Hoeveel inch max onder een Clio 16v 1991??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
jjbouwman

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar nieuwe velgen voor mijn Clio 16v, nu heb 16 inch er onder en slijt nu al aan tijdens het max. sturen, maar vaak zie je op internet toch clio's met 17inch velgen, wat ik ook graag wil...wat moet ik doen? 8)

Groet Jorden
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Een aantal aanpassingen doen en dan 17 inch eronder :D
Frits Clio 16v

Voor 17 inch hoef je niks aan te passen volgens mij, als je maar niet breder gaat dan 7j.

Maar er zijn er hier een aantal die met 17 inch rijden, dus die kunnen het je precies vertellen denk ik.

Gr, Frits.
ARNO16V
Contacteer:

Aanpassingen zijn niet direct nodig, zolang je maar met de juiste ET waardes werkt en idd veel breder als 7j zo ik niet gaan.
Ik heb zelf 205/40-17 eronder en dat rijdt probleemloos, heb voor de zekerheid ook nog spacers gemonteerd van 0.5cm per stuk om eventueel aanlopen bij inveren en sturen tegelijk te voorkomen. :)
lesmoutas
Contacteer:

Het plaatsen van spacers is misschien noodzakelijk om de benodigde ruimte te creeren maar kan ten koste gaan van de rijkwaliteiten. B.v. het correct balanceren van de wielen is een stuk lastiger om dit 100 % goed uit te voeren. Een lichte onbalans is niet ongebruikelijk met als gevolg bij bepaalde snelheden een trilling voelbaar in het stuur.
ARNO16V
Contacteer:

lesmoutas schreef:Het plaatsen van spacers is misschien noodzakelijk om de benodigde ruimte te creeren maar kan ten koste gaan van de rijkwaliteiten. B.v. het correct balanceren van de wielen is een stuk lastiger om dit 100 % goed uit te voeren. Een lichte onbalans is niet ongebruikelijk met als gevolg bij bepaalde snelheden een trilling voelbaar in het stuur.
Ligt eraan hoe ervaren de monteur is, wij balanceren hier ook wel met de spacers op de wielen, en bij mij is er geen onbalans te vinden, hebben we hier ook wel wat betere apparatuur staan dan de gemiddelde Kwikfit. :p
Plaats reactie