Marcel B. schreef:Peco big bore 90mm, middendemper en kat nog aanwezig, maar dat gaat veranderen.
Bij stationair een lekker diep geluidje en bescheiden brullen met volgas en af en toe een plofje als je et gas loslaat bij 5000 rpm en daarna zacht aantikt af en toe.
katalysator weg sinds vandaag... resultaat: dieper geluid, harder brullen, meer ploffen
Ik rijdt rond met Sebring einddemper, Devil tussenpijp zonder dempers en een Devil Kat vervanger.
Dit zorgt in combinatie met een Green Open Air kit voor een diepe racy brul en flike klappen bij het overschakelen
Dit alles gemonteerd onder een R19 16v.
Alles is goed, als je je kat maar weg haalt.
(Wel bewaren is wel handig tijdens de APK)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Lekker grof geluidje, m`n vorige autotje peug 106 ralley 1.3 had alleen nog een achter demper(niet goedgekeurd ) sebring competition. dus ook geen kat.
Alleen spruitstuk een stuk pijp en dan de einddemper. Ik vraag me alleen nog altijd af hoe dat dan zit met tegendruk enzo? Heb begrepen dat autotjes met een turbo het probleem van tegendruk kunnen verwaarlozen.....
Kan ik (maar ff een idee hoor ) Gewoon een stuk pijp lassen aan mijn einddemper, net achter de demper dus een bocht erin een een oude of kapotte zelfde demper eronder zodat je een dubbele uitlaat hebt... Ik wil mijn geluid wat ik nu heb nl niet kwijt...
Ik heb op dit moment alleen maar mn einddemper, klinkt ook wel aardig.
Aleen lekt ie een beetje, op de plek waar die ring tussen zit.(snappie)
plopt en roffelt best lekker nu
Remus, 90 mm. einddemper. Geen katvervanger of iets dergelijks, zou ik wel willen. Misschien geeft het iets meer geluid bij het gas geven. Heb nu echt ploffen en knallen eruit als ik gas in houd. Heeft ook wel wat. Klinkt wel diep maar meer een regenpotje
Zou het helpen, katvervanger?
Renault Twingo
Planning september: Ramen blinderen, andere spiegels
Planning oktober/november: Spoilerpakketje van CarTrend
Ik ben in de veronderstelling dat NA motoren tegendruk moeten hebben, anders gaan ze alleen maar slechter lopen. Ik heb wel eens de term "spoelen" horen vallen...
Heeft iemand eenduidig antwoord op deze vraag? inclusief een technische verklaring zou leuk zijn om het te begrijpen.
heb sinds gisteren een devil group n onder mijn gtt liggen. Machtig geluid zo zonder dempers
En bij het gas loslaten lekkere knallen, kan gewoon genieten van het geluid
Dit is voor mij de uitlaat voor een gtt.
Emiel5 schreef:heb sinds gisteren een devil group n onder mijn gtt liggen. Machtig geluid zo zonder dempers
En bij het gas loslaten lekkere knallen, kan gewoon genieten van het geluid
Dit is voor mij de uitlaat voor een gtt.
Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.
Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.
Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.
Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
SilverRS schreef:Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.
Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.
Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.
Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
Er heeft hier zo'n Engels verslag over uitlaten gestaan, waarin alles wordt uitgelegd over tegendruk bij atmosferische en niet-atmosferische motoren...ik denk dat je daar misschien wel info uit kunt halen... http://members.lycos.nl/turbo/Uitlaat.doc
owké ik ook ff vertellen dan,
Devil uitlaat voor GTT(102mm)
Voor mij blijft dit DE uitlaat voor een Reno, ieder zijn mening ntl..
heb er wel twee van gemaakt
SilverRS schreef:Tegendruk in de uitlaat heb je nodig omdat anders de benzine onverbrand in de uitlaat komt, wat knallen oplevert.
Heb me laten vertellen dat bij hele hoge toeren met een uitlaat zonder tegendruk, de benzine niet in de cilinder blijft. Die tegendruk is nodig om de benzine op de juiste plek te laten ontbranden en het op die manier voortstuwing te laten veroorzaken.
Dus NA auto`s die na de aanpassing van de uitlaat aan het ploffen zijn hebben dus te weinig tegendruk. Tenzij deze rijker staat afgesteld, dat verklaart het ploffen bij een hoger toerrental.
Als iemand een nuttige toevoeging hierop heeft hoor ik het graag!
Er heeft hier zo'n Engels verslag over uitlaten gestaan, waarin alles wordt uitgelegd over tegendruk bij atmosferische en niet-atmosferische motoren...ik denk dat je daar misschien wel info uit kunt halen... http://members.lycos.nl/turbo/Uitlaat.doc