[5GTT]Schema cup-systeem

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
slash

kan iemand mij duidelijk uitleggen, hoe ik mijn turbo systeem omzet naar de cup afstelling
Riël
Über-Spammer

RENAULT 5 GT TURBO

De actuator
Standaard- en cup aansluiting en
met bleedvalve- en gasklep besturing.

Door:

Jeroen Tabeling

Orginele aansluiting van actuator:

[img]http://home.planet.nl/~duijn568/Image2.gif[/img]

1,4 : Luchtinlaat kap, deze zit op de carburateur gemonteerd en krijgt de lucht aangevoerd vanaf de interkoeler.
3 : De carburateur.
2,5 : De actuator, deze zit op de turbo gemonteerd en zorgt er voor dat de wastegate open en dicht gaat.
6 : Onderdrukventiel, deze zit tegen het schutbord aangemonteerd, vanaf hier gaat een metalen buis naar de uitlaat bocht (7)
7 : Uitlaat bocht, deze zit tegen de turbo aangemonteerd.

Cup versie aansluiting van actuator:

Maak de slangen van punt 1 en 4 los en sluit beide af door bijvoorbeeld deze punten met elkaar door te verbinden.

Haal de slang van punt 5 af. Koppel punt 7 los en sluit deze af met een M8 bout. Nu kan je het onderdrukventiel (6) verwijderen. Je hebt nu tussen punt 4 en 7 en tussen punt 4 en 5 alles verwijderd.

Sluit het T-stuk wat tussen punt 2 en 3 zit af (dit liep eerst naar punt 1).

Het systeem is nu omgebouwd naar het cup systeem.

Tekening cup versie:
[img]http://home.planet.nl/~duijn568/Image3.gif[/img]

Aansturing van de actuator met een bleedvalve:

Onderbreek de slang tussen punt 2 en 3. Zet hiertussen de bleedvalve (punt 8). Uit de 3e aansluiting op de bleedvalve (aansluiting die richting punt 9 en 10 loopt) ontsnapt de druk als je de bleedvalve opendraait, hierdoor moet de turbo harder draaien anders opent de wastegate niet. Sluit je de bleedvalve dan heb je de standaard druk.

Uit deze 3e aansluiting komt vieze lucht en soms wat vocht, zorg dus dat je deze aansluiting verlengt met een slang zodat je de lucht onder de auto kan laten ontsnappen.

Incar adjustable boost:

Als je de slangen tussen de punten 2 en 8 en de punten 3 en 8 lang genoeg maakt, dan kan je de bleedvalve (8) in je dashboard bouwen.

Rijden met 2 verschillende turbo drukken:

Je kan de 3e aansluiting van de bleedvalve ook aansluiten op een gasklep (punt 9) (bijv. een gasklep van een LPG-installatie). Als je deze gasklep dan met een schakelaar bedient kan je bijvoorbeeld met 0,6 bar rijden (als de klep dicht is) of met 1 bar rijden (als de klep open is).

Tekening cup versie:

[img]http://home.planet.nl/~duijn568/Image4.gif[/img]

Zo. Dat is duidelijk hoop ik ;)
[/u]
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ollie

Voor mij is het abracadabra :p

Maar na het 2e topic moge het nu wel duidelijk zijn hoop ik. Zal ook terug gaan komen in de FAQ later on.

Slotje...
Gesloten