnen gehad bij mijn Williams en op het oog leek het allemaal mee te vallen. Uiteindelijk was ik 4 grote flappen kwijt om het allemaal op te lappen. Daar zat wel een bakrevisie bij à 650, maar met de onderdelen heb ik redelijk geluk gehad. Wel gekozen voor nieuwe merk-onderdelen, maar wel met forse korting.
Ik denk gewoon dat je meer werk hebt aan die deurstijl en dorpel. Jij weet ook dat deuren van een 5je gewoon van dunne stront zijn gemaakt en eigenlijk weinig energie absorberen. Er zit een aardige knik in de dorpel als je goed kijkt en daar zal toch echt wel wat werk aan verricht moeten worden om dat helemaal 100% te krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over de deurstijl. Die zal hoogstwaarschijnlijk ook een stukkie teruggetrokken moeten worden. Het heeft allemaal gewoon een goeie oplawaai gehad en daar kunnen 5jes niet tegen.

Foto's zeggen natuurlijk niet alles, maar ik denk dat het wel iets erger zal zijn dan dat jij het je voorstelt. Zeker geen kansloze operatie, maar zeker ook geen werkje wat je 'effe' doet.
Jah Merijn, maar jij had de aanrijding ook totaal ergens anders, dat is gewoon appels met peren vergelijken...
Die dorpel is alleen op de bovenrand omgevouwen, daardoor lijkt ie krom, maar dat is zo recht te trekken.
Geloof mij nou maar dat je nooit je dorpel zo netjes naar binnen kan buigen dattie van buiten nog heel lijkt.
En je roept wel dat 5jes superslap zijn, maar in de jaren 80 waren ze echt wel al bezig met hoe botsingsenergie te absorberen.
Hoe meer die deur indeukt, hoe meer energie ie kan oppakken wat de rest van de carros ontlast.
Als je 1000 rekent voor het spuitwerk heb je nog zat geld over voor de onderdelen en overige zaken.
En tuurlijk is het gewoon kut, je wordt er echt niet vrolijker van. Maar ga ff na dat 2000 euro voor een opgepept raghokkie van voor 87 echt een mazzeltje is. Die 3250 was gewoon niet reeël zonder taxatie.
Die dorpel is alleen op de bovenrand omgevouwen, daardoor lijkt ie krom, maar dat is zo recht te trekken.
Geloof mij nou maar dat je nooit je dorpel zo netjes naar binnen kan buigen dattie van buiten nog heel lijkt.
En je roept wel dat 5jes superslap zijn, maar in de jaren 80 waren ze echt wel al bezig met hoe botsingsenergie te absorberen.
Hoe meer die deur indeukt, hoe meer energie ie kan oppakken wat de rest van de carros ontlast.
Als je 1000 rekent voor het spuitwerk heb je nog zat geld over voor de onderdelen en overige zaken.
En tuurlijk is het gewoon kut, je wordt er echt niet vrolijker van. Maar ga ff na dat 2000 euro voor een opgepept raghokkie van voor 87 echt een mazzeltje is. Die 3250 was gewoon niet reeël zonder taxatie.
Ik heb even door de topicspam heengelezen steven
Heb hier het programma openstaan, kosten 702,33 excl. BTW, puur voor de onderdelen. Heb ik het niet over de boutjes en de moertjes en de kunststof deurpanelen.
Tel je daar het rechttrekken en het richten (wat die gasten zeggen) daar bij op, kom je er wel hoor.
Daarnaast proberen ze een prijs neer te zetten die die tegenpartij maar gaat dokken, en dat doen ze, want ik kwam f*ckin van rechts!

joh ok, over dat richten heb je een punt, maar ik doe niet dramatisch, de renault dealer geeft aan dat het nodig is, uiteraard kan je daar over twijfelen, dat je mij dan dramatisch vind moet jij weten, ik wil gewoon gerechtigheid. Lul de behanger rijdt mij total los en ik kan nog geld bij gaan leggen ook, hoe zou jij je voelen?Steven schreef:Wat moet er in godsnaam gericht worden? Hooguit een deur die opnieuw afgehangen moet worden.
Sorry Dennis, maar je doet wel behoorlijk dramatisch, terwijl 2000 toch echt heel netjes is.
Uiteraard, zou jij ook doen.Steven schreef: Dat de Renault dealer achterlijk duur is, is ook geen nieuws. Die willen er toch ook zoveel mogelijk aan verdienen door alles nieuw te nemen.
Heb hier het programma openstaan, kosten 702,33 excl. BTW, puur voor de onderdelen. Heb ik het niet over de boutjes en de moertjes en de kunststof deurpanelen.
Tel je daar het rechttrekken en het richten (wat die gasten zeggen) daar bij op, kom je er wel hoor.
Daarnaast proberen ze een prijs neer te zetten die die tegenpartij maar gaat dokken, en dat doen ze, want ik kwam f*ckin van rechts!
Dat is de overweging ook, die ik moet maken, ik vraag echter de meningen van de club hier, daar lijkt me de club ook voor bedoelt.Steven schreef: En wat moet er nou gebeuren? Een deur zoeken, zijscherm en een dorpel.
Uiteraard ga je dan terug naar je ouwe spuiter, die trekt de boel netjes recht en dan ga je als je het goed doet nog geld overhouden ook.
Nee dat gezeik van jou, zou ik haast willen zeggenSteven schreef: Dat slappe meegewauwel hier ook, pff

