Welke pijp onder jouw Renault?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Marcel B. schreef:Peco big bore 90mm, middendemper en kat nog aanwezig, maar dat gaat veranderen.

Bij stationair een lekker diep geluidje en bescheiden brullen met volgas en af en toe een plofje als je et gas loslaat bij 5000 rpm en daarna zacht aantikt af en toe.
katalysator weg sinds vandaag... resultaat: dieper geluid, harder brullen, meer ploffen >-)
Don't walk the grass... smoke it
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

heb een 1.2 16V clio2 ph2
welke combo zou'k moeten maken om daar een lekker geluid uit te krijgen ?
jef
Berichten: 616
Lid geworden op: vr 26 jul 2002 21:28
Locatie: zoetermeer Car: Twingo II

Joost (DoubleYou) schreef:
Kijk, dat klinkt goed (Y)
Hebbie meer info over jefs uitlaatsysteem? :p
:D gewoon een Peco uitlaat met een paar zelfbouw buizen! :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik rijdt rond met Sebring einddemper, Devil tussenpijp zonder dempers en een Devil Kat vervanger.
Dit zorgt in combinatie met een Green Open Air kit voor een diepe racy brul en flike klappen bij het overschakelen

Dit alles gemonteerd onder een R19 16v.

Alles is goed, als je je kat maar weg haalt.
(Wel bewaren is wel handig tijdens de APK)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

is het verstandig om compleet demperloos rond te rijden, of vraag ik nu iet stoms?
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

Lekker grof geluidje, m`n vorige autotje peug 106 ralley 1.3 had alleen nog een achter demper(niet goedgekeurd >-) ) sebring competition. dus ook geen kat.

Alleen spruitstuk een stuk pijp en dan de einddemper. Ik vraag me alleen nog altijd af hoe dat dan zit met tegendruk enzo? Heb begrepen dat autotjes met een turbo het probleem van tegendruk kunnen verwaarlozen..... :p
Als het maar hard gaat!
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

SilverRS schreef:Ik vraag me alleen nog altijd af hoe dat dan zit met tegendruk enzo?
juist daarom dat ik het ff vraag.
Bennie
Berichten: 423
Lid geworden op: di 14 jan 2003 20:49
Locatie: Valkenswaard

Kan ik (maar ff een idee hoor :P) Gewoon een stuk pijp lassen aan mijn einddemper, net achter de demper dus een bocht erin een een oude of kapotte zelfde demper eronder zodat je een dubbele uitlaat hebt... Ik wil mijn geluid wat ik nu heb nl niet kwijt...

Logisch verhaal he :lol: :D
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

joeri_clio_power schreef:is het verstandig om compleet demperloos rond te rijden, of vraag ik nu iets stoms?
iemand?
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

je hebt, meende ik, toch wel een bepaalde tegendruk nodig??
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

joeri_clio_power schreef:
joeri_clio_power schreef:is het verstandig om compleet demperloos rond te rijden, of vraag ik nu iets stoms?
iemand?
een na motor moet toch altijd wat tegendruk hebben? ik denk dus van niet, maar zeker weten durf ik het niet te zeggen

het zal ook een teringherrie zijn denk ik...
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

Jasper16v schreef:
joeri_clio_power schreef:
joeri_clio_power schreef:is het verstandig om compleet demperloos rond te rijden, of vraag ik nu iets stoms?
iemand?
een na motor moet toch altijd wat tegendruk hebben? ik denk dus van niet, maar zeker weten durf ik het niet te zeggen

het zal ook een teringherrie zijn denk ik...
m'n broer ( marcel 16v ) heeft alleen een klein dempertje op de plek van de kat, en een minuscuul einddempertje maar het geluid is super
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Ik heb op dit moment alleen maar mn einddemper, klinkt ook wel aardig.
Aleen lekt ie een beetje, op de plek waar die ring tussen zit.(snappie)
plopt en roffelt best lekker nu :)
DJ-Jasper
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 19 feb 2003 16:49
Locatie: Zwijndrecht

Remus, 90 mm. einddemper. Geen katvervanger of iets dergelijks, zou ik wel willen. Misschien geeft het iets meer geluid bij het gas geven. Heb nu echt ploffen en knallen eruit als ik gas in houd. Heeft ook wel wat. Klinkt wel diep maar meer een regenpotje 8)

Zou het helpen, katvervanger?
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

Wie heeft het antwoord op het tegendruk verhaal?

