Sinds maandag heb ik problemen met de auto, ik stond stil bij de Arena.
Het volgende is er aan de hand;
Als de auto op contact staat, gaat de benzinepomprelais tikken. Draai je het contact met de hand iets verder dan doet het relais het wel en gaat zoemen voor een x aantal seconden. Vervolgens ga je starten en slaat de motor aan, laat je de sleutel los, dan slaat de motor weer af. Hou je de sleutel op startstand, maar laat je 'm iets los komen zodat de startmotor uitgaat, blijft de motor wel lopen. Laat je vervolgens de sleutel los slaat de motor weer af.
Tijdens het rijden (voor ik met pech stond) sprong er een zekering, de motor bokte op dat moment maar reed daarna verder, ik dacht er verder ook niet bij na, misschien een vuiltje in de benzine oid. Bij het eerste stoplicht hield ie er dus mee op.
De zekering heb ik vervangen, ik dacht dat het van me raam was.......wat niet zo is achteraf.
Nu kom ik uit bij zekering nummer 2.....
Van de onderste rij zekering het rechtse gedeelte waar de zekering zit die was/is gesprongen is genummerd met het nummer 2. Als ik deze zekering eruit trek dan doet het benzinepomprelais het wel zoals het hoort. De startmotor doet het ook, maar de motor wil niet aanslaan.
Op deze zekering zitten 2 draden, met de kleur geel/groen.
Mijn vraag aan jullie is waar deze zekering voor dient, men schema is met de noorderzon vertrokken.
Achterhalen waar ie vandaan komt lukt niet echt omdat de kabelboom overal en nergens naartoe gaat.
Het frapante is dat er een 25A zekering inzat, en dat is geen kattenpis.
Heeft iemand van jullie een idee welke randapparaten via deze zekering geschakeld zijn????
Graag geen gegok, ik moet namelijk doelgericht zoeken, dus graag feiten uit een schemaboek oid.
Het betreft dus zekering nr 2 rechtsonder.
Autotype is een R5 1.1 SL
Ik hoop snel iets te lezen van jullie, thanx