Achterscherm heeft ook een buts gehad, dat zie je toch op de foto? De middenstijl valt naar mijn mening mee, de voorste stijl heeft wel degelijk een klap gehad, de koker is namelijk precies bij de knik al eens gelast omdat ie daar rot was (zie beginpagina's van dit topic, maar zover terug had je nog niet gelezen steven? ok dat hoeft natuurlijk ook niet, neem ik je niet kwalijkSteven schreef:Vertel eerst eens wat er gericht moet worden? bijna alle energie is die deur ingegaan, de stijlen staan nog recht en die dorpel is echt niet van pindakaas hoor.
Enige is dat de deurscharnieren misschien opnieuw ingelast moeten worden, maar gezien die dingen toch altijd zwaar uitlubberen en beginnen te hangen is dat gelijk mooi meegenomen.
Precies, en vergis je niet in het feit dat je die prijzen pas leert als je er mee in aanraking bent geweest. Ik zit dus niet dramatisch te doen, ik weet heus wel wat het moet kosten, het is alleen niet te geloven dat zo'n droplul effe naar binnen rijdt met zijn leasebak op een parkeerterrein en dan nog staat te beweren dat ie niet te snel rijdt....Steven schreef: Daar komt bij dat de onderdelen voor het oprapen liggen, complete nieuwe dorpels voor 50 euro. Ook hier weer het verhaal dat die krengen toch zwaar roestgevoelig zijn, dus hij wordt er niet slechter van.
We praten hier niet over exclusieve bakken hoor. Zijschermen en deuren trek je in principe van iedere 5, gaatjes boren/dichtlassen maakt tochnie uit omdat het toch gespoten moet worden
Jah leuk 50 man die met je meeleeft, maar je kent er misschien 5 mensen irl van en je hebt geen reet aan dat soort reacties.
Ik probeer het even te relativeren... mijn tip: zoek een schadehersteller die werkeloos is. Geloof mij ze lopen er zat rond. Die laat je het laswerk doen en het spuiten gewoon bij degene die em ook onlangs gespoten heeft.
Nieuwe onderdelen is leuk, maar ff zoeken naar goed gebruikt voor een voorscherm en deur loont de moeite. Dorpel wel nieuw nemen uiteraard, maar dan gewoon imitatie van autoplaat in Drachten, die lopen namelijk over de hele lengte.
En heeeeeel misschien heb ik nog wel wat plaatwerk voor je over een paar weken
Zo red je het echt wel met dat geld en als ie straks af is ben je zo alles vergeten
Ik probeer het even te relativeren... mijn tip: zoek een schadehersteller die werkeloos is. Geloof mij ze lopen er zat rond. Die laat je het laswerk doen en het spuiten gewoon bij degene die em ook onlangs gespoten heeft.
Nieuwe onderdelen is leuk, maar ff zoeken naar goed gebruikt voor een voorscherm en deur loont de moeite. Dorpel wel nieuw nemen uiteraard, maar dan gewoon imitatie van autoplaat in Drachten, die lopen namelijk over de hele lengte.
En heeeeeel misschien heb ik nog wel wat plaatwerk voor je over een paar weken

Zo red je het echt wel met dat geld en als ie straks af is ben je zo alles vergeten

Het enige wat ik hierop kan zeggen is: laat het in godsnaam niet door de dealer repareren 
Om maar een voorbeeld te noemen:
Wij hadden een caddy die gerepareert moest worden: hij was al total loss verklaard. Zou iets van 2500 gaan kosten.
Nou we zijn naar het onafhankelijke autobedrijf gegaan en voor 1000 waren we klaar..