Ik ben in de veronderstelling dat NA motoren tegendruk moeten hebben, anders gaan ze alleen maar slechter lopen. Ik heb wel eens de term "spoelen" horen vallen...

Heeft iemand eenduidig antwoord op deze vraag? inclusief een technische verklaring zou leuk zijn om het te begrijpen.
Als het maar hard gaat!
Emiel5
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:02
Locatie: Breda

heb sinds gisteren een devil group n onder mijn gtt liggen. Machtig geluid zo zonder dempers :worship:
En bij het gas loslaten lekkere knallen, kan gewoon genieten van het geluid :D
Dit is voor mij de uitlaat voor een gtt.

Greetz Emiel.
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Emiel5 schreef:heb sinds gisteren een devil group n onder mijn gtt liggen. Machtig geluid zo zonder dempers :worship:
En bij het gas loslaten lekkere knallen, kan gewoon genieten van het geluid :D
Dit is voor mij de uitlaat voor een gtt.

Greetz Emiel.
moet je toch eens langskomen gassen in best! :worship:
Emiel5
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 13 jan 2003 21:02
Locatie: Breda

Ik moet dalijk nog naar Eindhoven, kom ik langs best over de a2, als je er bent kun je hem gelijk horen :D
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.

Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.

Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.

Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
Als het maar hard gaat!
Twister
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 sep 2003 14:55
Locatie: Monster

Sinds kort een Remus eronder :worship:

[img]http://home.kabelfoon.nl/~weijmon/renault/uitlaat/4.jpg[/img]

Dempings materiaal is er voor de helft uit, maakt wel een bruut geluid :D

Verder geen midden demper, wel een kat
Jhaa, uhhhmmm
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

@twister: dat is geen normale 19 demper
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

:lol: D'r staat toch ook "sinds kort een remus er onder" :D
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef::lol: D'r staat toch ook "sinds kort een remus er onder" :D
ik bedoel dat die remus niet oorspronkelijk voor een 19 gemaakt is, maar voor een andere auto
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

SilverRS schreef:Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.

Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.

Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.

Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
Er heeft hier zo'n Engels verslag over uitlaten gestaan, waarin alles wordt uitgelegd over tegendruk bij atmosferische en niet-atmosferische motoren...ik denk dat je daar misschien wel info uit kunt halen...
http://members.lycos.nl/turbo/Uitlaat.doc
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

edwin19 schreef:
Joost (DoubleYou) schreef::lol: D'r staat toch ook "sinds kort een remus er onder" :D
ik bedoel dat die remus niet oorspronkelijk voor een 19 gemaakt is, maar voor een andere auto
Mwa beetje laswerk...
Mijn uitlaat heeft ook was lasstukjes: verlening van de middenbuis, ingelaste bocht over de as en de demper daar weer aangelast.

Dat heb je als een r5 korter is dan een express, moet je de uitlaat verlengen :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee de express is langer dan de 5 :p
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Dat heb je als een r5 korter is dan een express, moet je de uitlaat verlengen :)
Steven schreef:Nee de express is langer dan de 5 :p
Dat zeg ik!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee je leest het verkeerd :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

douw een K-Tec sidepipe onder die express, ben je van al het gezeik af :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Mij lijkt zo'n vrachtwagenpijp direct naast je voorwiel recht omhoog wel iets.

Zo'n chromen :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

met zo'n flapperend kleppie erop

*kloenk-kloekloekloenk* :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah en dan een lekke turbo, roken maarrrrr! 8)
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

:lol: Het zal wel leuk klinken, maar of het er uit ziet, dat moeten de fotoshoppers maar even doen :)

Maareh, ik heb helemaal geen probleem met m'n uitlaat ofzo hoor, die zit er mooi onder!
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

owké ik ook ff vertellen dan,
Devil uitlaat voor GTT(102mm)
Voor mij blijft dit DE uitlaat voor een Reno, ieder zijn mening ntl..
heb er wel twee van gemaakt :wink:


[img]http://users.pandora.be/droesken/zonder ... R5%203.jpg[/img]
8)
SilverRS
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 5 okt 2003 20:04
Locatie: Den Haag

MartijnG schreef:
SilverRS schreef:Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.

Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.

Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.

Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
Er heeft hier zo'n Engels verslag over uitlaten gestaan, waarin alles wordt uitgelegd over tegendruk bij atmosferische en niet-atmosferische motoren...ik denk dat je daar misschien wel info uit kunt halen...
http://members.lycos.nl/turbo/Uitlaat.doc
Dank!! :worship:
Als het maar hard gaat!
Plaats reactie