Om maar een voorbeeld te noemen:
Wij hadden een caddy die gerepareert moest worden: hij was al total loss verklaard. Zou iets van 2500 gaan kosten.
Nou we zijn naar het onafhankelijke autobedrijf gegaan en voor 1000 waren we klaar..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
De meeste dealers zijn zelf geen schade herstellers meer. Ze laten het doen door een ander bedrijfPatrick (Basic) schreef:Het enige wat ik hierop kan zeggen is: laat het in godsnaam niet door de dealer repareren
Om maar een voorbeeld te noemen:
Wij hadden een caddy die gerepareert moest worden: hij was al total loss verklaard. Zou iets van 2500 gaan kosten.
Nou we zijn naar het onafhankelijke autobedrijf gegaan en voor 1000 waren we klaar..
Ik heb ook een half jaartje bij een schadeherstelbedrijf gewerkt, maar zijschades zijn de minst leuke schades die er zijn, je kan beter kop of kont schades hebben. Is moeilijk te zeggen zo vanaf een foto..
Ik ben het een beetje met steven eens al probeer ik r niet zo in te hakken 
De dorpel is een binnenkoker en een buitendorpel. Zo te zien heeft die binnenste er nog geen aai van gevoeld...
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Other/naamloos.JPG[/img]
De 2 zwarte lijnen lopen exact in de vouw waar je rubbers overheen zitten. Alleen deze opstaande rand is naar achteren gedrukt zo te zien. De vouw loopt nog exact recht. En die buitenste dorpel kost 3 tientjes en dan heb je de hele instaplijst erbij.
De plaatschade achter is goed te maken, stuk eruit, nieuw stuk erin, en voor een nieuw scherm en een deur.
Ik denk dat je geld kan overhouden, als je een goede persoon vind ervoor. En daar zou ik ook voor gaan, de auto zal er zeker niet slechter op worden.

De dorpel is een binnenkoker en een buitendorpel. Zo te zien heeft die binnenste er nog geen aai van gevoeld...
[img]http://members.lycos.nl/csa51/Other/naamloos.JPG[/img]
De 2 zwarte lijnen lopen exact in de vouw waar je rubbers overheen zitten. Alleen deze opstaande rand is naar achteren gedrukt zo te zien. De vouw loopt nog exact recht. En die buitenste dorpel kost 3 tientjes en dan heb je de hele instaplijst erbij.
De plaatschade achter is goed te maken, stuk eruit, nieuw stuk erin, en voor een nieuw scherm en een deur.
Ik denk dat je geld kan overhouden, als je een goede persoon vind ervoor. En daar zou ik ook voor gaan, de auto zal er zeker niet slechter op worden.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
mee eens, denk dat die dorpel wel meevalt. Is dat opstaande randje niet naar binnen gedrukt door delen van de deur, in plaats van dat de dorpel echt krom is?
Ja, dat bedoel ik. Het mooiste is er een nieuwe overzetdorpel op te zetten dan. Je kan het terug duwen/tikken maargoed.
trouwens, check wel effe hoe vast die stoel zit? Want volgens mij heeft die wel een optater gehad, het materiaal komt toch wel even een stuk naar binnen met zo'n klap.
trouwens, check wel effe hoe vast die stoel zit? Want volgens mij heeft die wel een optater gehad, het materiaal komt toch wel even een stuk naar binnen met zo'n klap.
Potverdomme heey, heb laatst in Vuren nog met je over je GTT staan ouwehoeren..
En dan nu dit
Hopelijk komt alles toch goed...
KEEP THE FIVE ALIVE !!!!!!!!!!!!!
Groeten Roald.
En dan nu dit

Hopelijk komt alles toch goed...
KEEP THE FIVE ALIVE !!!!!!!!!!!!!
Groeten Roald.
Wederom een verhuizing! Ik woon vanaf begin april met mijn vriendin in Deventer!
Heb toevallig vandaag ook de laatste onderdelen opgehaald (bij van den tol in Oud Beijerland, Renaultspecialist
), de turbo zal binnenkort weer rijden
Het verzekeringsgebeuren was helaas niet gelukt, zal uiteindelijk toch bij moeten leggen.
Heb toevallig vandaag ook de laatste onderdelen opgehaald (bij van den tol in Oud Beijerland, Renaultspecialist


Het verzekeringsgebeuren was helaas niet gelukt, zal uiteindelijk toch bij moeten leggen.
Veel plezier in de nieuwe woning!
Je nieuwe thuis-adres mag je wijzigen door op de onderstaande link te klikken:
http://www.renault-tuning.com/members.php
Je nieuwe thuis-adres mag je wijzigen door op de onderstaande link te klikken:
http://www.renault-tuning.com/members.php
Hey, misschien kom ik je nog wel een keertje tegen in Deventer.
Een blauwe Clio 16v met foute geblindeerde achterramen en RTC stickers
Suc6 met je nieuwe woning,
Een blauwe Clio 16v met foute geblindeerde achterramen en RTC stickers

Suc6 met je nieuwe woning,
ik zal het maar verklappen, want kan niet wachten van spanning om morgen na 5 maanden weer eens een turbo onder mijn reet te voelen!
voor diegene die morgen nog op de A-wegen rijden rond een uur of zes, zeven in de avond, dus de A 29, 15, 27, 28 en de A 1 die ziet de totaal opgeknapte supercinq voorbij gassen!!!!
foto's volgen zodra ik de eindbestemming Deventer bereik!!

voor diegene die morgen nog op de A-wegen rijden rond een uur of zes, zeven in de avond, dus de A 29, 15, 27, 28 en de A 1 die ziet de totaal opgeknapte supercinq voorbij gassen!!!!

foto's volgen zodra ik de eindbestemming Deventer bereik!!
Alles is te fixen


